ארצות הברית הטילה הלילה (שישי) וטו נגד בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף כחברה מלאה באו"ם, וסיכלה את היוזמה הפלסטינית. זוהי הפעם השנייה שיוזמה כזאת נכשלת במועצת הביטחון, והפעם ביקשו הפלסטינים לנצל את המתיחות והמצב המעורפל צבאית ומדינית שנוצרו באזור בעקבות מלחמת חרבות-הברזל. 

"פוליטיקאים מנצלים אותנו": קטאר בוחנת מחדש את תפקידה כמתווכת
"ביטחון ארה"ב בסכנה": הנשיא ביידן במסר תקיף שטרם נשמע

למרות הווטו, בבית הלבן מדברים על כך שהגיע העיתוי הנכון לקדם את פתרון שתי המדינות, וגם באיחוד האירופי מנסים להשתלב במאמצים לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני. מי שלא מסתפקים בהצהרות ובכך מרחיקים כל סיכוי להקמת מדינה פלסטינית הם הפלסטינית והנהגתם ברשות.

מי שעוקב באדיקות אחר התנהלות הרשות הפלסטינית באו"ם, לה כיום מעמד של משקיפה בלבד, יגיע למסקנה הבלתי נמנעת כי היא משקיעה מאמצים מיוחדים בקיבוע הסוגיה הפלסטינית בסדר היום הבינלאומי, ומנציחה את סבלם ומצוקותיהם של הפלסטינים.

כבר שנים, שאחת לחודש מתקיים במועצת הביטחון דיון בנושא "הבעיה הפלסטינית והמצב במזרח התיכון". הדיון הזה הפך זה כבר לבדיחה, לאירוע מגוחך ומגחיך. "זה כמו שיחה על מזג האוויר",  הגדיר פעם דיפלומט בכיר וותיק את הדיון הזה.

לומר על הפלסטינים היום את מה ששר החוץ המיתולוגי אבא אבן אמר לפי עשרות שנים, שהערבים אינם מחמיצים שום הזדמנות להחמיץ הזדמנות, תהיה מחמאה. הפלסטינים היום עושים הכל כדי שחלילה לא יווצר שביב של תקווה לפתרון מדיני.

מה שמחבל והורס את הסיכוי לפתרון מדיני  של שתי מדינות, היא הנהגה כושלת, ומושחתת. יושב ראש הרשות אבו מאזן, בן ה-87,  חי בעולם משלו, מנותק, חסר כל מידע מעודכן על התמורות בזירה הבינלאומית. כל עוד לא ייעשו חילופי שלטון משמעותיים בהנהגת הרשות, ההצהרות מוושינגטון וממעצמות העולם הן חסרות כל סיכוי וערך.