יום אחר יום הופעלה כיפת ברזל בדרום על מנת ליירט מזל״ט של חמאס שהמריא מהרצועה וטס מזרחה לכיוון הגבול. ביום ראשון האירוע התרחש בדרום הרצועה ואילו אתמול בצפון הרצועה. בהודעה הרשמית של צה״ל שנמסרה אתמול כמה שעות לאחר הפעלת מערכת כיפת הברזל, נמסר כי מערכות הבקרה של חיל האוויר זיהו את כלי הטיס כשהוא טס לכיוון שטח מדינת ישראל וכי הוא לא חצה בשום שלב את הגבול והיה במעקב חיל האוויר לאורך כל זמן מעופו, זאת למרות שיגור המיירטים בצה״ל לא קבעו באופן חד משמעי כי כלי הטיס אכן יורט בהצלחה. מצה״ל נמסר כי נבדקת האפשרות כי כלי הטיס יורט וכי בכל מקרה הוא לא היווה איום על תושבי הדרום.

הפיגוע בהר חברון: בעמדה הצבאית לא זיהו את הירי, המצוד אחר המחבלים בעיצומו
בפעם השנייה תוך יממה: צה"ל יירט כלי טיס בגבול עזה, כיפת ברזל הופעלה
 
עבור שני הצדדים, ישראל וחמאס, האירועים הללו משמשים ככלי למידה ומבחן ליכולות. בצד שלנו מנצל צה״ל את ההזדמנות לבחון את יכולות מערכות ההגנה, התצפית המכ״ם בזיהוי מוקדם ויירוט כלי הטיס. מנגד, ניתן להניח כי בחמאס מבינים היטב במיוחד כי כאשר האירועים הללו חוזרים יום אחר יום יש סיכוי רב כי כלי הטיס שהם מעלים באוויר יופלו על ידי חיל האוויר, אך בכל זאת הם מוכנים לשלם את דמי הלימוד על מנת ללמוד ולחקור את יכולות ההגנה כחלק ממאמץ ההתעצמות בתחום.

במקביל, חמאס מנצלים את ההזדמנות גם ליצירת היבט תודעתי במציאות שקטה יחסית בחודשים האחרונים ברצועת עזה, כמי שמשמר את העימות מול ישראל ומציב מולה גם בזמן שגרה איומים שונים. ההערכה המובילה היא כי בשני המקרים האחרונים כלי הטיס לא היה חמוש באמצעי חבלה ונועד בעיקר על מנת לאסוף מודיעין באמצעות אמצעי צילום פשוטים יחסית שמתוקנים עליו.

במערכת הביטחון מזהים מאמץ משמעותי של חמאס לפתח את תחום כלי הטיס הבלתי מאוישים כחלק מההכנות לעימות הבא מול ישראל. כלי הטיס הזעירים מיוצרים אומנם בייצור עצמי ברצועת עזה, אך הנחת המוצא היא כי בחלק מהמקרים מבריחים בחמאס רכיבים טכנולוגיים מסוימים לשיפור המערך שנמצאים גם בשוק האזרחי והם לא בהכרח צבאיים במהותם. מאחורי הקלעים נהנים בחמאס בתמיכה בידע ומימון מאיראן ומהחומרים הקיימים ברשתות האינטרנט.

במערכת הביטחון מעריכים כי יותר מאשר איכות כלי הטיס שבהם עושה חמאס שימוש, ונחשבים פשוטים ובעלי יכולות דומות לכלי טיס זעירים ללא טייס שקיימים בשוק האזרחי, חמאס שם דגש מרכזי על היבט הגדלת הכמויות. כך בשעת מלחמה, ינסה להפעיל במקביל מל״טים ורחפנים רבים יחסית על מנת להגיע לפגיעה מדויקת במטרות בישראל מתוך הנחת מוצא כי חלק גדול מכלי הטיס יופל על מערכות ההגנה של חיל האוויר, לוחמה אלקטרונית מטוסים ומסוקי קרב של חיל האוויר.

תרחיש האיום של צה״ל למלחמה רב זירתית לוקח בחשבון כי האיראנים הם אלו שבעיקר מובילים מאמץ משותף להגברת האיום על ישראל בכל הקשור לכלי טיס בלתי מאויישים מכמה זירות במקביל וזאת ברמות שונות של איכות, טווחי פעולה ופוטנציאל נזק. בישראל לוקחים בחשבון איום זה כמשמעותי לאור הצבת כלי טייס מתקדמים יותר מלבד אלה שנמצאים על אדמת איראן, בעירק בלבנון בסוריה וגם לידי החות׳ים בתימן.