מכירים את זה שאתם נוסעים מרחק נסיעה קצר מהבית, מגיעים אל מסעדה עוצרת נשימה, המלצרים מדברים באנגלית, הנוף מרהיב, האוכל מדהים ואתם לרגע שוכחים שאתם כאן בישראל? אה, לא? אז הגיע הזמן שתכירו. מסעדת Notre Dame Rooftop Cheese & Wine‬ הממוקמת במרכז העיר העתיקה בירושלים היא אחת החוויות הכי מיוחדות שיצא לי לחוות לאחרונה. כשהתפאורה מסביב עשויה כל כך טוב ומהודק, אין ספק שהאוכל המשובח הוא רק בונוס.

מסעדת Notre Dame Rooftop Cheese & Wine (צילום: RooftopCW)

עוד לפני שנכנסתי אל המסעדה, מבט מלמטה על המבנה ההיסטורי נוטרדאם, שנבנה במקור על ידי הרוזן הצרפתי-קתולי דה פיילה כחלק מהמתחם הצרפתי, כבר הכניס אותי לאווירה. על גג הארמון המהפנט ממוקמת המסעדה, שמתכתבת בצורה מושלמת עם הנוף הירושלמי, המוזיקה הפריזאית, המלצרים האנגלים והאוכל האירופי. שילוב של קלאס מכל רחבי הגלובוס, שדווקא הפעם לא יוצר קרקס כמצופה. חשוב שתבינו, ואני כבר אפרט על האוכל והמנות הגדולות והמצוינות, אך המקרה שלפנינו עוסק קודם כל בחוויה. ביכולת של המקום לגרום לכל סועד להרגיש שעלה על מטוס והמריא ליעד קלאסי עם מסעדות פיין דיינינג ברמה הגבוהה ביותר. 

כנסו לאווירה (צילום: נמרוד גנישר)
כנסו לאווירה (צילום: נמרוד גנישר)

אז פתחתי את התפריט
על אף השם המבטיח של המסעדה, שמתמקד בגבינות ויין, במסעדה הזו תוכלו למצוא כמעט כל מנה שעולה בראשם - ממרקים, דרך מבחר סלטים ופסטות, ועד מנות דגים או בשר. כבר כשפתחתי את התפריט (שמוצג גם הוא באנגלית, עם מחירים בשקל), אפשר היה לראות את המבחר הענק שמציע המקום. מה שעוד תפס לי את העין היה המחירים, שבאופן יוצא דופן לא לגמרי מתכתבים עם שאר תפריטי מסעדות השף ברחבי הארץ ומתאימים יותר למחירי בית קפה שכונתי - בקטע טוב כמובן. 

למנות ראשונות הזמנתי מבין המבחר את מנת כדורי הארנצ'יני (59 ש"ח), שמגיעה כשלושה כדורים גדולים מטוגנים הממולאים בריזוטו טעים במיוחד, כשהם שוחים בתוך בריכת רוטב שמנת ופרמז'ן. לא ברור אם הרוטב התקרר או שהוא מוגש בכוונת תחילה בטמפרטורת החדר, אך הדיסוננס בין הכדורים החמים והרוטב הקריר שיפר את המנה והוסיף עוד רובד מעניין מעבר לטעם העשיר והמרקם הנימוח.

לצידה הזמנתי גם את מנת הטונה קרודו היפיפייה שכמעט ולא היה נעים להרוס. הטונה הטרייה כמעט ולא מתובלת, אך המלח והשמן זית עושים איתה חסד. מה שבהחלט שיפר את המנה היה קרם שמנת שהתעטר בקוויאר שחור וטוביקו, במרכזם עמדו שלושה ברוסקטות קטנטנות שמאגדות את כל המרכיבים לכדי ביס אחד מושלם. 

סלט גורגונזלה עם רוטב הדרים משגע (צילום: נמרוד גנישר)
סלט גורגונזלה עם רוטב הדרים משגע (צילום: נמרוד גנישר)

בנוסף לשתי הראשונות טעמתי גם את סלט הגורגונזולה (49 ש"ח) של המסעדה, שנצמד למקור אך קיבל תפנית עם רוטב הדרים מרענן ואגסים שהוסיפו מתיקות מעודנת למנה. הגבינה הכחולה בסלט לא הייתה חזקה מדי, כך שהיא יכולה להתאים גם לאלו שפחות חובבים את הגבינות המסריחות, והפירותיות שנוספה למנה בהחלט שידרגה אותה מהגרסה הקלאסית שאנו מכירים. 

