תפריט יפני-ים-תיכוני כבר פגשתם?

הבירה היפנית KIRIN ICHIBAN חוגגת את סוף 2022 עם פסטיבל פיוז'ן ססגוני שיפגיש בין המזרח הרחוק למזרח התיכון.
 4 מבכירי השפים הים-תיכוניים יתארחו ב-4 מסעדות יפניות מובילות וביחד ייצרו תפריט ספיישל הכולל מנות פיוז'ן והבירה היפנית KIRIN. 

21 בדצמבר:
מסעדת קיוטו תארח את השף עלאא מוסא (ממסעדת LUX) וביחד ייצרו תפריט ערבי-יפני. 
מסעדת יאוזה תארח את השף חביב משה (ממסעדת מריפוסה) עם תפריט מרוקאי-יפני.
28 בדצמבר:
מנטנטן ובר האיזקאיה  יארח את השף גיא אריש (ממסעדת משייה) עם תפריט ישראלי-יפני.
מון סושי בר יארח את השפית אביבית פריאל (ממסעדת אוזריה) וביחד ייצרו תפריט יווני-יפני.
בין המנות : סשימי ערבי, טחינה יפנית, זסט ליים ושמן שומשום לצד סלט עלים מרענן. / רול לוקוס מרוקאי טמפורה, פלפל חריף קלוי, כוסברה, עירית, רוטב מרוקאי מסורתי ועשבים / צלחת דגים נאים, שויו חומס, לצ'ה דה טיגרה וחמאה חומה. / גיוזה חצילים עם מטבל צ'ילי טחינה
הארוחות יתקיימו בתאריך ה-21 בדצמבר מסעדות קיוטו ויאוזה ובתאריך ה-28 בדצמבר מסעדות האיזקאיה ומון סושי בר.
להזמנות מקום: http://xkirin.roundtablestour.co.il/

מרלוזה מקבלת את 2023 עם אירוח שפים  

מסעדת הדגים "מרלוזה" של בני הזוג מור חזן ודור אבן, פותחת את השנה החדשה עם פסטיבל חורף הכולל שלושה ערבי אירוח של אנשי קולינריה מקומיים מהמעלה הראשונה.

  • ביום שני, ה-2.1 יתארח במסעדה השף אוהד לוי (מסעדת MAMO באילת, המסעדה הבאה) עם מנות כמו קישואים מהערבה ממולאים באורז עגול וראס אל-חנות, לאבנה מעושנת ועלים ירוקים או כיסוני מוסר קצוץ על ציר לוקוס, מנגולד ושמן צ'ילי.
  • שבוע לאחר מכן (9.1) יתארח שף מסעדת "ג'ורג' וג'ון" תומר טל ויכין, בצוותא עם השף דור אבן, מנות דוגמת טרטר דג ים עטוף בעלי חרדל ויניגרט היביסקוס או כרוב מלפוף ממולא באורז בר וכרוב שרוף, יוגורט שום ושמנים שונים.
  • את חגיגת האירוחים המיוחדת ינעלו  ב-16.1  בדרום תל אביב, עם תפריט חגיגי המשלב דגים ובצקים וכולל מנות כמו פילה בר ים במחית עגבניות מיובשות עטוף בבצק וצלוי בתנור.

כתובת: חיים חבשוש 39 תל אביב   

מסעדת מרלוזה (צילום: נועם פריסמן)
מסעדת מרלוזה (צילום: נועם פריסמן)

לוקס משיקים תפריט לביבות לחנוכה מושלם
כמו בכל שנה לוקס יוצאים במגוון עשיר של לביבות מתוקות ומלוחות, מטוגנות ואפויות ובעיקר טעימות ובריאות.
בין המנות: לביבות תפו"א קלאסיות, לביבות כרובית ופרמזן אפויות, לביבות בטטנה עם עירית ומייפל, לסיסות חלסון על בסיס טופו, לביבות ברזל מירוקים וגבינות, ולביבות תפוחי עץ עם וניל ופיסטוק
הלביבות מגיעות במארזים שונים.
להזמנות 052-3798628 בוואטצפ 

לביבות של לוקס (צילום: יחצ)
לביבות של לוקס (צילום: יחצ)

