מי צריך לפקד על גלי צה"ל? ועדת איתור שמורכבת מאלופים במילואים ובסדיר קבעה חד־משמעית שאור צלקובניק הוא המועמד המקצועי הראוי ביותר לתפקיד. בניגוד לטענת דני זקן, לפי הפרסומים הוא לא היה מעולם ברשימת המומלצים לתפקיד.

ועדת האיתור קבעה שהמפקד הבא שראוי לפקד על התחנה הוא אור צלקובניק, מנכ"ל תחנת השידור 103FM, שהיה בעבר איש גלי צה"ל. גם הפעם גברו נפלאות הפוליטיקה על החלטה של ועדה מקצועית, מה שהביא את זקן לתפקיד שגדול לכאורה על מידותיו.

במערכת הביטחון לא לומדים את הלקח. לאחר מינויה של גלית אלטשטיין כמפקדת זמנית, שנועדה לסלק את אנשי הימין מהשתתפות במשדרים מרכזיים בגלי צה"ל, ממשיך הימין באותה שיטה, וממנה למפקד זמני מנהל חסר כישורי ניהול מוכחים, במקום מנהל מקצועי שיביא לרגיעה בתחנה הצבאית, כדי שיסלק את מי שאינם ראויים לדעתו לשדר בתחנה הצבאית. קולו של ראש המטה הכללי רא"ל הרצי הלוי לא נשמע עדיין. אני מוכן להמר שהסערות שפוקדות את התחנה שכפופה לצה"ל ולמערכת הביטחון לא מסיבות לו הנאה גדולה.

צלקובניק נבחר על ידי ועדת איתור, שבראשה עמד האלוף במילואים אמיר אבולעפיה, ובין חבריה היו האלוף במילואים אילן שיף, בעבר הפרקליט הצבאי הראשי, ד"ר זוהר קדמון, וראש אגף כוח אדם בצה"ל האלוף יניב עשור. הם בחנו יותר מ־20 מועמדים, גם מקרב התחנה וגם מחוצה לה, והתרשמו שצלקובניק הוא המתאים ביותר. אחד מהישגיו הגדולים הוא גידול באחוזי ההאזנה לרדיו 103FM.

מי שמנעה אז את כניסתו לתפקיד הייתה עו"ד גלי בהרב־מיארה, היועצת המשפטית לממשלה, שטענה שאין לבצע מינויים סמוך לבחירות, למרות טענתה של עמותת "הצלחה" שאין מניעה להשלים את התהליך בעת בחירות. מה שעושה עכשיו המועמד הזמני זקן, שלא זכה באמון ועדת האיתור, הוא לצבור ניסיון ניהולי לקראת התמודדותו הצפויה על מינוי קבע, אבל אף ועדת איתור אחרת, שתורכב מאנשי מקצוע אמיתיים, לא תוכל להמליץ על זקן לתפקיד.

צפיתי בזקן ב"פגוש את העיתונות", עם בן כספית ועמית סגל, והשתכנעתי מעמדת כספית, גם אם לא נאמרה בבירור, שזקן נתפס כמי שנועד לרצות את מי שרוצים לראות אותו בתפקיד. לכן לא ברור איך מועמד כמו זקן יכול לצלוח ועדת מינוי מקצועית, אבל כיוון שבפוליטיקה הבלתי אפשרי הוא האפשרי, לזקן יש סיכוי טוב להאריך בתפקיד המפקד הזמני, מה גם שמינוי קבע מתארך בדרך כלל מעבר לצפוי בשירות הציבורי.

לשבחו של זקן צריך לומר שהוא מתכוון לבצע הפרדה מחייבת בין שידורי חדשות ואקטואליה, שבהם אסור שדעתו של המגיש תובע בשידור, ובין תוכניות שאליהן מוזמנים מרואיינים כדי להשמיע את דעתם. זקן מבקש לאמץ מתכונת שידורים כפי שנדרש ממסמך נקדי, שהיה הקוד האתי של רשות השידור. הוא מבקש לדאוג שהתוכניות יהיו מאוזנות על ידי משתתפים מהימין ומהשמאל, כאשר לא ברור מדוע בכלל תחנה צבאית צריכה להרחיב בתוכניות בעלות אופי פוליטי.

ומילה על יעקב ברדוגו, שהוזמן בעבר להשתתף בשידורי גלי צה"ל על ידי ירון דקל, טפלון מוכר ששימש בעבר מפקד גלי צה"ל. דקל לא הסביר מעולם מדוע הציע לברדוגו לשמש מגיש בשידורי החדשות של התחנה הצבאית, ואת מי הוא ביקש לכאורה לרצות בהחלטה שקיבל. ברדוגו לא פסול מלחזור ולשדר בשום מסגרת, וגם לא בגלי צה"ל.

העובדה שהוא לא עיתונאי לא צריכה לפסול אותו מלהשתתף בשידורי התחנה הצבאית, ובתנאי שיינתן למאזינים גילוי נאות בכל תוכנית אם יהיה ניגוד עניינים בהופעתו, כמו גם בהופעתם של אחרים.

גילוי נאות: בתקופה שבה שימש הכותב מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, עבד דני זקן ברשות השידור.