-"וואו, איזה קהל! איזה קהל! אין כמו עצרת בחירות של דונלד טראמפ, נכון? אין! אנחנו מבלים. אנחנו תמיד נהנים... החומה בבנייה, כן. כולם רוצים חומה... אם לא תלכו להצביע ולא תצביעו נכון, ייקחו לכם את הנשק בדיוק כמו שאיימו לקחת אותו בבחירות 2016. ימחקו לכם את הסעיף השני בחוקה. זהירות, זהירות, זהירות. לא הייתי רוצה להיות זה שבא אליכם הביתה ואומר 'תנו לי את הנשק שלכם', נכון? לאף אחד אין אומץ לעשות את זה...


"אני מניח שבשלב זה אני כבר פוליטיקאי. תחשבו על זה. לא משהו שרציתי לומר, ואחת הפעמים המעטות שאני מוכן לומר: כן, אני פוליטיקאי. מי היה מאמין. התמודדתי פעם אחת בלבד וזה היה לנשיאות וניצחתי. איך זה קרה? אני לא מקנא במועמדים שאני תומך בהם בבחירות האמצע. לא מקנא בהם. כולם אנשים טובים, אבל מי צריך את זה? אני כאן מכיוון שחייבים לעצור את הדמוקרטים. אנשים רעים, צריך, אנשים רעים. אין להם מעצורים. אני מופיע בעצרות האלה, נואם שעה וחצי לפחות, לרוב בלי נאום מוכן. ואז אומרים שאני מתפרק. ועדיין 25 אלף אנשים באים לשמוע אותי. ואם היה אצטדיון יותר גדול, היינו ממלאים גם אותו, נכון? יש משהו יותר מסעיר, משעשע ובטוח מאסיפת בחירות של טראמפ? אני לא חושב כך".



-"אף על פי שאני מתפרק, עצרתי את שושלת בוש, או–קיי? אני ניצחתי את הילרי וגנבתי את זה מברני. אילו הייתי במקום ברני, הייתי כועס. למה הוא לא כועס? ברני המשוגע. הוא כל כך משוגע. ברני יושב מול מיקרופון, 'אני אעשה את זה ואני אעשה ככה, בלה, בלה, בלה'. השיער שלו עף והוא משתגע. הוא משתגע... אני חושב שעשיתי הרבה, לא? אתם לא חושבים ככה? בדרך לבמה עדכנו אותי שקים ג'ונג שוב אמר עלי דברים נפלאים. הוא אוהב אותי, אני אוהב אותו, מי יודע מה ייצא מזה? זה תמיד נעים שראש ממשלה או נשיא קוראים לי 'אדוני'. זה מעיד על הכבוד שהם רוחשים לי. כמובן שאחת הפגישות הטובות שלי הייתה עם ולדימיר פוטין. למה שירצו להדיח מישהו שעושה עבודה כה טובה ולא עשה שום דבר רע? מה? וזה יכול לקרות אם הדמוקרטים יזכו ברוב בבית הנבחרים. עליכם להיות ערניים. זאת תהיה אשמתכם אם לא תלכו להצביע. חד וחלק. בגלל שלא הצבעתם".



