שף בכר כבהא מכיר את עולם ההמבורגרים יותר טוב מהרבה מאד אנשים, כמישהו שגדל ברשת BBB עוד מ-2004 מהתחתית, מלהיות שוטף כלים ועד  להיות השף הרישתי של מחוז צפון, למד בכר על בשרו את כל התפקידים, את הקרביים של הכנת ההמבורגר עד שהוא הבין שהוא חייב משהו משלו, משהו שבוא הוא יכניס את הדנא שלו, את הפנטזיות והיכולות.

להשאיר את הילדים מרוצים: מתכון פשוט ומהיר לקציצות שאי אפשר לשכוח
הכי טובה ומשובחה? הגלידה האהובה יורדת מהמדפים - וזו הסיבה

וככה ב- 2015 פתח בכר המבורגריה קטנה בשם קריספי בכפר 'ברטעה' בבשורת ההמבורגר החדשה והמפתיעה שמגיעה מבאקה אל גרביה שהפכה להיסטריה במגזר הערבי וגדלה פי ארבע בשטח לרוחב, לגובה ובסועדים והיום היא אימפריה גרגרנית של המבורגרים מושחתים, ומנות דיינר מטורפות שמעיפות את החך לכל חובבי הזא'נר שעובדת כמעט 24 שעות ומאכילה מאות סועדים ביום. מתברר שהמגזר הערבי אוהב מושחת ובשרני עם מלא גבינה נוזלת לא פחות מכל יהודי שמנמן.

אחרי שמונה שנים של הצלחה בברטעה', אני מוצאת את עצמי נוסעת בין ערים וכפרים על כביש 65 לכיוון כפר קרע אל הלוקיישן של הסניף החדש של קריספי, שם פתח בכר סניף קצת אחר THE X BY CRISPY.

בשונה מהסניף בברטעה, שם יש אקלקטיות של עיצוב עם המון אלמנטים עיצוביים שונים, הסניף בכפר קרע הוא פיין יותר, קטן ואינטימי ומאד מודרני בעיצוב. אזור כפר קרע מושך אליו תנועה רבה בשל היותו מרכז סחר יהודי ערבי עבור האוכלוסיה מהקיבוצים והמושבים הסמוכים.

קריספי בוואדי ערה (צילום: צילום מסך)
קריספי בוואדי ערה (צילום: צילום מסך)

נחמד לראות שהגישה הערבית של הפינוק האירוח והעושר בתפריט לא נעלמת גם כשמדובר בהמבורגר, ואולי זה החיבור הכי חזק בין שני המגזרים , שני הצדדים אוהבים שפע, פינוק ושולחן מלא . התפריט של בכר בסניף הקטן הוא ממש ספר, יש בו הכל מהכל וזו חוויה מטורפת לשבת שם, גם התפריט בסניף החדש, למרות שהוא נחשב מצומצם יותר הוא דף גדול עמוס משני הצדדים בסוגים שונים של המבורגרים עם ובלי תוספות , לצד שפע של תוספות מעל ולצד ההמבורגר וכמובן מנות צד כי חייבים לנשנש כמה דברים לפני. בקיצור- בואו נפתח שולחן כי אני ממש רעבה.

התפריט של בכר משלב אלמנטים ערביים כגון טחינה,  טלה, זיתים שחורים וואפילו כנאפה לצד המון שילובים של שמנת ובשר שזה לא משהו שתמצאו בתפריטים ישראליים מה שהופך את ההמבורגר לקצת פחות בשרני וליותר ג'וסי בביס. מה שמבדיל אותו עוד, הוא הבשר שלו, אין מה לעשות, יש יתרון להיות שף ערבי בכפרים כי אתה מחובר למגדלים והם מספקים לך בשר ברמה הכי גבוה והכי טריה וזה מורגש ממש בביס

The X burger המבורגר הדגל של המקום מגיע על שיפוד! 200 גרם של בקר טרי, פיסות של אנטריקוט צלויות, שמנת פטריות, גבינת צ'דר ואיולי חרדל שמוכנסים ללחמניית בריוש רכה ומשופדים - ניראות מאד מרשימה וביס עשיר מאד עם מלא אלמנטים, אישית הייתי ממליצה לוותר על השמנת כדי להרגיש יותר את הבשר המעולה של בכר.

הכנאפה בורגר היא מנה קראנצ'ית של המבורגר עם כאנפה מוצרלה וריבת שרי שמחשחקת בין שני המטבחים וה- פנצ'טה בורגר הוא המבורגר קצת יותר קטן עם רצועות טלה מעושן, מעולות, שוב אותה שמנת פטריות והרבה בצל מטוגן- יש רופא בסביבה?
אל תוותרו על הצ'יפס אסדו, מגש עשיר של צ'יפס  פריך עם רצועות שמנמנות של אסאדו מעושן, שום קונפי, בצל מוחמץ, רוקט, שמנת פלפל, צ'ימיצו'רי ופרמזן, התקף לב קטן וטעים ב- 40 שקלים בלבד. כן נו, די היה ברור שהמחירים פה יהיו שפויים יותר ממרכז תל אביב, אבל זה עדיין כואב לראות את זה.

מנה כיפית נוספת היא הקריספי מקלות מוצרלה, ביס ילדות כיפי של מוצרלה נמסה בטירוף בציפוי קראנצ'י של ממש, כזו שהכי כיף לשבור לשתיים ולראות עד לאן היא נמתחת ואם בקריספי עסקינן אז לכן גם על השניצלונים הסופר קריספיים והסופר עסיסיים עם רוטב צ'ילי טריאקי ובוטנים. 

שף בכר  (צילום: גיל אבירם)
שף בכר (צילום: גיל אבירם)

אם אתם זקוקים לאיזון של כל השחיתות הזו אז לבכר יש קטגוריה יפה מאד לסלטים אבל בעיני הסלט של המקום הוא  הזהרתנה  שמתנתק לרגע מהדיינר ומביא קצת רעננות ים תיכונית: פרחי כרובית מטוגנת, רוטב לאבנה טחינה, עגבניה, זיתי קלמטה, רוקט, בצל סגול חמוציות, שקדים ופרמזן עם וינגרט רימונים , לגמרי מנה שמאזנת את כל הגבינות והשמנת.

מה שהספקתי לטעום הוא אחוז קטן ממה שקיים בתפריט של בכר, יש עוד כ- 10 סוגי המבורגרים שונים ושפע של תוספות בצד ומנות עשירות, לגמרי מקום לבוא כמה אנשים ולפתוח שולחן מושחת במיוחד.

אין מה לומר שבכר עשה דרך ארוכה ולא קלה מלהיות שוטף כלים ועד להקמת רשת המבורגרים מושקעת. רון לפיד– מי שכיהן כמנכ"ל בורגר ראנץ' הפך למנטור שלו ובהמשך חיבר אותו עם טל קרוב, ויחד הם מנהלים את רשת הקריספי שפותחת בימים אלו סניף גם בדליית אל כרמל ונחמד לשם שינוי לכתוב על שף ערבי שמביא הרבה יותר מעוד אוכל של בית.

מסעדת קריספי