עשרות הורים לפעוטות בגנים בפתח תקווה זועמים על הנחיית פיקוד העורף, לפיה ניתן לחזור החל מאתמול ללימודים גם במקומות שבהם אין מרחב מוגן, כאשר ההנחיה היא לדאוג להשכבת הפעוטות על הרצפה. 

"דמם אינו הפקר": החשש בקרב הורי ילדי הגנים בתל אביב 
"סומכים יותר מדי על המזל": הורים חוששים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך

נציין כי גם אתמול וגם היום נשמעו אזעקות בפתח תקווה, ובשני המקרים מספר מצומצם של גננות ומטפלות נדרשו להשתלט על למעלה מ-100 ילדים באשכול מעונות הבנוי ממבנים יבילים שאין בהם קירות מגן וחדרי מיגון.

אם לפעוט באחד המעונות בעיר אומרת למעריב: "פיקוד העורף לוקח אחריות וסיכונים על חיי הילדים שלנו בצורה שרירותית לחלוטין, למרות כל ההגדרות שלו לפיה הכל נבחן על פי תסמינים ומידע מודיעיני. שלשום אסור היה לפתוח את המעונות, ואתמול היא השתנתה. כבר אתמול נחתה רקטה בכפר סירקין סמוך לפתח תקווה. מי לוקח אחריות על פעוטות בגילאים חצי שנה עד שלוש, שהמטפלות שלהם בקושי יכולות להתייחס אליהם בימי שגרה? איך אפשר לדרוש משתיים עד שלוש עובדות להשכיב על הרצפה 28 ילדים בכל כיתת גן. זה טירוף וחוסר אחריות". 

האם מוסיפה כי "מסתבר שהכל מתחיל ונגמר בכסף. חלק ממעונות היום שייכים לעירייה וחלק לגופים פרטיים. ברור שבמקרה שפיקוד העורף נתן את האפשרות לפתוח את המעונות, גם הרשות וגם הגורמים הפרטיים יפעלו על פי הנחיות פיקוד העורף, ובכך סיימו את האחריות שלהם. אלא שאם בעלת מעון לא הייתה פותחת את המעון, המדינה לא הייתה מפצה אותה, ובמקרה כזה ההורים היו צריכים לקבל את הכסף שלהם בחזרה. עכשיו נוצר מצב שהילדים כלואים וההורים בסיכון. אני כאמא ועוד רבים כמוני לא מוכנים לשלוח את ילדינו למעונות האלו. לא נפקיר את ביטחון ילדינו". 

אב לפעוט באחד המעונות מוסיף: "פיקוד העורף עושה בחינה של תסמינים ומידע, וזה בסדר, אבל הוא שכח לעשות בדיקה של חתך גילאים. צריך להחזיר את המשק לשפיות ואפילו לפתוח מוסדות חינוך, אבל רק כאלה שיכולים לפעול עצמאית. ילדים בכיתה א' יכולים לקבל הנחיות ולפעול, במקרה של פעוטות זה הרבה יותר מסובך. היו צריכים לעשות כאן חשיבה אחרת".