מסעדת "כׇּבׇּאכּה" ביפו חוגגת שנה להיווסדה וזו הייתה שנה לא קלה.
המסעדה היפואית נחשבת לאחות ה"צעירה" והעירונית של המוסד הקולינרי הגלילי 'עזבׇּה' ועל כן ההשוואות לא הפסיקו להגיע ולא תמיד הן היו חיוביות. תוסיפו לזה שכיכר קדומים עדיין לא ממש חזרה לעצמה מאז המהומות ותקבלו סביבה קשוחה למסעדה משפחתית וחבל כי זו מסעדה נהדרת.

מסעדת כׇּבׇּאכּה (פירוש המילה הוא סלסלת עץ או מתכת שהיו תולים מהתקרה ומאחסנים בה מזון בעידן שקדם למקררים)  חוגגת בימים אלו שנה לפתיחתה ביפו לצד חגיגות חג המולד, אחד מהחגים החשובים עבורם המסמלים את סוף השנה.
מנרווה וחביב יחלקו זו הפעם הראשונה עם אורחי המסעדה את הטעמים, התבלינים והמסורת שמלווה את משפחתם זה עשרות שנים. מתכונים שעוברים מדור לדור וכעת יוגשו במהלך שבועיים במסעדת כׇּבׇּאכּה.
כל הכניסה מקושטת בתאורה צבעונית ושפע קישוטי חג מולד ממוקמים בכל פינה וכמובן עץ ענקי ומקושט. 

מינרווה וחביב דאוד. כבאכה יפו (צילום: אפיק גבאי)
מינרווה וחביב דאוד. כבאכה יפו (צילום: אפיק גבאי)

מנרווה חולקת את המנות שהיא מכינה כבר שנים רבות לבני ביתה, ומספקת סיפורים מרתקים על התהליכים ועל הטעמים.
זו לחלוטין ארוחה חגיגית וצבעונית וכזו שווה לחוות לפחות פעם אחת!

מבין המנות המיוחדות שיוגשו:

1.מוג׳רביה עם בשר או עוף בקר ופתיתי קוסקוס העשויים מבורגול עם פלחי בצל מבושל בציר עוף וגרגירי חומוס 

2. קובה ניה - בשר נא בבורגול דק ותבלינים. מוגש עם "חוסה"- תבשיל של בצל, בשר טחון ותבלינים.

3. שיח אלמחשי - קישואים ממולאים בבשר וצנוברים, מבושלים ברוטב יוגורט חם.

3. עלי כרוב ולימון בצד - עלי כרוב ממולאים באורז ובשר בניחוחות שום.

4. ירך עוף מבושלת עם פריקה ארומתי ומופלא

 הארוחה מסתיימת גם בקינוחים מיוחדים ומאד לא שגרתיים במתיקות שלהם. תה שורשים מריר עם אגוזים לצד עוגת מינרווה – עוגת סולת וגבינה המוגשת חמה עם סירופ ורדים מתיקות מרומזת בלבד שאי אפשר להפסיק לאכול וקערה עם חיטה מבושלת וגרגירי אניס, ממותק באגוזים, צימוקים ושוקולדים.
לכל הטעמים האלו לוקח כמה שניות להתרגל אבל כשהפה נרגע מהחיפוש אחר הטעמים המוקצנים שהתרגלנו אליו הוא מגלה את היופי שבטעמים עדינים וכמה לא חייבים שהכל יהיה מלוח מאד או מתוק מאד

לא מתוק וממש מפתיע וטעים. כבאכה יפו (צילום: אפיק גבאי)
לא מתוק וממש מפתיע וטעים. כבאכה יפו (צילום: אפיק גבאי)

אכלתי בכאבכה מס' פעמים , האוכל שם טעים מאד, מנחם ומשפחתי מאד. הכל נעשה במקום וכל חומרי הגלם מגיעים כל שבוע מהגליל ובעיקר מכפר ראמה: שמן זית המופק מעצי הזית בני 2000 שנה, זיתים, גבינות ומוצרי חלב מהמחלבה בראמה. סומק טרי, פפריקה, פריקי, בשר בקר הגדל בצפון ומבחר ירוקים כגון: במיה, מלוחיה, עכּוב, עולש בר, חוביזה, פול ירוק ושומר בר שמלקטים בני המשפחה בעונה המתאימה. אפילו את הערק הם עושים בעצמם.
אי אפשר שלא לפרגן להם, לסיפור הקולינרי שעובר מדור לדור, לריחות, לתבלינים שהם משמרים, לתעוזה לפתוח מקום נוסף שהוא לא הד.נ.א המקורי של האוכל וגם לא הקהל.

כבאכה| כיכר קדומים 6, יפו העתיקה|  03-688-8843 | פרטים נוספים: יעל עזר-מאיה קרבט תקשורת  052-4078779