כמעט ושכחתי לציין, אך לצד כל המנות הללו נהנתי מכוס יין חצי יבש של קיאנטי שהתאים מאוד למנות ונבחר בהמלצתה המקצועית של המלצרית האדיבה ששירתה אותנו. אם אינכם מחובבי היין האדום, או יין בכלל, תפריט המשקאות המגוון של המסעדה מציע עוד מבחר גדול של שתייה קלה, בירות, יינות מבעבעים, קוקטיילים או אפילו פשוט כוס ויסקי עם קרח. 

נעבור לעיקר
למנות העיקריות הזמנתי שלוש מנות שיבחנו אחד מכל סוג שיש למקום להציע - פסטה, בשר ודג. אחרי שלוש ראשונות כל כך מוצלחות, היה מתבקש שגם המנות הבאות יהיו טובות לא פחות. נתחיל מהפחות טוב, מנת הרביולי בטטה ברוטב שמנת ומרווה (53 ש"ח), הייתה קצת תפלה. הבצק היה עבה ומדי והמילוי לא מספיק חזק, אך הרוטב המתקתק פיצה על הפסטה עצמה - בואו נגיד שכל המדינות באירופה, איטליה היא לא הצד החזק של המקום. 

לעומתה, מנת הצלעות טלה (148 ש"ח) שהוגשה לצד פירה וירקות צלויים הייתה עשויה טוב והצלעות הגיעו במידת העשייה המושלמת. הפירה אמנם היה מעט גרירי לטעמי, אך הירקות הצלויים החמיאו מאוד לבשר והוסיפו טעם מעושן. שיא הערב הסתכם כל כולו אל מנת פילה הלברק האירופי (95 ש"ח), שהוגש לצד תפוח אדמה אפוי ושוב, ירקות צלויים. הדג במנה היה עסיסי וטעים, ותובל בעשבי תיבול כמעט מסתוריים שגרמו לי לא להצליח להפסיק לאכול. 

מנת פילה הלברק, מוגש לצד תפו''א אפוי וירקות צלויים (צילום: אפי אזולאי רגב)
מנת פילה הלברק, מוגש לצד תפו''א אפוי וירקות צלויים (צילום: אפי אזולאי רגב)

סיום מתוק
אחרי שכבר שבעתי לגמרי והכפתור במכנס החל ללחוץ, הגיע אל השולחן תפריט הקינוחים של המקום, שגרם לי להזיל ריר כאילו לא אכלתי עד אותו הרגע. מבין מבחר של כנאפה, עוגת שוקולד או גבינה אפויה, אני דווקא בחרתי ללכת לכיוון אחר. במתיקות מדויקת, עוגת הגזר (33 ש"ח) הגיעה בצורת שכבות עם קרם שמנת והכילה בתוכה הפתעות אגוזים והצליחה להשאיר לי טעם של עוד בפה. לצידה הזמנתי גם את מנת הקרם ברולה תפוזים (33 ש"ח) - כי איך אפשר שלא? - שהגיעה במרקם שונה ממה שאני מכירה. לעומת הקרמיות המזוהה עם קרם ברולה, במקרה הזה הקרם שיחק עם הלשון במרקם משונה לא הצלחתי להגדיר. אולי בועתי, פשוט כי זו המילה הכי מוצלחת שמצאתי. 

מתוק מספיק, אבל לא מדי (צילום: שי רגב)
מתוק מספיק, אבל לא מדי (צילום: שי רגב)

באופן כללי, החוויה שעברתי במסעדת Notre Dame Rooftop Cheese & Wine הייתה המכלול בשלמותו. שילוב מדויק של שירות, מיקום ואוכל. אין לי ולו צל של ספק שאני אמליץ על המסעדה הזו לכל מי שרוצה ליהנות מאווירה אירופית מהודקת ומדוקדקת, ולהרגיש אפילו רק לשעות ספורות כמו מלכת אנגליה שמבחינה מהמרפסת על נתיניה. זו בהחליט לא הייתה רק מסעדה, אלא אטרקציה למבוגרים שמחפשים את קצת מעבר. 

להזמנת מקומות למסעדת Notre Dame Rooftop Cheese & Wine>>>