רשת המסעדות האיטלקית "פאט ויני" ראויה לקבל את פרס ישראל ביעילות, בשירות ובתקתוק. שלושה מטבחים פתוחים, המחולקים לפסטה (טרייה), פיצה (בטאבון) וסלטים, צוות מלצרים שנמצא כל הזמן בכל מקום, ועשרות רבות של סועדים שזוכים לגוד טיים הם סיבה מעולה לקריאות התפעלות.

שף טון: השף הטוב באסיה סגר שבוע טעים במיוחד במסעדת ג'ורג' וג'ון
דרך נפלאה להתחיל את שנת הלימודים: לחמניות שמרים תוצרת בית

מצפייה בשולחנות סביבנו במושב רגבה הסמוך לנהריה אפשר לראות מגוון רחב של סועדים: זוג רומנטי מימין לצד משפחה ענפה משמאל שבאה לאכול עם סבתא וסבא; חבורה של חברות שנפגשות על כוס יין ממול, לצד חברים מהצבא שמגיעים לחגוג יום הולדת לאחד מהם מאחור; ואנחנו באמצע, משפחה מרעישה ונודניקית במיוחד, ואיכשהו, כולם יוצאים מרוצים.

פאט ויני (צילום: אסף קרלה)
פאט ויני (צילום: אסף קרלה)

האמת חייבת להיאמר: לא טעמנו מנות סנסציוניות. מהצד האחר, לא חווינו שום נפילה. המנות כאן מוקפדות, יפהפיות, טריות, מהנות - ועם זאת, לא כאלה שלא טעמתם בעבר אלף פעמים. מכנה משותף רחב הוא לא מילה גסה. לרוב, זה בהחלט מספק.

שתי המנות הראשונות החדשות - פלפלים קלויים עם קוביות גבינת פטה (26 שקלים) וסלט העונה לשם המוזר בייבי ג'אם (49 שקלים) - מתומחרות באופן סופר־הגון וטעימות: בסלט העליז והפרשי מצאנו שקדים קלויים, פקאן מסוכר ופרמזן (הערה לכותבי התפריטים: בניגוד למה שחושבים, צריך לכתוב פרמזן ולא פרמז'ן), מתובל בוויניגרט חרדל ודבש.

פילה אניסטו, פאט ויני (צילום: אסף קרלה)
פילה אניסטו, פאט ויני (צילום: אסף קרלה)

ב"פאט ויני" דוגלים בשיטת "מה שמוכן יוצא", כך שבתוך חמש דקות קיבלנו את כל המנות יחד, מה שגרם הן לעומס על השולחן והן לבליסה מהירה. ההיגיון הכלכלי ברור, אבל הבטן חושבת קצת אחרת, והלוואי וגם כאן ישנו את הגישה. מאוד (מאוד!) אהבנו את מנת הדג: הדניס צלוי כאן בחמאת דניס, בשרו עדין ומתמסר, וסביבו יהום הסער בצבעוניות מטריפה: סלקים, עגבניות שרי, עגבניות מיובשות, פטרוזיליה וסלסה ורדה. אם הגעתם לכאן, אל תוותרו על הדניס, אפילו מחירו הגון (98 שקלים). 

גם הפיצה נהדרת: הבצק זהוב ורך, קריספי במידה, הגבינה מבעבעת והתוספות מרשימות ומגוונות - גבינת ברי, זיתי קלמטה ועגבניות שרי (56־69 שקלים).

פיצה פרימוורה, פאט ויני (צילום: אסף קרלה)
פיצה פרימוורה, פאט ויני (צילום: אסף קרלה)

"סנגריה עננים" עשירה בקוביות אגסים, אך זו שקיבלנו הייתה דלה באלכוהול, מה שהפך את הקנקן ליותר מיץ מאשר פאן (79 שקלים), וההחמצה הגדולה הייתה דווקא פסטה מאנזו טיראטו (79 שקלים) - לא בגלל הפפרדלה שהייתה מצוינת והבשר הרך שעבר בישול ארוך, אלא יותר בגלל הרוטב והתבלון שפוספסו בקול תרועה רמה.

בשורה התחתונה, יצאנו מ"פאט ויני" מאוד פאט: המסעדה לא תתמודד על כוכב מישלן, אבל היא מהווה פתרון אלגנטי לארוחה כיפית במחיר נגיש.
"פאט ויני", מתחם ביג במושב רגבה, 077־9386301 (לא כשר)

למי קראתם גלוטן? ההצלחה בפסח הפכה את “בוקריה" בפתח תקוה למקום עלייה לרגל לצליאקים מכל רחבי הארץ. פייר? טעים

אחיינים הצליאקים שהגיעו מיקנעם לימי חופש אחרונים בתל אביב ביקשו שניקח אותם ל”בוקריה” בפתח תקוה. “עד לשם?!”, שאלנו, “אין מקומות קרובים יותר?”. יש, ענו, אבל או שהם לא מקפידים על הפרדה בין אוכלי הגלוטן לנזהרי הגלוטן, או שהביקורות שהם קיבלו לא מספיק טובות. 
מתברר, למשל, שאם הצ’יפס מטוגן באותו הצ’יפסר שבו מטוגנים גם נאגטס – גם אם מדובר במועד אחר – הצ’יפס לא כשר למאכל מבחינתם. וכך, באותו הרגע נכנסנו למסעדה האיטלקית בפתח תקוה.

