יש סבורים כי תזמון ההודעה על קיום הפריימריז במפלגת יש עתיד השבוע אינו מקרי. במפלגתו של יאיר לפיד דאגו לפרסם את דבר ההחלטה הדמוקרטית דווקא בשיא הדיווחים ושמועות על קרע הולך ומעמיק בין בני גנץ וגדעון סער. הרקע: אי קיום ההסכם הפנימי ביניהם, שעיקרו הקמת הוועדה שתקבע את מנגנון הפריימריז להרכב רשימת המחנה הממלכתי.

גדעון סער בדרך לפיצול מהמחנה הממלכתי? ח"כ מהסיעה מתייחס לשמועות

גנץ וסער בדרך לפילוג? הדרמה סביב הבחירות המוניציפליות

גורמים שונים במערכת הפוליטית חלוקים באשר לפרשנות של המתרחש בימים אלה בין גנץ לסער. יש כאלה שלא קונים את "סיפור הקרע", אלא סבורים כי השיח הגלוי שמתקיים סביב כוונותיהם של סער וחבריו לחשב מחדש את מסלולם הפוליטי הוא לא יותר ממנוף לחץ על גנץ שכל מטרתו היא לאלץ את יו"ר המחנה הממלכתי לקיים את הסכם הדמוקרטיזציה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אולם יש להניח כי סער, פוליטיקאי מנוסה ומחושב, לא משחק בכאילו – גם אם עדיין לא קיבל החלטה על המשך המסלול. השלב שבו סער ומפלגתו נמצאים כעת הוא שלב של בחינת האופציות ושל הערכת הכדאיות של כל אחת מהאפשרויות. המשך השותפות עם גנץ לא ירד חד־משמעית מהפרק, אלא הפך מתוכנית עבודה לאחת מכמה.

אפשרות נוספת שאותה בוחנים סער וחבריו היא התמודדות במסגרת חדשה. האם תהיה זאת ריצה עצמאית? קשה להאמין, על אף האמירות האמיצות שכל אנשי תקווה חדשה מפזרים מאז הבחירות. סביר להניח כי המפלגה תוכל לשמש בסיס יציב לרשימה שתשחק במגרש של הימין הליברלי. לא בכדי הצעד הראשון שסער עשה הוא ריענון המיתוג של תקווה חדשה והדגשת היותה מפלגה ימנית וממלכתית.

אולם יש הטוענים כי במרחב התמרון של סער ומפלגתו קיימת אפשרות נוספת, והיא הצטרפות לממשלת נתניהו על בסיס הסכם מיזוג המפלגות. מהבדיקות הרבות שנעשו, עולה כי נכון להיום אופציה זו קיימת בעיקר בפלפולים פוליטיים המתנהלים בקרב אנשי המערכת. לא מדובר בגישושים, כל שכן לא במגעים בפועל. ועדיין, גם בימין וגם באופוזיציה לא פוסלים את התסריט.

מבחינת בנימין נתניהו הצטרפותה של תקווה חדשה לקואליציה יכולה להיות אירוע חיובי ומייצב. מבחינת סער, האפשרות לחזור לליכוד בראש כוח משלו, בראש המחנה, בתור מנהיג בשל, להתברג ולהיות מוכן ליום שאחרי עידן נתניהו – נשמעת אטרקטיבית לא פחות.

הטור המלא מחר ב"מעריב"