מי היה מאמין? בשנת 1972 הצטרפה עפרה חזה ל"סדנת התיאטרון" של שכונת התקווה, שקמה שנה קודם לכן, והשאר היסטוריה. היא צמחה להיות הזמרת הגדולה ביותר שיצאה מישראל, וזכתה לקריירה בינלאומית שלא היתה כדוגמתה מאז. 
באותו מבנה ממש, 50 שנה אחרי, נפתחה לפני כשנה השלוחה של מרכז קהילתי בית דני, ומשם זכתה לשמה - "השלוחה". מחר תתקיים שם הופעת הבכורה של "סדנת המוסיקה", קבוצה של יוצרות ויוצרים מקומיים, המנגנים ושרים ביחד מוסיקה המחוברת לשורשי השכונה, ויוצרים מנגינה המספרת תרבות מקומית מאז ועד היום. 

''השלוחה'' בשכונת התקווה (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
''השלוחה'' בשכונת התקווה (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

מנהל השלוחה בגן התקווה, אבי ג'מאל: "לפני כשנה פתחנו את השלוחה החדשה למרכז הקהילתי בית דני בגן התקווה, בשאיפה שהיא תהווה בית לתרבות, יצירה ומורשת. בית לחלומות. אני נרגש לראות כיצד סדנת המוסיקה בשכונה רוקמת עור וגידים בזכות קהילה מאוחדת אשר מייצרת תוכן מקומי. זו היא רק ההתחלה, ואני בטוח שנזכה לחוות הצלחות גדולות ומשמחות גם בהמשך הדרך".

סדנת המוסיקה של שכונת התקווה בחזרות למופע (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
סדנת המוסיקה של שכונת התקווה בחזרות למופע (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

לאורך השנים עבר המקום גלגולים שונים, בתחילה שימש כבית תרבות לנוער, אחר כך הפך לסדנת התאטרון בראשות בצלאל אלוני, מי שלימים היה מנהלה האישי של עפרה חזה ז"ל, בהמשך הפך לספרייה עירונית, שבט צופי בית דני ומועדון נוער בסיכון. לפני כשנה עבר שיפוץ מסיבי וחזר להיות מרכז תרבות קהילתי של עיריית תל אביב-יפו השוכן בלב ליבו של גן התקווה.
במקום ניתן למצוא חדר חזרות מתקדם עם אופציה להקלטה והפקה מוזיקלית ואולם מופעים אינטימי. עוד במקום פעילויות וקורסים לכל הגילים במגוון תחומים, אירועי תרבות במרכז ובבמה המיתולוגית שבגן התקווה.
"סדנת המוסיקה" של שכונת התקווה מארחת את חיים אוליאל במופע אקוסטי. 23 בינואר 2023. חברי סדנת המוזיקה : דן יפת, פיני שרעבי, שלום חלפון, אוריאן חממי ויוספה קמחי. ניהול אומנותי - אבי ווקנין