-"תסתכלו ב'וושינגטון פוסט' וב'ניו יורק טיימס', בחיים לא יפרסמו עלי כתבה אוהדת. אם תבדקו את הרייטינג שלהם, תגלו ש–CNN פושטים רגל. עוד קצת ולא תהיה להם רשת. ה'טיימס' התנצלו אחרי הבחירות בפני הקוראים שלהם על הכיסוי השלילי שלי. התנצלו בפני כל המנויים, כי אחרי שניצחתי, כולם שאלו 'מה לעזאזל קרה כאן?'. אנשים מושחתים בתקשורת השקרית שממציאים סיפורים שאין להם מקורות ועדיין הם אומרים - 'על פי מקור מוסמך' - כשאין דבר כזה. הם לא מדווחים עובדות. הם לא ישדרו שיצאתי באופן הבוטה ביותר נגד השנאה, הגזענות והאלימות וגיניתי בכל פה את הניאו–נאצים ואת הקק"ק... אמרתי בשבת שאנחנו עוקבים מקרוב אך האירועים הקשים, אלה מילים שלי. שאנחנו מגנים במונחים הקשים והנחרצים ביותר את מעשי השנאה, האפליה והאלימות. אני אומר את הדברים הכי ברור, ואפילו באוזני הם נשמעים אפקטיביים, אבל הם לא יצטטו אותי! הוא לא הגיב מספיק מהר! למה לקח לו יום שלם? הוא כנראה גזען! אנחנו חייבים להחזיר את החוק והסדר על כנם ולהגן על התמימים והחפים מפשע. אף אזרח אינו אמור לחרוד לשלומו בחברה שלנו! אף ילד אינו אמור לחשוש לצאת לשחק בחוץ או לבלות עם הוריו! אני אומר את הדברים האלה. מעל לכל, עלינו לקדש את האמת הזאת, ללא קשר לצבע, לדת, לגזע או להשתייכות הפוליטית שלנו. כולנו אמריקאים. כולנו אוהבים את ארצנו, את אלוהים ואת הדגל. כיצד אתם יכולים להאמין ל'וושינגטון פוסט' כאשר הוא השדולה של אמזון?".



טראמפ נואם באלינויי. רויטרס
טראמפ נואם באלינויי. רויטרס



-"אנחנו ננצח. אנחנו ננצח. אנחנו תמיד מנצחים. כמוכם, כמוני, אנחנו חכמים, חכמים באמת. לכן אנחנו מנצחים... כשאברהם לינקולן נשא את נאום גטיסברג, הנאום הגדול ההוא, לעגו לו. ידעתם שלעגו לו? רבים מאיתנו יודעים את הנאום הזה בעל פה. אבל הוא נחשב צבעוני מדי. 'Four score and seven years ago', נכון? ואז הוא מת. אגב, הרבה יותר קל להיות נשיאותי מאשר אני כאן הערב. הרבה יותר קל. חוץ מאשר לינקולן הגדול, אני יכול להיות נשיאותי יותר מכל נשיא אחר לפני שהיה בבית הלבן. זה עד כדי כך קל".



-"ביום הבחירות הבוחרים יזכרו את שופט העליון קבאנו ואת כל הדברים הנוראים שעוללו לו. השקרים שנאמרו עליו, הסיפורים השקריים שיצאו והוא - אני די טוב בדברים כאלה - מעולם לא שמע ולא ידע כלום. זו הייתה קנוניה אחת גדולה. שמעתם אותי אומר את זה, קנוניה ענקית. זה היה מעשה מביש. מביש. הבחירות יהיו על קבאנו, על שיירת המהגרים, על חוק וסדר ועל שכל ישר. השיירה לא נוצרה מאליה, 4,000 אנשים לא קמים מאליהם ויוצאים לדרך כה ארוכה. גורמים רבים עומדים מאחורי השיירה הזאת, גורמים רבים. גם משום שהקמתי כלכלה נפלאה, גם מכיוון שיצרתי ביקוש עבודה כה גדול, בעזרתכם עשיתי את אמריקה כה גדולה וחזקה, עד שכולם רוצים לבוא אליה.



"מישהו ראה את הראיונות המפוברקים איתם בטלוויזיה? הראיונות חתוכים וערוכים בצורה מגמתית. מראיינים מישהו שמחזיק שלט שיצא הרגע מהדפוס שסורוס שילם לו להצטרף לשיירה. זה מה שקורה... בכניסה לעצרת תפס אותי גבר ממש גדול שכמעט בכה. זה קורה לי כל הזמן. הוא אמר: 'אדוני, מיסטר פרזידנט, תודה לך על שהצלת את ארצנו'... הדמוקרטים הפכו למפלגת הפשע. זאת אמת".



