חקירתו השישית של ראש הממשלה נתניהו, ביום ראשון בערב, הייתה קו פרשת מים. בפעם הראשונה מאז החל להיחקר בידי אנשי להב 433, נתפס נתניהו לא מוכן, נקלע למצוקה, איבד את הביטחון העצמי ולפעמים גם את השליטה במצב. נתניהו היה מודאג ולחוץ מאוד ערב החקירה, ובילה שעות ארוכות במהלך השבת במאמץ להתכונן אליה בחברתו של עו"ד עמית חדד. אבל כשהחלה החקירה, התברר שההכנות לא היו רלוונטיות. גורמים שנחשפו לחקירה מתארים כי נתניהו היה לחוץ, מיוזע, לפעמים מבוהל, ונגרר מדי פעם להטיח בחוקריו תשובות לא רלוונטיות המעידות על מצוקה. ראש הממשלה הופתע בחקירתו השישית ויופתע כנראה עוד יותר בחקירתו השביעית.



וכאילו הדברים אינם מסובכים מספיק, אתמול הם הסתבכו עוד יותר: בערוץ 10 נחשף כי גורמי אכיפה גילו לאחרונה שנתניהו נפגש בחשאי עם עו"ד נוסף לצוות הפרקליטים הקבוע שלו (ויינרוט וחדד). מדובר בעו"ד ז'ק חן, מבכירי ומוערכי הפרקליטים בישראל. העובדה שחן מייעץ לנתניהו נחשפה כבר ביום שישי בעיתון "המודיע", בעוד בערוץ 10 הביא אתמול דורון הרמן תמיהות שהעלו גורמי אכיפה בכירים לאור המידע הזה.



התמיהות מוצדקות: ז'ק חן מייצג את אבריאל בר־יוסף בפרשת הצוללות (3000) ואת שאול אלוביץ' בפרשת בזק (4000). בנוסף הוא ידיד נפש ומקורב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וייצג אותו כשנחשד באישומים דמיוניים בפרשת הרפז. כאן אנו מגיעים להכרזה התמוהה של מנדלבליט, שניתנה מראש, ולפיה נתניהו אינו חשוד בפרשת הצוללות. אם הוא לא חשוד בפרשה, אכן אין מניעה שיישב באופן קבוע עם פרקליט המצוי בנבכי הפרשה, לאור העובדה שהוא מייצג את אחד מבכירי חשודיה (אבריאל).



יצר פלונטר משפטי. אביחי מנדלבליט, צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
יצר פלונטר משפטי. אביחי מנדלבליט, צילום: אמיל סלמן, פלאש 90



פלונטר משפטי מרתק



אגב, בכיר נוסף, דוד שמרון, מיוצג על ידי עו"ד עמית חדד, גם הוא בצוות החקירה של נתניהו. לפיכך המצב המשפטי מייצר סיטואציה שבה נתניהו נהנה כביכול מזרימת חומרים חופשית ולא מסווגת משתי החקירות הללו, שבהן הוא אינו חשוד עדיין, אך קיים הפוטנציאל שיהיה בעתיד. חומרים כאלה יכולים להעניק לנתניהו מקדמה עצומה מול החוקרים והתקדמות החקירה. העניין עצמו כנראה חוקי ואין כאן להטיל דופי באיש מעורכי הדין שעושים עבודתם נאמנה.



מאידך, קשה לדרוש מעורך דין שמסתודד עם לקוח, המכהן גם כראש ממשלה, שלא יסגיר בפניו את המתרחש בתיק מסוים, שבו הוא מעורבב. פלונטר משפטי מרתק, שאליו אפשר להוסיף את העובדה שעו"ד ז'ק חן גם מקורב לחברים ב"עובדה" ולאילנה דיין, וייעץ להם בעבר במקרים מסוימים. למי ששכח, הראיון המפורסם שבו הסתבך עו"ד ויינרוט עם משפחת נתניהו (ובעיקר עם הגברת) שודר ב"עובדה", אצל אותה אילנה דיין. הכל, כמובן, צירוף מקרים (ללא ציניות כלשהי).



דבר נוסף: עורכי הדין ויינרוט וחדד, המייצגים את נתניהו באופן קבוע עוד מפרשיות עבר נידחות, כלל לא ידעו על הפרקליט הנוסף ששכר. העניין נודע להם במקרה, לאחר שפרצה מריבה בעקבות שידור הראיון של ויינרוט, כשהגברת הטיחה בהם שהמשפחה יכולה להסתדר בלעדיהם ואף ציינה את שמו של עו"ד חן כמי שכבר מצוי בעניינים. כך או אחרת, על פי קצב העניינים וההתרחשויות, פלונטר עורכי הדין הוא הדבר האחרון שצריך להדאיג כעת את שוכני המעון ברחוב בלפור.



ההצעה להיות עד מדינה שהונחה בפניו של דוד שמרון, הצעות דומות שיונחו בקרוב בפני מקורבים נוספים, ומקורבים אחרים שעתידים למצוא את עצמם בצרות בקרוב, כל אלה מסמנים את הידוק טבעת החקירות סביב ראש הממשלה. נתניהו כבר היה במצור חקירתי לפחות פעמיים בעבר. בשתי הפעמים הללו הוא נחלץ בעור שיניו ועל הקשקש בדקה ה־90 בזכות החמלה שגילה היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין. ככל שהעניינים מתבהרים, עושה רושם שהפעם השלישית תיראה אחרת.