אף גורם חילוני, אנטי דתי ואתאיסט לא יכולים היו לפגוע באורח כה אנוש במעמדם של רבנים, לערער את המשמעות של תפקיד הרב ולרמוס את המעמד הרוחני והסמכותי המיוחס לרבנות, כפי שעשו זאת במו ידיהם רבני הציונות הדתית.

המודעה שפורסמה בחתימותיהם של עשרות רבנים, רבני התנועה הציונות, ביניהם כאלו המזוהים כמנהיגי התנועה ומוביליה, תוכנה של "קריאת רבני ישראל" שפורסמה נגד הקמת וכינון ממשלה חדשה, שכללה באופן מודגש את המשפט "חייבים להשתדל ולעשות הכל כדי שממשלה זאת לא תקום" - כל יהודי ויהודיה יכולים לפרש את המשפט הזה כרשות, ואולי אפילו הנחיה והוראה, ליישם למעשה את כל מה שעולה במוחם הקודח. זה כאשר כבר קיימים ומתלהטים איומים נגד הפוליטיקאים שהסכימו על הממשלה החדשה ושותפים בה.

לא יועילו לרב חיים דרוקמן הסברים ותירוצים שתוכן הקריאה איננו מעודד אלימות. שמך, הרב דרוקמן, זקן רבני התנועה הציונית, הוכתם בכתם שחור באופן בלתי הפיך, בלתי מחיק. חכמי התלמוד ידועים בהשתדלותם המיוחדת להקפיד על לשון נקיה ומפוייסת. בעמוד בתחילת מסכת פסחים הם משבחים את התורה, שהוסיפה מילים לפסוקים רק במטרה לא להשתמש בלשון חריפה.

התורה אומרת "הבהמה אשר איננה טהורה" ולא הבהמה הטמאה. רק כאשר חכמי התלמוד חיפשו הגדרה למי שלדעתם השתמש וניצל לרעה את מעמדו כתלמיד חכם, הם, התנאים שחרורו את חרצובות לשונם: "תלמיד חכם שאין בו דעה נבילה טובה הימנו", פסקו  (מדרש רבה ספר ויקרא).

יש נוסחה 'נבילה סרוחה'. הבעיה היא שאין לדעת בבירור ובוודאות שכל הרבנים החתומים על המודעה הנפשעת הם אכן באמת תלמידי חכמים. אבל די שהאנשים והנשים סביבם חושבים כך עליהם. התנאים, חכמי התלמוד, היו מודעים ומלאי  חרדה מתוצאות פעילותו, התבטאויותיו, במיוחד התערבותו בענייני ציבור, של מי שמזוהה וידוע כתלמיד חכם שהינם נגד ההלכה, נגד הדת וסותרים את ערכיה המוסריים של היהדות.

זה בדיוק פשעם וחטאם של רבני התנועה הציונית בפרסום המודעה הקוראת לפעול נגד הקמת הממשלה החדשה. "איך לפעול ובמה?" – זה הרבנים השאירו לפירושים שעליהם אין להם החתומים אחריות ושליטה. תוכן  המודעה הזאת ישאר וייזכר כאות קלון במצחיהם של החתומים.

על הפסוק בפרשת שלח, המספר על 12 המרגלים שמשה רבנו שלח לתור את הארץ: "יהושע בין נון וכלב בן יפונה קרעו בגדיהם" אמר הרבי מקוצק, "העולם טועה. בן  נון ובן יפונה לא קרעו את בגדיהם שלהם. הם קרעו את הקפוטות, השטריימלים, אבנטי המשי שלבשו עשרת המרגלים שהוציאו את דיבת הארץ רעה".

צריכים היום ועכשיו קורעי בגדים שיקרעו את האיצטלה של הרבנות, שרבני התנועה הציונית עוטים על עצמם.