-"משטרת הגבולות הם אנשים נפלאים. כן, נפלאים. הם עובדים עם גנרל קלי, ושיהיה ברור שתיקנו כבר את החומה שכבר נבנתה ואנחנו בונים את החדשה. אנחנו שוברים שיאים. שמעתי לאחרונה ממישהו רם מעלה במקסיקו שהתנפלות מהגרים לא חוקיים על הגבול קטנה בהרבה משהייתה. יש תנועה דלילה מאוד בגבול הדרומי. הם לא באים יותר, כי הם יודעים שלא יצליחו להיכנס. אנחנו נכנסים חזק בכנופיות הזרות המבריחות סמים לשכונות שלוות ברחבי אמריקה וגורמות לאלימות ולשפיכות דמים נוראה. אין לכם מושג כמה מהר אנחנו נפטרים לעזאזל מ–MS–13. קשה להאמין, אבל אנחנו משחררים את ערינו משלטון זר".



***



-"אחרי שנים על גבי שנים שבהן הועברו כל הג'ובים והעושר שלנו לארצות אחרות, אנחנו סוף–סוף שומרים על זכויות העובדים והמפעלים שלנו. אחרי שבזבזנו מיליארדי דולרים בהגנה ובשמירה על גבולות של מדינות אחרות, אנחנו שומרים כעת על הגבול שלנו. לועגים לי על שהוריתי למשרד ההגנה להזמין ספינות ומטוסים חדשים וציוד לחימה לחיילינו הנהדרים בעלות של מיליארדים. מעולם לא הייתה תקופה באמריקה שבה היינו זקוקים להגנה של העוצמה הצבאית האדירה שלנו כמו זו שעכשיו, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים... אנחנו תומכים בחוקה של אמריקה, ואנחנו מאמינים שהשופטים יפרשו את החוקה כפי שנכתבה ולא ייתנו לה פרשנות חדשה ברוח הזמן. אנחנו פועלים לכך שאמריקה תוכל לשוב ולומר את המילים הנפלאות של אלכסנדר המילטון: 'כאן שולט העם'. תקינות פוליטית באה לי בקלות, אבל אינני בוחר בדרך הקלה. השכלה טובה, בחור חכם, אבל להיות נשיאותי לא יגרום לדברים לקרות. הייתי תלמיד מצטיין. אני תמיד שומע על האליטה. אתם יודעים, האליטה. הם האליטה? למדתי בבתי ספר טובים מהם. הייתי תלמיד טוב מהם. יש לי דירה גדולה ויפה משלהם, ועכשיו אני גר בבית הלבן שגם הוא לא רע".



-"אתם אמריקאים משלמי מסים, מצייתים לחוקים ודואגים לאנשינו. הגיע הזמן לחשוף את כזביה של התקשורת השקרית ולהוקיע אותה בשל עידוד המחלוקות בינינו. וכן, אתם יודעים שהם מנסים להשתלט על ההיסטוריה והמסורת שלנו. הם שקרנים, הם אנשים רעים, והם לא אוהבים את אמריקה. אני מאמין בזאת בכל מאודי. אין להם כל כוונה להשתנות, ולכן אני מתריע על כך. לדמוקרטים אין רעיונות משלהם, לא מדיניות, לא חזון לעתיד אמריקה חוץ מסוציאליזם טוטאלי, ולמען האמת אפילו לא צעד אחד מעבר לסוציאליזם. תחת שלטונם נטל המסים יוכפל וישולש, הגבולות יהיו פתוחים עבור כל אחד לבוא וליהנות ממנעמיה של אמריקה... לא הלכתי לוושינגטון למען עצמי. אתם יודעים שהיו לי חיים נהדרים והצלחה גדולה. נהניתי מחיי. אנשים רבים חושבים שזה היה מטורף מצדי לעשות את זה, והם צודקים. אינני מאמין כי היה נשיא כה רב–הישגים בשנה הראשונה של נשיאותו. אני לא מאמין".



