לדברי בנימין נתניהו, זו בסך הכל “רדיפה פוליטית שיטתית” פלוס “ניפוח תקשורתי אדיר”. הוא התייצב אתמול (שלישי), במוסקבה, מול המצלמות. “ההר הוליד עכברון”, אמר, והוסיף ש”יש לי אמון מלא במערכת המשפט שלנו, הדברים האלה יסתיימו בלא כלום”. באותה נשימה הודיע נתניהו ש”רומסים את דמותה של רעייתי, הופכים אותה לאבק אדם”.



למרבה הצער, שתי הטענות הללו של נתניהו אינן יכולות לדור זו במחיצת זו. הן סותרות זו את זו סתירה מוחלטת. אם אכן יש לנתניהו “אמון מלא במערכת המשפט שלנו”, איך הוא יכול להודיע ש”רומסים את דמותה של רעייתי"?



הרי “מערכת המשפט שלנו”, בשני משפטיםנפרדים, 5 שופטים נפרדים, מצאה שכל מה שנטען כלפי הרעיה האומללה, “אבק האדם” הנתון למרמס, נכון. מתברר שעל פי אותה מערכת משפט שלנתניהו אמון מלא בה, דווקא הרעיה היא שרומסת בשיטתיות את דמותם של אלה שנקלעים לסביבתה, והופכת אותם לתת־אבק אדם. כאלה שאפשר לטרטר אותם בחצות מהבית בחזרה למעון ראש הממשלה רק כי לא אמרו לה “לילה טוב” בטון הנדרש. את המעללים האלה עשתה הגברת נתניהו לא לחזקים, לא למיליארדרים המממנים אותה שנות דור, אלא לחלשים, לאלה שמזלם הביש מתמרן אותם לשרתה.



כפי שאני נוהג לכתוב כאן מדי פעם, הסיפורים האמיתיים על התנהגותה של הגברת נתניהו כלפי עובדים מאפילים על מה שפורסם עד כה. גם המספרים מבהילים. עשרות רבות של עובדים נפוצו מסביבתה בשנים האחרונות, נמלטים לכל עבר. רובם הושתקו. כמה אמיצים החליטו לשים נפשם בכפם, וניצחו.


בקיצור, אדוני ראש הממשלה, אתה צריך להחליט. אם יש לך אמון מלא במערכת המשפט שלנו, אינך יכול להמשיך לטעון שרומסים את רעייתך. אלא אם כן יש לך אמון במערכת המשפט שלנו בתנאי שהיא פוסקת לטובתך. או שאתה בעצם מתכוון לעורכי הדין יוסי כהן, דוד שמרון ושות’. הרי הם, בעצם, “מערכת המשפט שלנו”.



עוד אמר אתמול נתניהו, שבסך הכל מנסים להפיל אותו מהשלטון, כי לא הצליחו לעשות את זה בקלפי. הוא ציטט את מאמרה של פרופ’ רות גביזון, שלפיו אין להחליף משטר בדרכים אחרות, אלא בקלפי. ובכן, עם כל הכבוד לגב’ גביזון, נדמה לי שהיא, כמו נתניהו, קצת תלושה מהמציאות: קודמו של נתניהו, אהוד אולמרט, הופל מהשלטון דרך חקירות, משפטים ו”רדיפה תקשורתית ופוליטית”. אגב, אם מישהו יבדוק מי מימן את הרדיפה הזו מאחורי הקלעים, יתקבלו תוצאות מעניינות. גם קודמו של אולמרט, אריאל שרון, סבל לאורך רוב הקדנציה שלו מחקירות שמי יודע לאן היו מובילות אלמלא לקה בשבץ.


אפשר להמשיך הלאה: יצחק רבין התפטר מראשות הממשלה בקדנציה הראשונה שלו בגלל חשבון הדולרים של אשתו. רבין הודיע שהוא לא יכול לנתק את עצמו מרעייתו, קיבל אחריות ושם מפתחות. אני מקווה שאף אחד לא מצפה מנתניהו להתנהגות דומה.



בעניין מימרן: אתמול התברר סופית שאי אפשר לסמוך על אף מילה שהאיש מוציא מפיו. למרבה הצער, הדברים אמורים גם על הצד השני. מימרן דיבר בהתחלה על מיליון יורו, אחר כך על מיליון פרנק, שהם 170 אלף יורו, עכשיו הוא מתקן ואומר ש”כל מה שביבי אומר, נכון”. נתניהו, מצדו, הכחיש בהתחלה שביקש או קיבל משהו ממימרן, ואחר כך מצא, ראו זה פלא, שקיבל 40 אלף דולר (או יורו). התסבוכת הזו דורשת מבוגר אחראי שיבדוק את המספרים, את חשבונות הבנק, את ההעברות. מימרן טען שהעביר את הכסף ישירות לחשבון הבנק של “בנג’מן נתניהו”, ואמר את הדברים פעמים רבות בראיון לערוץ 10. למחרת, הפך את גירסתו.



עכשיו בואו נסמוך על מפכ”ל המשטרה שידרבן את חוקריו. על פי פרסום בערוץ 10, המפכ”ל אישר בשיחה פרטית עם מקורב את מה שהועלה כאן כאפשרות: ראש הממשלה נתניהו שכנע אותו לקחת את המשטרה בהבטחה ש”אם אהיה ראש הממשלה גם בהמשך, תקבל את השב”כ אחרי הקדנציה במשטרה”. לזכותו של אלשיך ייאמר שבתגובתו לפרסום, הוא לא הכחיש אותו. אלה דברים מעוררי פלצות. גם אם הוא איש ישר, בתת ההכרה של אלשיך טמונה הידיעה שכל עוד נתניהו בשלטון, השב”כ יהיה שלו בקדנציה הבאה.



מילה אחרונה על אנושיות: באחת התגובות הראשונות של אנשי נתניהו לפרשת מימרן, הם טענו ש”נתניהו היה בקשר עם המשפחה בתקופה שהיא הייתה עדיין מכובדת ומוכרת בקהילה”. הם כינו את מימרן בתגובה זו ”נוכל שמנסה להימלט מעונש באמצעות סיפורים על קשריו עם מנהיגים” וכו’.



ראשית, זה לא נכון. עכשיו מתברר שמימרן הורשע גם בעבר במעשי מרמה ונוכלות, עוד לפני שנתניהו חרש את אתרי הנופש והסקי היקרים באירופה על חשבונו. גם אביו, ז’ק מימרן, הורשע בעבר בעבירות מהסוג הזה. נתניהו התרועע עם החבר’ה האלה ביודעין. אבל יש כאן עוד משהו: עזות המצח שבה מרשה לעצמו נתניהו להשתמש במיליארדרים הללו, אותם שוטים עשירים ושימושיים, לחלוב את ארנקיהם, לרבוץ על יאכטותיהם, לסעוד על שולחנם במסעדות היקרות ביותר ובאתרי הסקי היוקרתיים ביותר, ואחר כך כהרף עין לבזות אותם ולהשליך אותם מאחורי גבו. מיליארדרים אף פעם לא נגמרים, הם כנראה מתחלפים.