בלעדי: תושבי הדר גנים בפתח תקווה נכנסו אתמול להלם ובהלה שעה שנזעקו לחצרות בתיהם לשמע רעש רחפן שהוטס מעל לבתים הפרטיים שלהם ברחוב הקתרוס, בגבול שבין שכונות הדר גנים לעמישב. שוב דבר לא היה מלחיץ את התושבים אלמלא סמוך לרעש הרחפן נראו לפתע מעל לראשיהם ארבעה מצנחים הנושאים אבוקות אש שעושים דרכם בצלילה מעל לראשיהם אל הקרקע ואחד מהם גם נוחת באחת החצרות הסמוכים.

נתניהו ישוחרר בהמשך היום; בית החולים: "ליבו תקין לחלוטין"
אחרי 18 שנה: אברי גלעד עוזב את רשת ועובר למתחרים

אחת התושבות סיפרה: "הדרמה התחוללה מיד לאחר צאת השבת בסביבות השעה 20:30, כשבשמיים נראו מעין אבוקות בוערות שריחפו מעל לשכונת המגורים הדר גנים וברקע נשמע קול של רחפן ולכן זה לא היה כל כך ברור. מה שכן ברור וודאי הוא שראינו ארבעה מצנחים עם אבוקות בוערות שאחד מהם נחת בחצר בית. אנחנו לא יודעים מה זה אבל מדובר באירוע חמור ביותר שחייבים לתת עליו את הדעת".

"אנחנו לא יודעים אם זה נשלח מהכפרים הפלסטינים ליד בית אריה או מהכפרים הישראלים הסמוכים אלינו או אפילו מאזור כביש 471. אין לנו מושג ממש וזה מלחיץ. יכול להיות שזה בכלל אירוע פלילי ואנחנו עוסקים בספקולציות כי שעה לאחר מכן התרחשה שריפת ענק בירקונים, ונשאלת השאלה האם מישהו ביצע ניסיונות וכיוונים עד שמצא את הזווית הנכונה. לא יודעת. אני כן יודעת שזה מפחיד", הוסיפה.

מצנחים הנושאים אבוקות אש בפתח תקווה. ללא קרדיט 

האירוע הכניס את התושבים לחרדה והם לא ידעו כיצד לנהוג. כהרגלם הם פנו אל פעיל הציבור בשכונתם ירון קדושים וזה הגיע לסייע והמליץ להזמין את המשטרה שהגיעה למקום ואספה את אחד המצנחים.  

מצנח הנושא אבוקת אש בפתח תקווה (צילום: ללא קרדיט)
מצנח הנושא אבוקת אש בפתח תקווה (צילום: ללא קרדיט)

קדושים שיחזר את אותם הרגעים: "אירוע מסוכן מאד שהלחיץ את התושבים ויכול היה להסתיים באסון. התושבים שפנו אליי הביעו חשש גדול שמדובר באירוע לאומני מהסוג שאנחנו מכירים מהדרום עם בלוני התבערה. המשטרה הוזעקה למקום ואספה את אחד המצנחים לפחות. אני לא מאמין שמדובר במעשה קונדס ואם יתברר שאני טועה אז זו חציית כל קו אדום שאנחנו מכירים כי פה כבר נראו מצנחים שנושאים אמצעי לחימה (אמל"ח), ובאוויר הם נתונים למשבי הרוח ולא נמצאים בשליטת אדם כך שזה יכול היה ליפול באזורים מסוכנים".