"עילי חמוד, יש לי דמעות בעיניים, אנסה לא לעשות לך פדיחות", כך אמרתי לאריה שלי כשליוויתי אותו לבית הספר כשהוא כבר בכיתה ה', ביום הראשון לשנת הלימודים הבוקר. שמחתי שהוא בכלל הסכים שאלווה אותו כי הוא כבר גדול. להפתעתי, הוא זרם עם הרעיון.

כשהוא נכנס לכיתה, המחנכת החדשה הגיעה, והציגה את עצמה. בדרך שלא אופיינית לי, השארתי את משקפי השמש על פניי ועניתי לה: "נעים מאוד, לירון, אמא של עילי", תוך כדי שאני נחנקת-נשנקת עם עצמי. תהיתי לעצמי מה קורה לי, האם אלה ההורמונים שמלווים אותי בחודשים האחרונים, האם אני נזכרת שבעצם רק לפני שלוש שנים וקצת עברנו לנס ציונה, בשיא הקורונה, ועילי השתלב כל כך יפה בכיתה ובסביבה, כאילו הכיר את כולם מאז ומתמיד, האם זה מכיוון שאורי מתחילה גן חדש, קצת מרוחק מהבית ויש לוגיסטיקה חדשה של בוקר, האם זה מכיוון שאנו לפני תקופת שינויים מבורכת ועילי התקבל לקבוצת הקט סל, והנה הוא סולל לו דרך עצמאית ובוגרת?

והבנתי, דברים קורים. שינויים שרצינו וציפינו מתרחשים. הילדים שלנו גדלים. ואנחנו איתם. בכל מובן משמעותי. ולכן אורי ועילי אריה, הטור הזה מוקדש לכם.

אני לא מאמינה ועדיין משפשפת את עיניי. שזכיתי בכם. כל בוקר אני מודה לאלוהים שאני אמא שלכם ואתם ילדיי. מודה לחסון שהוא איתי ולצידי, האבא הטוב בעולם, מרגיע ומלמד אותי סבלנות מהי. כל לילה אני עושה סיכום יומי עם עצמי במיטה ומודה ליקום שאתם בריאים ושלמים. במציאות יומיומית במדינה שהיא קצת לא פשוטה בחודשים האחרונים, אני גאה בכם כל יום קצת יותר.

בך עילי, שאתה מתעקש להיות מעורב, ללכת להפגנות, לקרוא ולחקור, להקשיב ולשאול. יש בך תכונות מלאות תעוזה, שהלוואי והיו למנהיגנו. ובך אורי, שאת מלאת סקרנות וחמלה לאחר, מגישה עזרה לילד שאת רואה שהוא בוכה, עוצרת רגע, כדי לאפשר לילד לטפס בגינה על מתקן לפנייך ובכלל אני מרגישה שאני לומדת מכם כל יום על חוסן וסובלנות.

בפתח השנה הזו, שהיא מלאת התנסויות חדשות לכולנו, אני מאחלת לכם שתמיד תראו את הטוב בכל סיטואציה, שתדעו לבקש עזרה, ולתמוך במי שצריך, בדברים הקטנים, הפשוטים, היומיומיים. תזכרו תמיד ש"ואהבת לרעך כמוך", זהו ערך עליון וחשוב. ראו את האחר, היו רגישים לזולת ולסביבה ושמרו על מצפון ליבכם. דעו שאבא ואני תמיד כאן להקשיב, לעזור, לחבק, לתמוך ולאהוב. שתפו אותנו, דברו אלינו.

גם אם נכעס, כי נרצה להגן עליכם, לעולם לא נשפוט. תמיד נהיה כאן לאזן, להצחיק, להקליל, לפתור. לא משנה מה יקרה, בכל סיטואציה שתיווצר. אנחנו סומכים עליכם ואוהבים אתכם כל כך, עומדים גאים ומגנים עליכם מכל דבר.

עופו גוזלים, חתכו את השמיים, הגשימו חלומות. אנחנו לעד ניתן לכם רוח גבית בכנפיים. בהצלחה אהובים שלנו. הכל קטן עליכם, כשאתם אתם.