הרום הוא אחד המשקאות האהובים עליי בכל הזמנים. כזה שאפשר להשיג גם מאוד בזול וגם מאוד ביוקר ויש מקום לשניהם על המדף. בימים כאלה, בהם החורף נראה קאריבי מתמיד והסגר נראה רופף יותר מאי פעם, כנראה שאין ברירה יותר טובה מאשר כוסית רום - המשקה הרשמי של הפירטים ופורעי החוק, כי מה כבר נשאר לנו לעשות?

עטוף בסיפורים, מתכונים ומיתוסים מימיו הראשונים של השייקר הרום הוא שחקן ורסטילי , כזה שנמצא כמעט בכל ארון וחוץ ממוחיטו הרבה מאיתנו לא יודעים מה לעשות איתו. אז הנה כמה אלטרנטיבות שיעבדו טוב כמעט בכל עונה.

אפטר 8
אוקיי. השם אכן רומז על החלק ביממה שבו צריך לשתות אותו , אבל אני משאיר לפרשנות שלכם אם מדובר בשמונה בבוקר או בשמונה בערב.  הקוקטייל המקורי אמור להכיל קצת שמנת, מה שהופך אותו בעיניי ל- breakfast item. לא אכריח אתכם להשתמש בשמנת ואספק אלטרנטיבה, כי בעיניי מה שבאמת חשוב פה הוא השילוב של רום עם פרנה ברנקה - עוד אהבה ישנה נושנה שלי.
 
מה צריך:
1 מנה רום- רצוי  משהו כהה, עשיר ומתקתק
½ מנה דבש
½ מנה שמנת - אפשר להחליף בקרם קוקוס, או ליקר אייריש קרים בשביל האקסטרה קיק
כפית פרנה ברנקה - אפשר יותר אבל תתחילו בעדינות
עלה של נענע ואגוז מוסקט לקישוט

מה עושים: 
משקשקים את כל המרכיבים ומוזגים לכוס מרטיני או לכוס לואו-בול מלאה בקרח. מגרדים מלמעלה קצת מוסקט ומקשטים בעלה של נענע. הנה לכם טריק: תנו לנענע כאפה קטנה כדי לשחרר ממנה ארומות. לא חזק מדי. רק לצרכי חינוך.

קוקטייל אפטר 8 (צילום: גל סידס)
קוקטייל אפטר 8 (צילום: גל סידס)

דארק אנד סטורמי
הקוקטייל מגיע אלינו מהאיים הקאריביים, בואכה משולש ברמודה שבו ספינות ומטוסים נהגו להיעלם בלי להשאיר זכר. יורדי ים וסוחרי אלכוהול שני מקצועות מחוספסים שלא מן הנמנע שאותו אדם יחזיק בשניהם, הם אלו שנתנו את השם לקוקטייל. אופציה נוספת היא שהשם מבטא את שני מרכיבי הקוקטייל: הרום הכהה (דארק) ובירת הג׳ינג׳ר העכורה (סטורמי), בכל אופן מדובר על שילוב קלאסי כמו פיראט ותוכי. הג׳ינג׳ר והדבש אולי יחברו אתכם מיד לאווירת החורף, אבל תנו לי להבטיח לכם שבקיץ מדובר על תענוג לא פחות גדול.

מה צריך:
1 מנה רום - חפשו אחד כהה ומקורמל
½ מנה דבש
½ מנה מיץ לימון
ג׳ינג׳ר ביר - מדובר על משקה קל בטעם ג׳ינג׳ר- חריף ומרענן שאמור להיות קיים ברוב חנויות המשקאות, ואם אתם חובבי ג׳ינג׳ר הוא עשוי להפוך לגילוי הבא שלכם.

מה עושים 
מוזגים את כל המרכיבים לכוס גבוהה, ומערבבים היטב (אפשר בעזרת רגל עץ) עד שהדבש נמהל במשקה. מוסיפים קרח, סוגרים בג׳ינג׳ר ביר ומקשטים בלימון טבול בדבש.