-"אילו התמודדתי לנשיאות כדמוקרט ליברלי, היו אומרים שאני אחד האנשים החכמים בעולם - זאת האמת! - אבל כאשר אתה רפובליקני שמרני, הם מנסים, יש להם שיטה כזאת, שבגללה אני תמיד מזכיר מאיפה באתי, שלמדתי בוורטון, שהייתי תלמיד טוב, שהייתי שם ובניתי אימפריה והרווחתי הון. הייתי צריך להראות את כל הסעיפים ברזומה שלי, כי באמריקה אנשים כמונו תמיד בפיגור... אבל אם בודקים את מדיניות הגרעין וההסכמים שנחתמו, מה שמטריד אותי, שהם אינם משקפים את חיינו ואת הערכים שלנו. כפי שהסביר לי דודי מילטון טראמפ, שהיה מדען גרעין לפני 35 שנה, הוא הסביר לי מה יקרה והוא צדק! יעברו 150 שנים נוספות עד שנבין כי נשים חכמות יותר מגברים וכי האיראנים מנהלים מו"מ מוצלח מאיתנו והם פשוט דפקו אותנו, הם הרגו אותנו!".



-"שאלתי את אחד הגנרלים שלנו כמה קשוחים הם האויבים שלנו. והוא אמר, 'אדוני, אתה לא רוצה לדעת כמה'. אחר כך ראיתי קצין במשטרת הגבולות שנראה מפלצת, ענק וחזק. שאלתי את הגנרל שהיה איתי אם השוטר הגדול ינצח אויב שלנו בקרב והוא אמר, 'אדוני הנשיא, אני לא רוצה לחשוב על זה', ואמרתי לו שהוא צודק. בזה אחר זה אנחנו תופסים את חברי הכנופיות, סוחרי הסמים, גנבים, שודדים ורוצחים ואנחנו שולחים אותם חזרה לעזאזל מהיכן שבאו. אני מדבר על חיות שלא אוהבים להשתמש בנשק חם, כי המוות מהיר מדי ולא כואב מספיק. הם לוקחים בחורה צעירה, יפה, בת 15, 16, ומקלפים וקוצצים אותה בסכין, כי הם רוצים שהיא תסבול מכאב גדול לפני מותה".



***



-"ראיתם את הסרט על ניל ארמסטרונג? הוא היה האיש הראשון שנחת על הירח - תחשבו על זה - ותקע על הירח את דגל אמריקה. מה זה? יש בקהל קרובי משפחה שלו? זה נחמד. לאסטרונאוטים לא הייתה בעיה לתקוע בירח את הדגל, נכון? אף אחד לא כרע ברך. אף אחד לא הביע מחאה. לא היו משחקי כבוד. בום, דגל, אמריקה, נכון?".



-"אני צריך לבחור 145 שופטים חדשים, כי הנשיא אובמה לא אהב למנות שופטים. הייתי מת להיות בחדר עם דמוקרטים, לסגור את הדלת, ואתם תחכו בחוץ לצ'אק שומר והחברים שלו כדי לשמוע אותם צוחקים כיצד הם עבדו עלינו. חבורה של רמאים שצריך לעצור אותם... הדמוקרטים הם מפלגת הפשע. אין ספק. המשבר בגבול הדרומי שלנו הוא תוצאה בלעדית של חוקים שהדמוקרטים ושופטים שמאלנים מונעים מאיתנו להעביר כדי להחזיר את מי שהיגרו באופן לא חוקי ממרכז אמריקה. זה מה שאני רוצה לעשות. הם פוגעים והורגים אמריקאים חפים מפשע. לכן השיירה הגדולה הזאת מתקרבת אלינו".



-"באסיפות הבחירות שלי היה יותר קהל מאשר בהופעות של אלטון ג'ון. שברתי את כל השיאים של אלטון ג'ון... ואין לי אף כלי נגינה. אין לי גיטרה ולא אורגן. לאלטון יש אורגן"