מאז ה־7 באוקטובר, החיים עדיין לא חזרו למסלולם. ימים מורכבים עוברים עלינו ואנו מתעוררים כל יום לחדשות כואבות והלב נשבר. המצב הוביל את רובנו גם לאכילה רגשית ועלייה במשקל. אכילה רגשית היא אכילה שאין לנו שליטה עליה. אנו אוכלים ומנשנשים כל הזמן לא כי אנו רעבים, אלא כדי להירגע. האוכל והמתוק הם רק תירוץ. תוסיפו לזה את הימים הקרים - כל אלו מוסיפים לאכילה הרגשית.

לעוד מתכונים כנסו לאתר הקולינרי של פסקל

החלטתי לפנות לעזרתה של חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, שתעניק לנו טיפים שתמיד מצליחים, לצד מתכון אחד טעים וקליל שיעזור לנו לשמור בדרך נוחה על הגזרה.

המתכון שאותו בחרה חלי הוא למרק, היות שמחקרים הראו שאכילת מרק בתחילת הארוחה מפחיתה את כמות הקלוריות הנצרכת, בעיקר משום שהמרק מכיל סיבים תזונתיים מהירקות והאכילה בעזרת כף מקנה תחושת שובע גדולה. ובלי שום קשר למצב, בכל מצב אין כמו מרק מהביל, המזמין את הסובבים לטעימה נהדרת ומחממת.

ואלו הם הצעדים להצלחה לפי חלי ממן:

אמצו שגרת אוכל בריאה: תכננו את הארוחות ואל תדלגו על אף אחת מהן. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לאכול שש ארוחות קטנות לאורך היום. זה יעיל יותר מאשר שלוש ארוחות גדולות. אימוץ הרגל זה עשוי להפחית קילוגרמים רבים.

הרבו בשתיית מים: כדי לשמור על לחות גבוהה ואף לגרום לתחושת שובע. העדיפו מים על פני שתייה מתוקה. כל כוס קטנה, 200 מ"ל, מכילה כ־4 כפיות סוכר ו־80 קלוריות, גם בזו הסחוטה טבעי. מים לשתייה הם הבחירה הכי טובה והכי טבעית עבורכם.

גיוון: הקפידו לאכול מזונות מגוונים. כך הגוף מקבל את כל מרכיבי המזון שלהם הוא זקוק, ואף תצליחו להשיג את היעד המבוקש. במידה שיש מטרה ממוקדת של ירידה במשקל התחילו לאכול 10% פחות מהרגיל, כך תאמצו הרגלי בריאות טובים יותר. וזכרו: ירידה מהירה – מסוכנת יותר.

אמצו מזון בריא ומלא: העדיפו פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים. מזונות אלו מלאים בחומרים שחיוניים לגוף ואף מספקים לו אנרגיה לאורך זמן.

הוסיפו תבלין חריף לארוחה: תיבול חריף משדרג את הטעם ועוזר לשרוף קלוריות. שדרגו את המאכלים/רטבים עם מעט חריף.

אוכלים בחוץ? הפחיתו את כמות המנה לפחות בשליש. הזמינו מנה שלמה ושימו בצד שליש ממנה. בקשו מהמלצר לארוז לכם אותה. כך תזכו בארוחת צהריים ליום המחרת. טקטיקה פשוטה זו חוסכת עד 500 קלוריות ביום.

שימו לב למוצרי חלב שאתם צורכים במהלך היומיום והעדיפו מוצרים דלי שומן: כוס חלב 3% שומן תתרום 120 קלוריות וכוס חלב 1% שומן תתרום 88 קלוריות. פרוסת גבינה צהובה 9% שומן מכילה 60 קלוריות, ואילו גבינה צהובה 28% מכילה 90 קלוריות. וכן הלאה.

מרק כרובית וירקות שורש

החומרים (ל־6 מנות):
1 בצל בינוני חתוך לקוביות
1 כף שמן זית
1 ראש כרובית בינוני
1 ראש סלרי בינוני
1 ראש פטרוזיליה בינוני
מלח לפי הטעם
פלפל לבן לפי הטעם
1/4 כפית אגוז מוסקט טחון

לעיטור:
מעט עלי שמיר או פטרוזיליה

אופן ההכנה:

1. בסיר גדול מחממים כף שמן זית ומטגנים בה את הבצל עד שהוא מזהיב.
2. מפרקים את הכרובית לפרחים בינוניים, שוטפים ומנקים. קולפים את ראש הסלרי וראש הפטרוזיליה וחותכים לקוביות בינוניות.
3. מוסיפים את פרחי הכרובית, ראשי הסלרי והפטרוזיליה לסיר, מוזגים מים מעל גובה הירקות ומביאים לרתיחה.
4. מתבלים ומבשלים על אש קטנה כחצי שעה או עד שהירקות מתרככים.
5. טוחנים את המרק בבלנדר מוט או במעבד מזון, טועמים ומתקנים תיבול. מעטרים עם שמיר קצוץ.