זה לא נעים. אבל לא סוף העולם. ההחלטה של מועצת הבטחון הדורשת הפסקת אש אושרה בהמנעותה של ארה"ב. המנעות בעלת משמעות מיוחדת מבחינתה של ישראל. משמעות לא מחמירה. רחוק מזה. מותר לנשום. אין זה מקרה ששגרירת ארה"ב במועצה הסבירה את ההמנעות במיוחד כתגובה לכך שהצעת ההחלטה איננה כוללת גינוי לחמאס.

"רציתי להתקשר אליכם": טראמפ חושף מדוע ישראל אינה מתנהלת נכון במלחמה
"לא כשיר להיות ראש חמולה": בן כספית זועם על נתניהו

"לא הסכמנו עם כל מה שיש בהחלטה כמו העובדה שהיא לא גינתה את את החמאס ולכן נמנענו". השגרירה גם הדגישה ש"סין ורוסיה אינן מסוגלות לגנות מתקפת הטרור של החמאס ב-7 באוקטובר". ישראל כבר הפרה בעבר החלטות של מועצת הבטחון. כל התנחלות שנבנית, או אפילו רק התרחבות של התנחלות היא הפרה של החלטה ישנה של המועצה נגד התנחלויות.

גם מועצת הבטחון כבר איננה במעמד המיוחד והיחודי שלה כמוסד עולמי יוקרתי, משפיע ומוביל. מעמדה של המועצה נשחק בשנים האחרונות והידרדר לשפל חסר תקדים. המועצה לא עשתה מאומה, נחשפה כחסרת אונים טוטלית בהעדר של תגובה מצדה לפלישת רוסיה לאוקראינה.

הלחימה בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

אפילו לא תגובה הצהרתית. האבסורד הגדול, ליתר דיוק הבזיון הגדול הוא, שחברה קבועה של מועצת הבטחון בעלת זכות ווטו מקיימת ומנהלת מלחמה קטלנית בשטח של מדינה ריבונית.

באותה שעה ששגריר רוסיה יושב באולם מועצת הבטחון בניו יורק ותוקף את ישראל ומאשימה בהשמדת עם, בדיוק באותה שעה רוסיה מפציצה ערים גדולות באוקראינה ומשגרת טילים נגד מטרות אזרחיות שגורמים אבדות בנפש לבני אדם חפים מפשע. עובדה נמשכת שמחלישה את רושם והאופי המעשי של הצעת ההחלטה, שרוסיה וסין תמכו בה.