תוקף בחריפות: חה"כ עפר שלח מטעם כחול לבן שוחח עם אריה אלדד ובן כספית בתכניתם ב-103FM, והתייחס להסכם הקואליציוני ולעיסוק בו בבג"ץ בימים האחרונים. בהמשך השיחה תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי אינו שולל אופציה של בחירות רביעיות.

הליכוד וכחול לבן הגישו היום תיקונים זניחים יחסית לבג"ץ. הם לא וויתרו, למשל, על חוק הנורווגי המדלג, אך הם צמצמו את תקופת האי מינויים מ־6 חודשים ל־3 חודשים. מה דעתך?
"זה שטויות. אני לא מניח שפסק הדין או ההחלטה שתצא בעניין הזה היא מהותית לשאלת קיום ההסכם הקואליציוני המשונה הזה. הדברים העיקריים יגיעו לפתחו של בג"ץ אחרי שיסתיים תהליך החקיקה, מפני שהעיקר, חוט השדרה של הסכם הגנבים הזה בין נתניהו לגנץ - שבו הם מנסים לשריין אחד את השני, כל אחד על מה שחשוב לו, ולא מאמינים אחד לשני בכלום. זה אמור להיות בחוק שיעבור, למורת רוחנו, ביום חמישי". 

כבר ניסחת את ההודעה 'נתניהו הרתיע את בג"ץ', שתתפרסם אחרי שהעליון יודיע על החלטתו? 
"תבדוק בדברי הימים ואני לא בטוח שתמצא התבטאויות כאלה שלי. אני לא רואה את קץ הדמוקרטיה, אבל רואה הסכם קואליציוני ושלד של ממשלה שלא הייתה כמותה במדינת ישראל. זו ממשלה שמוקמת בטענה של שעת חירום, וקורונה וכן הלאה, אבל כל כולה מתרכזת בדברים שאין להם קשר למה שמעניין את הציבור ולמה שחשוב לו". 

אתה חושב שגנץ היה הולך על הסכם כזה גם בלי הקורונה? 
"בוודאי. ברגע האמת, כשעמדנו לממש מהלך פוליטי פרלמנטרי ששם אותו, אותנו בעמדת כוח על נתניהו, הוא פשוט התמוטט אל תוך ההסכם הזה. הקורונה הייתה תירוץ נוח, ואני חושב שהוא טעה. היו אופציות אחרות, לא רק של ממשלת מיעוט אלא אופציות אחרות, אבל אני לא חושב שהניתוח אחורה חשוב בשלב הזה. מה שמעניין הוא שהולכת לקום ממשלה עם 52 שרים וסגני שרים, ממשלת ניפוח, ועיסוק בכל מיני דברים - מחסינות ראש הממשלה, ועד מינויים של בכירים". 

ראית אתמול את נתניהו עושה קמפיין, וקצת בטוח וזחוח מזה שהוא ניצח את הקורונה. אולי בעצם בג"ץ יספק את הסחורה במירכאות, בזה שלא יכריע, ונלך לבחירות?
"נתניהו מאוד חשש מחקיקה שתמנע ממנו להתמודד בפעם הזו ובפעם הבאה, ומעבר לזה הידיעה שהוא, בנימין נתניהו, ואין לו שום בעיה להפר כל הסכם - חתום או לא חתום. כמות ההוכחות לזה היא עצומה. הטעות היא של בני גנץ וגבי אשכנזי, וברגע שהמנדט יהיה בכיס שלו אני לא שולל אפשרות שהוא מוליך אותנו לבחירות רביעיות".