למשרד החינוך ולמערכת החינוך מגיע שיהיה שר חינוך במשרה מלאה. לצערי, זה לא מה שקורה. התוצאה היא שמערכת החינוך מתנהלת ללא שר. הסכסוך כולל מלבד מורי השל"ח בעיות נוספות, שהן שתי רפורמות בבית ספר שש שנתי (אופק חדש ועוז לתמורה), בעיות בהתאמות ללקויי למידה, עומס על תלמידי י"א בעקבות רפורמת בגרויות, תוכניות לימוד מנופחות, דרישה להחזרת מבחני בגרות לכיתה י' ועוד.



לאחר שנתיים של דיונים עם משרד החינוך, שלא העלו דבר, החליט ארגון המורים בתמיכת המנהלים להפעיל עיצומים. אני רק יכול לשבח את הסבלנות הרבה שגילה רן ארז, שהמתין שנתיים תמימות עד שהפעיל את העיצומים בנושא מעמד המורה והבעיות הקשות ברפורמת "ישראל עולה כיתה".



אנו המנהלים נערכנו לביטול פעילויות חוץ בית ספריות, יציאה לימי עיון והצגות תיאטרון שונות כדי שהמשרד יבין שחייבים להידבר ברצינות עם ארגון המורים המנהלים.



אני רואה בעיצומים דבר הכרחי. אנחנו נזהרים שלא לפגוע בבגרויות ובמתכונות ובתעודת הבגרות של התלמידים ובהישגים הלימודיים.



הנהלת משרד החינוך עשתה מעשה שלא ייעשה בכך ששיסתה את מועצת התלמידים בארגון המורים וברן ארז. לא זו הדרך! משרד החינוך חייב להתעשת ולנהל בעצמו את ההידברות עם הנוגעים בדבר ולא לשלוח את התלמידים למלחמה מיותרת.



אני קורא להנהלת משרד החינוך לחדש את ההידברות ולבוא עם רצון טוב ונפש חפצה, שיתקבלו בזרועות פתוחות בקרב ארגון המורים והתאגדות המנהלים.



הכותב הוא יו"ר התאגדות המנהלים