אקזיט ענק בתחום הקולינריה: רשת קמעונאות המזון קשת טעמים רוכשת את רשת הפטיסרי בוטיק דודו אוטמזגין בשווי של 50 מיליון שקלים. במסגרת הרכישה רכשה קשת טעמים את השליטה בדודו אוטמזגין ותמזג אליה את פעילותה, תוך שמירה על המותג כמותג עצמאי. 

החלטתם לשפץ את האמבטיה? אלה שיפוצי הבזק שתוכלו להוסיף על הדרך
בעל הבית השתגע: המלונות בישראל במבצע חסר תקדים, האתר קרס

קשת טעמים, אשר הוקמה לפני עשרים שנה, הביאה רוח חדשה לתחום קמעונאות המזון בישראל – רשת אשר פתוחה בשבת ומספקת מבחר איכותי ועצום של מוצרים מחו"ל ומישראל וכל זאת במחירים מאוד אטרקטיביים. את הרשת הקים אריאל לכט והיא מנוהלת על ידי דני גרינברג. הרשת מעסיקה כ-2,000 עובדים בישראל. החברה מפעילה 25 סניפים, בהם אתר אונליין, מרכזי ליקוט והפצה רובוטיים, מפעל מזון, וחברת יבוא מזון. 

רשת הפטיסרי בוטיק דודו אוטמזגין הוקמה בשנת 1998 ופרוסה בכל הארץ והפכה לאחת מרשתות הקונדיטוריות האיכותיות והמובילות בישראל. דודו אוטמזגין, מנכ"ל ומייסד הרשת הנושאת את שמו, החל את דרכו בתחום כבר עם שחרורו מהצבא. את תחילת לימודיו כקונדיטור עשה בבית הספר לבישול "תדמור", ומשם עבר לפריז לבתי הספר Ecole Lenôtre, Bellout conseil ו- Ferrandi.

הוא חתום על מספר ספרים ונחשב לפורץ דרך בכל הקשור לתחום הקונדיטוריה בישראל. בשנת 1998 פתח את הסניף הראשון של מה שלימים תהפוך לרשת בפריסה ארצית המונה 18 סניפים.

אריאל לכט, מייסד רשת קשת טעמים, אמר כי "קשת טעמים הפכה למותג מוביל המבודל מכל שוק קמעונאות המזון בישראל עם מחלקות ייחודיות בשוק המזון בישראל. הרכישה הנוכחית מביאה לסינרגיה מדהימה שתייצר לרשת קשת טעמים בידול נוסף עם שותף מוביל ואיכותי. קשת טעמים חרטה על דגלה להוות סמל לאיכות בלתי מתפשרת, והחיבור עם דודו אוטמזגין היה טבעי ואנו מברכים על כך. מעבר לחיבור האישי, מצאנו פה מותג שבנה את עצמו כאי של איכות בלתי מתפשרת ויצירתיות אין קץ. אני משוכנע כי יחד נכבוש פסגות חדשות ומסקרנות".  

"לאחר שהרשת הגדילה את נוכחותה ברחבי הארץ, קשת טעמים מכוונת לשלב הבא בצמיחתה, דרך אסטרטגיה של הגעה לקהלים חדשים והגדלה נוספת של היצע המותגים תחתיה", אמר קינן ממן, משנה למנכ"ל קשת טעמים. "אין ספק שכשם שהחיבור עם רשת הפטיסרי דודו אוטמזגין מהווה רכישה אסטרטגית עבורנו, כך נמשיך לאתר חברות נוספות שישלימו את חווית הקנייה בקשת לצד פתיחת סניפים נוספים תוך שמירה על תחרותיות במחירים".

קינן ממן (צילום: יח''צ)
קינן ממן (צילום: יח''צ)

דודו אוטמזגין אמר, כי "לאחר צמיחה מהירה, הרכישה הזו תסייע לנו לפרוץ קדימה, להגדיל את יכולת הייצור ולהרחיב את הפעילות בישראל ובעולם. מצאתי באריאל ובצוות של קשת טעמים שותף איכותי שרואה עין בעין את העתיד. החיבור הזה יאפשר לנו להמשיך ביתר שאת את הצמיחה, להתרחב לקטגוריות חדשות, ולהפוך לרשת המובילה בישראל בתחום".