ורדה, הפילה המבוגרת ביותר בספארי הלכה היום (שלישי) לעולמה. תרועות רמות שנשמעו מחצר הפילים האסיאניים הזעיקו את המטפלים אל החצר. המחזה שנגלה לעיניהם היה קורע לב, אבל לא בלתי צפוי.

ללא שום סימנים מקדימים, פרט לגילה המאוד מתקדם, ורדה, הפילה האסיאנית הקשישה, קרסה ושכבה על הקרקע.

קטאר בלחץ וזה לא סתם - זה מה שעלול לקרות לה אם לא תהיה עסקה

המקורב לחמינאי טוען: "שוקל להאיץ את תוכנית הגרעין"

כאשר המטפלים ראו את עדר הפילים מתגודד סביב ורדה, השרועה על הקרקע, הם כבר הבינו מה קרה.

עוד לפני שהגיעו עובדי הספארי וניסו לעודד את ורדה לקום, ארבע הפילות ופלא הצעיר ניסו להקימה אף הם במשך שעה ארוכה. הם סייעו לה להיעמד על רגליה בכל דרך אפשרית, למשוך ולדחוף בעזרת החדק ובעזרת הרגליים, אך ללא הצלחה.

לאחר שקורבה אליה קוביית חציר גדולה באמצעות מנוף ונערמה תלולית עפר גדולה על מנת לספק לה תמיכה וסיוע בקימה, נאלץ צוות הספארי לבחור בהמתת חסד. 

תרחיש מותה של ורדה היה צפוי, כיוון שוורדה הגיעה לגיל מופלג של 66 שנים – כעשור מעבר לתוחלת החיים של הפילים אסיאניים בגני החיות.

מלבד תרועותיהם מחרישות האוזניים של שאר הפילים בחצר לאור מותה של ורדה, גם הצוות האנושי הביע צער ונזכר בפילה שהייתה לשליטת העדר והשרתה ביטחון על כולו.

ורדה הגיעה לספארי עם סגירתו של גן החיות המיתולוגי בתל אביב, ויחד עם בן זוגה, מותק, העמידה עשרה צאצאים בריאים.

דוברת הספארי, הילה פלדמן גרא, נפרדה ממנה: "היי, שלום ורדה. ליווית אותנו שנים, השארת אחריך שושלת מפוארת, היית הרבה יותר מסתם פילה. אנחנו כבר מתגעגעים".

יו"ר דירקטוריון הספארי וסגן ראש עיריית רמת גן, עו"ד רועי ברזילי אמר עוד: "זה כבוד שוורדה חיתה בספארי כל כך הרבה שנים. אין ספק שהיא תחסר לכולנו".