ברמה עולמית: במהלך שבוע שעבר נערך בתל אביב חצי גמר אליפות הארץ לברמנים בהכנת קוקטיילים. מתוך 16 מתמודדי התחרות, שנערכה בבר הקונסיירז' בתל אביב עלו 8 מתמודדים לגמר, שם יתחרו מול זוכי חצי הגמר השני על התואר "אלוף הברמנים הישראלי", הזכות לייצג את ישראל באליפות העולם לברמנים ובעיקר, הרבה "ריספקט" בתעשייה.

הרבה ריספקט בתעשייה, צילום: לירון אלמוג
הרבה ריספקט בתעשייה, צילום: לירון אלמוג
חצי הגמר התקיים במשך יומיים והורכב משני שלבים. ביום הראשון נדרשו המתמודדים להכין קוקטיילים ששואבים את השראתם מעולמות הטבע והחיבור לאדמה, אלמנטים כגון בעלי חיים, צמחייה  או חומרי גלם מקוריים. כל המתמודדים יכולים להכין מראש את הקוקטיילים שלו והשופטים מדרגים אותם לפי היצירתיות שלהם והיכולת להכין משקה "מחוץ לקופסה".
ביום השני לעומת זאת, נמדדים המתמודדים על זמנים. לכל אחד מ- 16 המתמודדים ניתנות כ-4 דקות להכין 5 קוקטיילים שונים. מדובר באתגר קשה ומלחיץ ובוחן את יכולות המהירות, הדיוק הטכניקה, ובראש ובראשונה, המקצוענות של המתמודדים. את כל זאת על המתמודדים לבצע תוך הפגנת "כישורי בר" כגון, הכנת מספר מהקוקטיילים במקביל, אירוח ודיבור עם השופטים תוך כדי הכנה ועוד. 

כמובן שלא כל ברמן יכול להגיע לתחרות, ולפני חצי הגמר בוצעו שלבי סינון רבים, בהם מבחני ידע ומבחנים עיוניים. צוותי השופטים משתנים מאתגר לאתגר וכוללים את בכירי תעשיית האלכוהול העולמית ו"שגרירי מותג" של חברת דיאג'יו, שמאגדת תחתיה מותגי אלכוהול רבים ומספקת מומחה עולמי לכל משקה אלכוהול בתחרות.

חברת "דיאג'ו" העולמית, צילום: לירון אלמוג
חברת "דיאג'ו" העולמית, צילום: לירון אלמוג
תחרות הגמר העולמית תיערך במיאמי שבארצות הברית, שם יתמודד הנציג הישראלי מול נציגים מכל העולם, שעברו מסלול דומה. בשנה שעברה, נערכה התחרות בדרום אפריקה, שם הנציג הישראלי, אריאל לייזגולד זכה במקום השני, לאחר שבנה בר שלם תוך 24 שעות, מוקף בעציצים שונים, מוזיקה מתאימה והכל מתוך מטרה להבליט ולייחד את המשקה שלו.