הכנסת ה-25 תושבע היום (שלישי) במעמד חגיגי, אליו יגיעו חברי הכנסת הוותיקים והחדשים. מי שלא ישתתף במעמד הוא סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, שמצא את עצמו מחוץ לכנסת לאחר שמפלגתו מרצ לא עברה את אחוז החסימה בבחירות שהתקיימו לפני שבועיים. 

"קריסת מרצ היא שבר עמוק": ותיקי המפלגה מנתחים את הסיבות לנפילתה

הוא שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס למאבק המתוכנן של מתנגדי הממשלה המיועדת בראשות נתניהו: "צריך להקים מחנה שמאל גדול ורחב, ואני מניח שלא משנה מה הממשלה תעשה, כי היא תעשה ים של דברים, רעים נוראיים ובלתי מתקבלים על הדעת, תהיה פעילות מחאה ואהיה שם. לא יהיה מנוס אלא מלפנות למחאה חברתית, נפעל בכל הכוח כדי שהדברים הרעים של הממשלה הזו לא יעברו".

גולן תקף בחריפות את האפשרות שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יקבל לידו את תיק הביטחון: "אני חושב שזו סכנת נפשות, ראינו מה קורה כשמגיעים לתפקיד עם אפס ידע מוקדם, לסמוטריץ' אין ידע פה. שר ביטחון צריך כן הכשרה יותר ארוכה ומלומדת, להפקיד את ביטחון ישראל בידי אדם אולטרה קיצונית עם תפיסת עולם מיליטנטית ומסוכנת, זה מסוכן באופן בלתי רגיל למדינת ישראל".

"מי שחושב שיהיה אפשר לחיות פה חיים נורמליים בזמן שהדמוקרטיה מתפרקת, זה לא יקרה. כל הדברים האלה, תהיה פה מחאה שכמוה ישראל לא ראתה", ציין והוסיף: "הכל תלוי מה הממשלה תעשה. הייתה יכולה לקום ממשלת אחדות לאומית בסבבים הקודמים, וזה לא קרה רק מסיבה אחת - נתניהו לא רקצה לפרק את הגוש החוסם שלו".

סגן שרת הכלכלה הסביר כיצד מחנה השמאל צריך להיערך להמשך, על פי תפיסתו: "אמרתי עוד בשלב שהתמודדתי לפריימריז. אמרתי שאם לא נשתנה ונתחדש ניעלם, לצערי צדקתי. אין בי שום סיפוק ושמחה לאיד. אני יודע שארגון במשבר, אם הוא לא משכיל להשתנות דינו אחד - להיעלצם, אין מה לעשות".

"הסיכוי היחידי של מרצ לא להיעלם הוא אם הייתי מוביל אותה. מרצ הייתה צריכה להשתנות ורק אני הייתי מוביל את השינוי. התקרה של זהבה הייתה חמישה מנדטים ביום טוב", הוסיף גולן בנושא וטען: "בימים אלה אני מנהל המון שיחות ומדבר עם ים של אנשים, בשביל לברר מה עושים הלאה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM.