לא מעט ישראלים חובבי אוכל טוב, שנוסעים לטייל בצרפת, יעצרו במסעדה של רובושון כדי לאכול את הפירה המפורסם או ארוחת מנות עשירה . והנה לאחר הרבה שמועות והתרגשות נפתחה בתל אביב מסעדת לה 'אפוק מבית רובושון במלון הבוטיק היוקרתית "אלקוניןן" שבלילינבלום.

מסעדת ל׳אפוק (L’ Époque) של קבוצת רובושון פותחת את שעריה בקומת הכניסה של מלון אלקונין. זוהי מסעדה ראשונה של קבוצת רובושון ( המעוטרת ב-31 כוכבי מישלן ברחבי העולם ) בישראל, המסעדה תהיה בהובלת שף הקבוצה, השף דויד אלבס (David Alves) שהיה יד ימינו של השף האגדי ז׳ואל רובושון במשך יותר מ-20 שנה ולקח את מושכות ההובלה של הקבוצה לאחר מותו. שף המסעדה יהיה יוג׳ין קובאל (Eugene Koval) ש"ינצח" על תפריט המלון ויגשים חלום ישן של רובושון שלא הספיק לממש בימי חייו - להקים מסעדה בעיר הלבנה בפרט ובישראל בכלל. 

על פי הרעיון של הקבוצה, המסעדה בתל אביב תהיה קלילה יותר מהמסעדה בפאריז ותשלב בתפריט גסטרונומיה צרפתית לצד ים תיכוני עם חומרי גלם מקומיים ותיבול מזרח-ים תיכוני. לצידן יככבו מנות דגל של קבוצת רובושון והקינוחים הפריזאים, כל זאת בליווי סומליה ויינות וינטג׳ מעולים מצרפת ומישראל. המסעדה תכלול 80 מקומות וכן חלל אירוח פרטי ל-20 איש . בנוסף, במקום יש בר קוקטיילים מעוצב וטעים. העיצוב בצבעי תכלת ובז׳ שואב השראה מצילומי ארכיון של המלון ושל תל אביב של שנות השלושים של המאה ה-20. 

לצד הקלילות המטרה היא להביא לארץ את הקלאסיקות המפורסמות של רובושון: הפירה המפורסם גדוש החמאה, ביצה עלומה קריספית עם קוויאר מקומי, לובסטר שמוטס לישראל מקנדה, החמאה והקרואסונים העשירים שנעשים ונאפים במקום ועוד
התפריט עמו  מחולק למנות ראשונות קרות וחמות, מנות דגים ובשרים, ומנות הדגל של ז'ואל רובושון וכמובן קינוחים מושחתים.

רובושון (צילום: אנטולי מיכאלו)
רובושון (צילום: אנטולי מיכאלו)

ביצה עלומה ב- 320 שקלים

השיחה סביב הפתיחה של המסעדה היא כמובן סביב המחיר. זו הולכת להיות מסעדה יקרה ובהתאם לכך האווירה המעונבת של הצוות והניראות היוקרתית בכל פינה.
המנות הראשונות מתומחרות סביב 75-90 שקלים כשהביצת קוויאר המפורסמת תעלה 320 שקלים, המנות העיקריות ינועו מ-100 שקלים למנת ריזוטו  ויאמירו ל300+ שקלים למנה זוגית של כתף טלה קונפי עם פירות יבשים או אפילו 400 ללובסטר מקורמל עם קציפת חלב קוקוס ורוטב פלפל שחור שאת האחרון יצא לי לטעום והוא מאד טעים.
לי יצא לטעום בטעימה מוקדם חלק מהקלאסיקות של רובושון שהוגשו, מהביצה העלומה שהייתה נהדרת , דרך הטלה קונפי ופירה הרובושון המפורסם ועד הלובסטר המקורמל. אין מה לומר האוכל טעים, המשחק עם חומרי הגם המקומיים מתבטא בתוספת הפירות היבשים לטלה או קרם חציל וטחינה למנת הדג, לפעמים זה עובד מעולה ולפעמים ממש לא.
האם זה שווה את המחיר? קשה לי לומר, הביצה אמנם ממש טעימה אבל המחיר מוגזם, מנת הטלה לעומתה יותר גדולה ומשביעה, וחוץ מזה אתם משלמים על השם, על המותג ובכל טיול בחול לא הייתם ממצמצים לאכול ארוחה במסעדת מישלן ב- 200 יורו אז תחשבו בהתאם.
אני בטוחה שהמסעדה תיצור את הבאזז הנכון, יהיו מלא קטילות וזעקות שבר על המחיר ולדעתי גם המסעדה תעשה את ההתאמות שלה ככל שהזמן יעבור. כך או כך- זו בשורה נהדרת לסצנה המקומית.

במקביל המסעדה תאפה בעצמה את מאפי הבוקר והבגטים והחמאה תגיע מצרפת כך שאם יש משהו שהייתי מתחילה איתו זה עם איזה קרואסון ובגט עם חמאה כי הם היו מעולים ברמה יוצאת דופן.

 ל׳אפוק. לילנבלום 6, תל אביב. לא כשר