קוקטייל דארק אנד סטורמי  (צילום: גל סידס)
קוקטייל דארק אנד סטורמי (צילום: גל סידס)

השומר שעבאס
וולטר לא משחק באולינג בשבת, הוא לא יהודי אבל גרושתו הייתה, ומדת הוא אומר - ״אי אפשר להתגרש״. אם כל זה לא אומר לכם כלום תסגרו בבקשה את החלון הזה, תפתחו חדש וחפשו - ביג לבובסקי. תודו לי אח״כ. מכל הדרינקים שמופיעים בסרט הווייט ראשן משחק תפקיד מרכזי בתזונה של לבובסקי, אבל רום וקפה הם חברים טובים מאוד, וכמחווה לוולטר נולד השומר שבעס- אותו דבר, רק עם רום. סוג של ווייט קובאנו אם תרצו.
 
מה צריך:
1 מנה רום מיושן
½ מנה שמנת מתוקה - הפעם לא ממליץ להחליף או לוותר. אם חייבים אפשר להשתמש בקרם קוקוס 
½ מנה ליקר קפה - קלואה או טיה מריה יכולים לעבוד פה נהדר

מה עושים: 
מערבבים את כל המרכיבים בכוס נמוכה עם הרבה קרח ורוטנים בשקט, Im shommer fucking shabbas

קוקטייל השומר שאעבס  (צילום: גל סידס)
קוקטייל השומר שאעבס (צילום: גל סידס)

משהו ישן וטיפ לחיים
אם אתם רוצים לדעת מה היה הקוקטייל הראשון בעולם, לכו חפשו. אני בטוח שאין מיקסולוג שלא יודע בדיוק את הטיים הליין, וסביר להניח שגם אני כבר כתבתי על זה פעם. זה לא חשוב. 

מה שכן חשוב הוא הערך המוסף שאנחנו לוקחים מהסיפור - האלכוהול של פעם לא היה טעים כמו שלל הרומים שתמצאו היום בחנויות. (הדיבור הוא שגם הוויסקי היה חצי כוח). אנשים חיפשו איך להפוך את הסטלה למשהו שיותר נעים להגיע אליו והתחילו למהול אל תוך המשקה שלהם מרכיבים נוספים. בהתחלה הסתפקו בלימון וסוכר (מי אמר דאקירי?) ומאוחר יותר גם ביטרים - אנגוסטורה ופיישודס למשל. כך נולד האולד פאשן - וויסקי, ביטרס וסוכר. דרינק סופר אהוב עד היום. לאט לאט גילינו שהטכניקה עובדת בעצם עם כמעט כל משקה, קוניאק, מזקל, ואפילו ערק אם אתם סוטים, אבל יותר טוב מכולם כנראה עובד איתו הרום. זו המתודה, השילובים כבר עליכם.

מה צריך: 
1 מנה אלכוהול - אני הלכתי על רום עשיר מיושן בעץ, עדיף ללכת על משקאות כהים במתכון הזה, ובגלל שאין יותר מדי מרכיבים, רצוי לכוון גבוה
1 קוביית סוכר חום
ביטרס
סודה

מה עושים: 
מרטיבים את קוביית הסוכר בטיפות של ביטרס, אנחנו מכוונים להשיג קוביית סוכר ספוגה לחלוטין (כל מי שהיה במסיבת טבע יודע על מה אני מדבר). כותשים את הקובייה בתוך הכוס עם קצת סודה עד שהיא מתמוססת לחלוטין ויצא לכם אחלה סירופ. על הסירופ מוזגים כמה רום שאתם אוהבים, מוסיפים קרח ועוד שלוק בריא של סודה מלמעלה. זה לא משקה תוסס! קצת סודה עוזרת לפתוח את הטעמים ולהקליל קצת את המשקה. מקשטים בקליפת תפוז שלחצתם קצת כדי לבשם את הכוס, או בדובדבן אם אתם מרגישים חגיגיים במיוחד.

קוקטייל רום אולד פשנד  (צילום: גל סידס)
קוקטייל רום אולד פשנד (צילום: גל סידס)