בתום יום עבודה פורה, עומדים על מרפסת 'המטבח של רמה' אלה ורמה בן צבי, עלי מחמוד ח'טיב ואחמד ח'טיב מהכפר ע'ג'ר.
כולם צופים על נוף הרי ירושלים, שהחורף עושה לו טוב ועל הכפרים העוטפים את נטף וחשים שותפות גורל. שותפות שתעלה ותזהר דרך האוכל אותו יכינו יחד בסדרה של ארוחות מיוחדות שיתקיימו ב"מטבח של רמה" ב-16,17, בפברואר.

 השף עלי מחמוד ח'טיב והקונדיטור אחמד ח'טיב נולדו וגדלו בכפר ע'ג'ר - השוכן על גבול הלבנון. לאחרונה עלה הכפר לכותרות עם פתיחתו בפני הקהל הישראלי לאחר שהיה סגור כמעט 23 שנים.
מקור השם ע'ג'ר מתאר אנשים שעוברים ממקום למקום (עג'ר=נוודים) אך הוא קיים למעשה כ- 800 שנה ותושביו - סורים עלאווים-משמרים באופן קסום ומעורר השראה את הערכים והמנהגים שלהם באדיקות. גם הסצנה הקולינרית שלו מפתיעה ושורשיה נטועים עמוק במסורת המטבח הסורי עם מנות מסורתיות, רכיבים וטכניקות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בארץ.  ביניהם:  גבינת "שנקליש" -  גבינה סורית מסורתית, "קישקשייה"- תבשיל מסורתי של עדשים, קישאק, כרוב, בצל ושום, והמאכל המסורתי "לאיסאת" -בצקניות עשויות בורגול דק ומיורן אותן מכדררים ביד אומן ומבשלים ביוגורט. מדובר במנה ששף עלי מחמוד מעיד עליה כי לא ניתן להשיגה בשום מקום בעולם! 

אחמד חט'יב, בר, רמה ועלי חט'יב (צילום: יחצ)
אחמד חט'יב, בר, רמה ועלי חט'יב (צילום: יחצ)

הארוחות יתקיימו בחמישי ה-16/2 ובשישי ה- 17/2 בסרוויס צהריים וערב ויוצע תפריט סגור מראש.  

חלק המנות שיוגשו מהתפריט :
אקלייר קרמבל מלוח עם זרעי תבלין – ממולא בקרם אבוקדו, פלפל חריף מותסס ומעליו נגירי דג.
סלט חורף – עלי ראשד, ג'רג'ר, אפונת שלג ותותים ברוטב ויניגרט פרחי חרדל, עם פריקה מטוגנת וגבינת שנקליש מגורדת.
קובה משוויה –  במילוי בשר טלה, צנוברים ומיורן, קלויה על גריל פחמים ומוגשת עם סלטון עלים ואנדיב כבוש,
מרק עלי חמציץ – וזר עלי חמציץ טריים. 
שישברק – מטוגן וממולא בבשר טלה, ברוטב יוגורט עיזים חם.
כתף טלה באפייה ארוכה – מוגשת עם מלפוף ממולא בעלי מרוות ירושלים וקישאק מכפר עג'ר, ציר טלה ולימון.
בחתה – פודינג אורז / משאבק – בצק מטוגן ופריך, גלידת מחית פיסטוק ושרף של אלת המסטיק, קוויר חרובים  לילות בירות עם ריבת הדרים
מחיר הארוחה:  385 ש״ח לאורח לארוחת ערב /  278 ש"ח לארוחת צהריים  (לא כולל שתיה ושירות)

הטעמים של עג'ר מגיעים לירושלים (צילום: יחצ)
הטעמים של עג'ר מגיעים לירושלים (צילום: יחצ)

על השפים האורחים:
שף עלי מחמוד ח'טיב – לראשונה אחזה ידו בסכין כשעזר לאימו לקצוץ סלט. האם טעמה ואישרה את מה שלימים יתגלה כיד של אומן וביכולת לשלב בין המטבח המסורתי למודרני. בגיל 15 עבר לת"א ועבד ב"כתית" וב"מזללה" ושימש סו שף ב"משיה" של שף יוסי שיטרית. במהשך עבד ב"מגדלנה" של שף זוז חנא, שם צלל לעומק המטבח הערבי מה שהוביל אותו לנסח מחדש מנות על בסיס מסורת המטבח העלאווי. ואכן, הגעגועים לגן העדן שבו גדל החזירו את עלי לע'ג'ר שם הוא עובד כיום כשף פרטי.

שף קונדיטור אחמד ח'טיב – התחיל את דרכו בגיל 14 במטבחים של טבריה וגילה מהר מאד את הקסם שבקונדיטוריה. הוא סיים תואר בהנדסה ואדריכלות (בעיקר בכדי לתת שקט להוריו) אך מהר מאד עבור לת"א (ובהמשך גם באירופה) והשתלם בעולם הקונדיטוריה. הוא ידוע כאמן קינוחים בעל יכולת "להכניס את המערב לערב", מפרק מנות מזרחיות מסורתיות ומעניק להן טוויסט מערבי. דוגמאות לכך ניתן לראות ברכיבים הזרים למטבח הערבי אותם הוא משלב בקינוחיו. למשל: רוטב תות חמצמץ בכנאפה או באינטרפרטציה שלו למנה הקלאסית "לילות ביירות" בה הוא מחליף את קרם הפודינג המסורתי בקרם וניל ופיצוחים ומצלחת את המנה חצויה כסמל לכפר החצוי בו נולד.

***יתכנו שינויים בתפריט בהתאם למצב השוק והרוח

להזמנת מקומות : 0503700954