אריה דרעי שוב על הכוונת של רשויות החוק. איני יודע מי הניח אותו שוב במקום הזה, אבל אין לי כל בעיה לחשוד במניעיהם של אלה שטרחו בעניין הזה. אני בטוח שהם אינם לגמרי כשרים. אינני חסיד שוטה של אריה דרעי – ומעולם לא הייתי כזה - אבל גם בפעם הקודמת לא הייתי לגמרי שלם עם הרשעתו. גם אז סברתי שמי שהוביל את החקירה נגדו לא היה לחלוטין חסר מניעים זרים.



תמכתי בזמנו באריה דרעי לכל אורך הדרך ואף נשאתי דברים בעצרת המונים שנערכה בבנייני האומה ערב הדיון בבקשה שלו לדיון נוסף. אריה דרעי כבר היה אז מאחורי סורג ובריח, ובשיחת טלפון שקיימתי עמו מיד לאחר סיום דברי, אמרתי לו שלא יצפה לגדולות ונצורות ממערכת המשפט. מי שייצג אותו אז היה יגאל ארנון, ולי לא היה כל ספק שאם פרקליט ברמתו מקבל על עצמו את הייצוג בעניין הזה, ללא תמורה, חזקה עליו שהוא מאמין שנגרם לו עוול משפטי.
 
בהזדמנות אחרת אף הצטרפתי להפגנת מעטים מול בניין משרד המשפטים במזרח ירושלים. אני זוכר שלצדי עמדו אז, בין השאר, ציון אמיר ואמנון דנקנר. לא היה לנו ספק שמשהו מסריח הביא להרשעתו של אריה דרעי. עד המדינה שהעיד נגדו הוצא מפחי האשפה בשווייץ. השופטים לא ידעו, ככל שאני זוכר, מה עשתה פרקליטת המדינה באותה העת, דורית ביניש, כדי להביאו מחו"ל. לימים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה ימים ספורים בלבד לאחר רצח יצחק רבין כדי לבחור בה לבית המשפט העליון. 
 

אבל לא זה עיקרם של דברים; מישהו כבר דורש מאריה דרעי להתפטר מתפקידו בממשלה. החוק אינו דורש זאת. מכאן, שמי שמבקש את זה אינו רוצה כנראה ברעתו של אריה דרעי, אלא בנפילתה של הממשלה הנוכחית. ואין כמו “חקירה" המלווה בפרסומים מגמתיים של חצאי אמיתות כדי לנקר את עיניו של פוליטיקאי.
 
אינני יודע, כמובן, כיצד תסתיים “החקירה" הזאת, אולם מהרבה טעמים אינני לגמרי סומך על הגורמים שינהלו אותה; לא עליהם ולא על מי שיצטרך להכריע בסופו של דבר אם יש מקום להגשת כתבי אישום.
 
יותר מדי כשלים מלווים מזה שנים לא מעטות את רשויות אכיפת החוק. מאומה לא נותר חסוי בחדרי חדרים. הכול פורץ החוצה. אי הגינות אינהרנטית שולטת ברמה. זה קורה כל העת - ולאף אחד לא צריך להיות ספק מי עומד מאחורי ההדלפות מחדרי החקירה. חזקת החפות של נחקרים הפכה זה מכבר למרמס תחת רגליהם של הגורמים החוקרים.
 
למי שיטען שבסופו של דבר בית המשפט הוא זה שמכריע את הדין, אני עונה שאין בכך מאומה. גם השופטים הם רק בני אדם, ושופט שקורא בעיתון שמתלוננת יצאה דוברת אמת בבדיקת פוליגרף לעולם לא יוכל להתעלם מן ה"ממצא" הזה, אף שאין הוא קביל בבית המשפט.
 
אז עכשיו אנחנו שוב צפויים לגלים של “שמועות" ולהצהרות של פוליטיקאים שדורשים מראש הממשלה להשעות את אריה דרעי – ואני לא מאמין לרבים מן הטוענים שרק רוממות שלטון החוק בגרונם. לא אחת, פוליטיקה נטו מניעה את אלה הדורשים למצות את הדין עם הנחקר עוד בטרם נסתיימה החקירה, מה שפוגע בעצם היכולת להגיע לחקר האמת. איננו חברה מושחתת. אנחנו חברה שאיננה מכבדת את זכויותיו של הזולת.