"את נתניהו נעמיד למשפט הציבור בקלפי - וננצח", כך הצהיר היום (חמישי) יו"ר כחול לבן בני גנץ בתגובה להחלטת בג"ץ למחוק את העתירה בנושא כשירותו של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה בעקבות כתב האישום נגדו. "מכבד ומקבל את החלטתו הנכונה של בג״ץ. את נתניהו נעמיד למשפט הציבור בקלפי - וננצח", כתב גנץ בטוויטר.

בליכוד ציינו כי "בית המשפט העליון נהג נכון כשמחק את העתירה, אנו עומדים על עמדתנו שבדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג את העם - ולא אף אחד אחר".

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד (הימין החדש) בירכה בפייסבוק על מחיקת העתירה, אך מתחה ביקורת על שופטי בג"ץ. "טוב שהעתירה נדחתה. חבל שלא נדחתה על הסף. חבל מאוד שהרמזים (העבים) שפוזרו לאורך הדיון ובהחלטה מעידים על כך שבית המשפט נכון לשקול להתערב בנושא בעתיד", ציינה שקד.

עוד הוסיפה: "העתירה לא הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא תיאורטית ומוקדמת. העתירה הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא מתעסקת בסוגיה פוליטית. ובעניינים פוליטיים - הציבור הוא זה שמכריע. חשוב להבהיר: גזר הדין הציבורי, שמתבטא בתוצאת הבחירות, הוא המענה החזק והנכון ביותר לשאלת אמון הציבור. הציבור בוחר במי להאמין. שום גוף, אפילו לא שופטי בג״ץ, יכול לבחור לו במי הוא צריך להאמין".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, אמרה: "טוב עשו שופטי בג״ץ שדחו את העתירה ופסקו בהתאם לחוק ולערכים הדמוקרטים. העם הוא הריבון, והעם יחליט מי יהיה ראש ממשלת ישראל. אני מאמינה שבבחירות הקרובות העם יכריע וגוש הימין בראשות בנימין נתניהו, יקבל מעל ל-61 מנדטים".

הרכב השופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות ציין בנימוקיו כי דין העתירה להידחות בשל היותה מוקדמת. "על פי חוק יסוד: הממשלה, הנשיא הוא הגורם המוסמך להטיל על אחד מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה. מטבע הדברים, משהבחירות טרם התקיימו וטרם נודעו תוצאותיהן, הנשיא טרם נועץ בנציגי הסיעות וטרם נדרש לשאלה שמציבים העותרים", נכתב, "על כן, גם אם השאלה המשפטית כשלעצמה היא שאלה נכבדה, היא תיאורטית בעיקרה ואינה נדרשת להכרעה בשלב זה".

עוד הוסיפו השופטים: "העותרים רואים בהסרת אי הוודאות בסוגיה המשפטית כחזות הכל, ואולם בהקשר זה יש לזכור כי על פי שיטת הבחירות הנוהגת בישראל, ההצבעה היא לרשימות מפלגתיות ולא בחירה ישירה במועמדים לראשות הממשלה וכי המשיב כשיר להתמודד בבחירות הקרובות בראש רשימת המשיבה בהיעדר מגבלה בחוק האוסרת עליו לעשות כן, תהא אשר תהא ההכרעה בסוגיה אשר הועלתה בעתירה".