לטענת הורים לפעוטה בת שנתיים וחצי במעון פעוטות בשכונת בת גנים בפתח תקווה, גננת וסייעת במעון שביקשו להשיב לה כגמולה, לכאורה, השילו מעל לגופה חצאית אותה לבשה, כשמתחתיה גרביון בלבד, וזאת כחלק מאקט ענישה שבו נקטו. משטרת פתח תקווה פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהגיש אביה של הפעוטה באמצעות בא כוח המשפחה עו"ד אשר חן.

פרסום ראשון: 10 ילדים בגן ילדים עירוני בפתח תקווה נדבקו בגזזת
מומחית מסבירה: כך ניתן לזהות שהילד שלכם עובר התעללות בגן

האירוע החמור הזה התרחש לפני כעשרה ימים במעון, שעה שהפעוטה התעמתה מילולית עם פעוטה אחרת, כך ולא אחרת. בשלב מסוים הפעוטה שהפכה אך מהרה לקורבן, השליכה את אחת מנעליה של הפעוטה האחרת לעבר הפח או בצמוד אליו ובכך מבחינתה סיימה את אותו ויכוח בין פעוטות.

אלא, שהגננת של בוגרי המעון, החליטה שבכך לא מסתיים האירוע והיא דרשה מהפעוטה להחזיר את הנעל לפעוטה האחרת. משקורבן התלונה, סירבה, החליטה הגננת כדבריה לנקוט כלפיה על פי ההלכה "עין תחת עין ושן תחת שן" כפי שהסבירה להוריה בשיחה שהתקיימה מאוחר יותר.

הגננת איימה על הפעוטה כי במידה ולא תחזיר את הנעל לחברתה במעון היא תצטרך לנהוג כלפי באותה מדיניות ולהשיל מעליה את אחד מפרטי הלבוש.

הפעוטה המבוהלת החלה לצרוח אלא שזה לא עזר לה ובאקט משפיל כפי שטוענים הוריה של הפעוטה ובא כוח המשפחה, אחזו בה הגננת ואחת הסייעות ותוך שהן מפעילות כלפיה כוח השילו מעל לגופה את החצאית כשהיא נותרה עם גרביון בלבד לפלג גופה התחתון.

כאשר באותה עת, השליכה כביכול הגננת את החצאית לעבר אזור הפח וטענה כי היא משליכה אותה לפח, מה שגרם להתפרצות זעם ובכי אצל הפעוטה.

לטענת ההורים, בדיעבד, כשהגיעה שעת החלפת הבגדים אחרי ארוחת הצהריים, הוברר לפעוטה כי החצאית נמצאת בתיקה. מי שדיווח על האירוע להורים הייתה בתם הפעוטה, כשהיא ממררת בבכי שטחה בפני אביה ואימה את מה שעבר עליה במעון כשהיא מתארת בפרוטרוט את סדר השתלשלות האירועים.

"ככל הנראה הגננת והסייעת הבינו את חומרת מעשיהם בדיעבד והחליטו לשים את החצאית בתיק של בתי. אני מזועזע מעצם האירוע והתנהגות השתיים. בתי הושפלה במכוון כחלק ממה שכינו במעון כאקט חינוכי ואני בהלם", אומר האב.

ההורים פנו להנהלת המעון וכבר למחרת בשישי בבקר התקיימה שיחה שתועדה על ידי ההורים ובמהלכה הביעו הגננת והסייעת התנצלות על המעשה, טענו כי לא התכוונו לפגוע או להשפיל את בתם וכי ביקשו להעביר אליה מסר חינוכי על מה שעשתה לפעוטה אחרת. 

חשוב לציין כי כבר בראשון הגיעו מפקחות משרד החינוך למעון וערכו בירור ראשוני במהלכו נחשף כי אחת המצלמות במעון, זו שלכאורה הייתה אמורה לקלוט את האירוע, לא הייתה פעילה בעקבות תקלה כביכול.

עו''ד אשר חן (צילום: פרטי)
עו''ד אשר חן (צילום: פרטי)

עו"ד אשר חן: "מדובר באירוע חמור שבו אריאלה התעללה בביתו בת השנתיים של מרשי. מדובר בהתעללות פיזית ובעלת מאפיינים מיניים אשר גרמה לטראומה הן לקטינה והן להוריה. עוד נציין כי בשיחה של הגננת עם הורי הקטינה ובמענה לשאלה האם כי: 'לבוא ולהוריד לילד משהו שהוא בחר ללבוש זה מבחינתי קו אדום. …. לבוא ולהוריד לו בסיטואציה כזאת זה מבחינתי משהו חמור נקודה'. הגננת השיבה: 'אני מתנצלת'. מרשיי הגישו תלונה למשטרת ישראל ובתקווה כי יעשה כל הנדרש על מנת לעקור תופעות אלו של התעללות בחסרי ישע. עוד נציין כי בניגוד לנהלים המצלמות היו תקולות, מה שמחזק את טענות מרשי כי לא מדובר באירוע בודד וכי הגננת סומכת על אי יכולתם של הקטינים לספר את העובר עליהם".

בהמשך לשיחתנו, להלן תגובת הגן: "נדהמנו מהפנייה אלינו, שככל כנראה הוכוונה ע"י גורמים אינטרסנטיים. בגן לא התרחש שום אירוע אלים או כל התנהגות שאינה ראויה כלפי מי מילדי הגן. הגן הוא ותיק ומוערך מאוד ובעל מוניטין ללא רבב. הגן שם לנגד עיניו את רווחתם של הילדים בעדיפות עליונה".