ב'מטבח של רמה' משיקים את עונת החורף

בהיותה חלוצת ה- farm to table, ממשיכה "המטבח של רמה" גם בגלגולה הנוכחי לדבוק ביסודות הקולינריים והרוחניים שהניחה רמה לצד חזון חדש ועדכני. התפריט החדש עונתי ומשתנה, מפרובנס שבדרום צרפת ועד המטבח הערבי המקומי.
הלחם שמוגש במקום הוא פרי שיתוף פעולה בין רמה לאופה הידוע אנומראל עוגן .
בין המנות: לחם טובים – פוגאס המוגש עם קרם סלק ועגבניות מיובשות, , חריף של ראג'י, קונפי שומר וזיתים / רוסט סינטה עגל – קרם פטרוזיליה, בצק פריך עם זעתר וזיתים מיובשים / חסה ואנדיב – ויניגרט צלפים, פריקי מטוגן, סלרי וצנון כבושים, אבן יוגורט / אנילוטי ארטישוק ירושלמי ומסקרפונה – חמאה, מרווה, סמנה ואספרגוס / פילה דניס – רוטב יוגורט חם, עבניה שרופה, קראמבל צלפים ותפו"א / צלע טלה – פירה תפו"א, שאלוט וציר בקר מצומצם / לילות ביירות – קצפת לאבנה, פיסטוקים, סירופ למון גראס וקונפיטורת הדרים.
מחיר: 296 ₪ לאדם לא כולל אלכוהול, שתיה חמה/קרה | המסעדה פתוחה לקהל הרחב בסופי שבוע בלבד

המטבח של רמה (צילום: איתמר גינזבורג)
המטבח של רמה (צילום: איתמר גינזבורג)

מייזון קייזר מביאים את שוק חג המולד הפריזאי

מייזון קייזר שמחה לפצוח במסורת חדשה ולהביא את חג המולד הצרפתי לתל אביב. החל מה-21 בדצמבר, ייפתחו שווקי חג מולד בשלושת הבוטיקים של מייזון קייזר ובהם כמיטב המסורת יוצב עץ אשוח ענק (עם מתנות!), קישוטי החג ינצנצו למרחקים. לצד אלו, תוצע חגיגה של מאפים ועוגות ייחודים לחג עם הקולקצייה החדשה והמיוחדת לכריסמס.

 חלק מקולקציית הכריסמס (טווח מחירים 16- 149 ₪): קוגלהוף מתובלת ברום וצימוקים בציפוי גלייז סוכר /מונט בלאן| קלתית בצק פריך, קרם מסקרפונה, מרנג וקרם ערמונים / סנטה שקדים| מוס שקדים, אינסרט פטל, אינסרט לוז פרלינה, ודקואאז פיצוחים ומרשמלו קוקוס / ספיישל פיסטוק| קלתית שקדים, קרם פיסטוק אפוי, אינסרט פרלינה פיסטוק, מוס פיסטוק ושנטי פיסטוק / עוגת מלכים קלאסית| בצק עלים ממולא בקרם שקדים וניל / עוגת מלכים ג׳אנדויה| בצק עלים ממולא בקרם שקדים ג׳אנדויה / קייק גזר ופקאן| בציפוי פרוסטינג שמנת חמוצה / גינגר ברד| עווגיית חמאה ותבלינים / מרשמלו קוקוס /לחם דלעת ותבלינים
מייזון קייזר www.kayser.co.il

כריסמס במייזון קייזר (צילום: חן גרוס)
כריסמס במייזון קייזר (צילום: חן גרוס)

 

המרקייה  "SOUPPLIER"  מתרחבת לקראת החורף

גם השנה, המרקים בסופלייר יכללו היצע קבוע וגם כמה מנות ספיישל שיתחלפו כל הזמן. מרק מליגטוני של הסופ נאצי לחובבי "סיינפלד": עוף, חלב קוקוס, זרעי כוסברה, עדשים כתומות ותפוחים ירוקים ותבלינים כמו הל, ציפורן וכורכום / מרק כתום עם ג'ינג'ר, וחלב קוקוס , מרק חרירה עם אטריות (על בסיס טבעוני) , מרק עגבניות וריזוטו (שמביא סגנון קצת שונה ממה שרגילים בישראל וניחוח איטלקי קלאסי), מרק עוף עם אפשרות לתוספת קרעפלך ומרק גונדי (מרק בניחוח פרסי קלאסי עם קציצות עוף בניחוח לימוני).  לצד כל מרק מציעים פה גם לחם שום ועשבי תבלין, שמלווה אותו היטב. המחירים: מ-39 שקלים לחצי ליטר מרק, 59 לליטר ו-18 ללחם שום.
מתוכננות להפתח עוד נקודות מכירה. המקום פעיל כל ימות השבוע (כולל שישי ושבת) מהשעה 11:00 ועד שנגמרים הסירים ב22:30

המרקים של סופלייר (צילום: דניאל באס)
המרקים של סופלייר (צילום: דניאל באס)

מנטנטן משיקה תפריט חורף יפני

הראמניה הוותיקה משדרגת שוב את התפריט עם מנות מיוחדות לחורף .
בין המנות:Yaki Shinzou (Hatu) - לבבות עוף על גריל פחמים יפני במלח פלפל  / Sakana Melitta - דג ברקודה על גריל פחמים יפני מוגש עם ג'ינגר, קולורבי , לימון ומלח פלפל  / Buta Ribs - ספייריבס חזיר בצ'ילי ושום מותסס וסלטון עשבים ובצל מוחמץ  / Tataki maguro - טאטקי של טונה צרובה באש גלויה עם רוטב פונזו וג'ינג'ר  / Kama - לחי ילוטייל בחמאת טריאקי מיושן ובצל ירוק  / Sakna Tata - קוביות של טונה, סלמון והמאצ׳י עם אבוקדו, בצל ירוק ואיקורה ברוטב לאיו .
נחלת בנימין 57