בוקריה פולנטה (צילום: אלון צרפתי)
בוקריה פולנטה (צילום: אלון צרפתי)

האמת היא ש”בוקריה” הפכה למקום עלייה לרגל עבור הצליאקים הודות לפסח: כמסעדה כשרה, הוצעו ללקוחות הדתיים בפסח מנות ללא גלוטן. הלקוחות כל כך נהנו מהתוצאה, שהבעלים ראה כי טוב והחליט להעתיק את המודל לכל השנה, לטובת הצליאקים המתרבים. יאדה יאדה יאדה, היום, לצד התפריט הרגיל (בצבע שחור), מוגש תפריט ללא גלוטן (בצבע לבן), עצום בגודלו, ובו ארוחות בוקר, שקשוקות, סלטים, קינוחים ומילקשייק. 

הצליאקי הזמין פיצה גדולת ממדים, שבשל גודלה גם אנחנו, אוכלי הגלוטן, התכבדנו. האמת היא שלא חשנו בהבדל משמעותי – הבצק קריספי ובעל מרקם כמעט זהה, ועליו רוטב שמנת ומוצרלה, פטריות, שתי ביצים וכמהין. תכלס, הופתענו לטובה (72 שקלים). גולת הכותרת לצליאקים היא הוופל הבלגי, שבעינינו טעים אף יותר מהגרסה המקבילה (62 שקלים), וזו המחמאה הגדולה ביותר שאפשר לקבל.

יש ב”בוקריה” גם אוכל “רגיל”, שממנו טעמנו את מאפה הגבינות (יש גם מאפה תרד דומה), שקרוי כאן “לזניה של בוקר” – מאפה בצקי שבאמצעו שלל גבינות ועליו רוטב בשמל וביצים עלומות, מנה פוטוגנית וכיפית (62 שקלים). גם בוקר רומאי הפתיע לטובה, עם פולנטה סמיכה וטחונה היטב, ועליה שתי ביצים עלומות, ברוקולי ופרמזן (65 שקלים). 

המחירים כאן סבירים, אולי טיפה מעל לפופיק, השירות נהדר והחוויה בכללותה סומנה כמוצלחת. מחכים כבר לביקור הבא של הצליאקים.“בוקריה", יכין סנטר, פתח תקוה, 03־7444760 (כשר)

ניסוי כלים - נינג׳ה בדקה

מדהים להיווכח עד כמה מכשירי הנינג’ה נטמעו במטבח הישראלי. המותג, שזוכה לפופולריות בעיקר בגלל שני מדדים – קיצור זמנים והיכולת לבישול בריא מבלי להתפשר על הטעם – יוצא כעת בגרסה חדשה: נינג’ה ספידי. הפלוס העיקרי שלו: בישול בשתי קומות במקביל, שמקצר את משך הכנת הארוחה לרבע שעה בלבד. כך, למשל, ניתן להניח בקומה התחתונה אורז (או כל סוג אחר של פחמימה כגון פסטה או קינואה), ובו בזמן להניח בקומה העליונה דג, עוף, בשר או טופו, לצד ירקות. המכשיר פועל במקביל ומקצר את זמן הבישול באופן משמעותי.

נינג'ה ספידי החדש, דגם ON403 לבישול ארוחות מהירות. מחיר 1190 שח (צילום: יחצ)
נינג'ה ספידי החדש, דגם ON403 לבישול ארוחות מהירות. מחיר 1190 שח (צילום: יחצ)

גם הבריאות משחקת כאן תפקיד חשוב: לצד הבישול, קיימת אופציה של “טיגון” באוויר חם, ללא צורך בשמן עמוק ומזיק. אפשר להכין בו שניצלים וצ’יפס, באותה מידה של קריספיות מינוס הקלוריות. בפועל, המכשיר מייתר כלים רבים במטבח, ומי שיבין את היתרונות הרבים שבו יוכל בקלות להפוך את הנינג’ה החדש למוצר יומיומי. 1,190 שקלים, להשיג באתר שריג ובחנויות החשמל המובחרות.

ובאותה נשימה: שריג אלקטריק, היבואנית הרשמית של המותג NINJA בישראל, יוצאת החל ממחר (1.9) במבצע חג מיוחד ומציעה את כל קולקציית כלי הבישול, הכוללת סירים, מחבתות וסכינים של המותג נינג’ה, במחירים ללא מע”מ.