מנטנטן (צילום: יהונתן בן חיים)
מנטנטן (צילום: יהונתן בן חיים)

מסעדת חצר גולדמן משיקה תפריט בראנץ ירדני

השף פאדי יעיש משיק ארוחת בראנצ' מלכותית ירדנית אשר מגוללת את סיפורו בתוכה - סיפור  על ילד, שגדל באזור גלילי המוקף הרים מלאי צמחי מאכל פראיים, עצי זית מהם הפיקה המשפחה כבר שלוש דורות שמן זית טהור ועשיר טעמים ושטחי מרעה עצומים בהם גידלו תושבי הכפרי עיזים וכבשים וייצרו לעצמם את הגבינות.
הארוחה מורכבת ממגוון מנות עם מאפיינים מהמטבח הערבי והים התיכוני החל מחומוס מצרי, לאבנה עם זעתר, סלט זית חלאבי, טחינת קצח, גבינת שנגליש, שקשוקה ירוקה, מ'פרקה ירדני אוטנטי ,פרנץ' טוסט ועוד
מחיר : 115 ₪ לסועד | מוגשת בימים  שישי ושבת 9:00 עד 13:00 | נחום גולדמן 6 תל אביב

תפריט ירדני בחצר גולדמן (צילום: אסף קרלה)
תפריט ירדני בחצר גולדמן (צילום: אסף קרלה)

כשקפה ופטיסרי נפגשים
נספרסו משיקה את טעימה מפריז - קולקציה ייחודית של תערובות קפה, פרי שיתוף פעולה עם הקונדיטור והשוקולטייר הבינלאומי פייר הרמה. הטעמים כוללים: דאבל אספרסו פריזאי מפולי ערביקה היישר מקולומביה- טעמים וארומות עציות ודגניות / תערובת קרם אגוזי לוז מפולי ערביקה מדרום אמריקה, למשקאות קפה מפנקים עם חלב עם ארומה של אגוזי לוז קלויים / תערובת מקרון פטל – שילוב של פולי ערביקה מאמריקה הלטינית ואפריקה. השילוב בין הארומה המתקתקה מרירה של הפטל לטעמי הקפה יוצרים חוויית לגימה מרעננת ומפתיעה. הטעמים החדשים יהיו זמינים עבור מכונות  Vertuoו- Original.

נספרסו מפריז (צילום: יחצ)
נספרסו מפריז (צילום: יחצ)

הסלטים של עותומאני

במסעדה קטנה סמוך לביתו רקח סבא עותמאן דיאב ז"ל, את הטחינה המיוחדת, שמתכונה הסודי והמיוחד, נשמר עד היום על ידי נכדיו, שזיהו את הפוטנציאל והחליטו על הקמת מפעל הסלטים המצוננים עותמאני הכשר בעיר טמרה.  
בסדרת סלטי עותמאני שמיוצרת מירקות טריים מדי יום, ניתן למצוא את הטחינה, מוצר הדגל של המפעל, סלט חומוס בטעמים: קלאסי, אקסטרא, חריף, בלאדי ומסבאחה, סלט תירס במיונז, סלט טורקי,  סלט כרוב אדום במיונז, סלט קולסלאו, סלט חציל במיונז, סלט טחינה עם חצילים, שום כתוש, וסחוג חריף. הסלטים מגיעים במשקל של 180 גר', (4-6 ₪);  250 גר', (6-8 ₪);  400 גר' (9-11 ₪); 700 גר' (7-12 ₪); ו 3 ק"ג (25-30 ₪). הסלטים כשרים בהשגחת הרבנות אור עקיבא, ונמצאים בתהליך קבלת כשרות מהודרת בד"ץ לנדא. 

סלטי עותמאני (צילום: גליה אבירם)
סלטי עותמאני (צילום: גליה אבירם)

מקוויטיס משיקים עוד מהדורה
אין אדם שביקר באנגליה ולא התמכר לעוגיות של מקוויטיס ולכן כל פעם שהם משיקים בארץ מהדורות חדשות אנחנו מתחילים להתלהב.
המוצרים שנוספים לסדרת העוגיות הם ביסקווטים בשם Whole grain creams , המכילים 3 אריזות פנימיות בכל חבילה, אחד במילוי קרם חלב וקרם בטעם שוקולד חלב והשני במילוי קרם בטעם אגוזי לוז. ניתן להשיג ברשתות השיווק. תתכוננו להתמכר

מקוויטיס (צילום: יחצ)
מקוויטיס (צילום: יחצ)