מוטב ועדיף שראש הממשלה נפתלי בנט ישקול מחדש את החלטתו לצאת לניו יורק ולוותר על הופעה ונאום בעצרת השנתית של האו"ם.

האו"ם לא ראוי למחווה מוצהרת של תמיכה מצד ישראל. השקעה של זמן, טירחה, מרץ וכסף ביישומה של "ג'סטה" כלפי הארגון העולמי לא תניב עבור ישראל תשואה דיפלומטית. זה היה נכון בעצרות קודמות. זה צודק יותר שבעתיים היום.

כראש ממשלה, בנימין נתניהו אהב מאוד את ההופעות בעצרות השנתיות של האו"ם, והשתוקק לשאת נאום במושב הוויכוח הכללי. נתניהו, שכיהן בעבר כשגריר ישראל באו"ם, נהג לעמוד בדוכן הנואמים באולם המליאה כשהוא זחוז, מחוייך וכמי ששש ומוכן לקרב.

נתניהו נזף בארגון העולמי, גער במדינות החברות, תקף את סולם העדיפויות של הארגון העולמי. כמובן, הטיח האשמות נגד האו"ם על יחסו המפלה והעוין כלפי ישראל.

בעצרות האחרונות, נתניהו הקדיש חלק ניכר מנאומיו לאזהרות והתרעות מפני האיום שאיראן מתגרענת מהווה על השלום והבטחון בעולם. נתניהו לא שכח להדגיש את שאיפתה של ישראל לשלום עם הפלסטינים ולקץ הסכסוך.

נאומיו של נתניהו קיבלו כמה דקות של חשיפה בערוצי הטלוויזיה בארה"ב ונשכחו. זה לא הסגנון של נפתלי בנט. ראש הממשלה לא נראה כמי שיעמוד בדוכן הנואמים באו"ם המליאה וישפוך חמתו על הארגון העולמי.

בנימין נתניהו באו''ם (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו באו''ם (צילום: רויטרס)

אם לשפוט לפי התנהלותו בחודשי כהונתו כראש הממשלה, נפתלי בנט יגלה התאפקות וריסון בביקורת נגד הארגון העולמי ויגלה זהירות בהבעת אי שביעות רצון ממדיניות של ראשי מדינות.

הבעה של ראש הממשלה תהיה בהתייחסותו לסכסוך הישראלי-פלסטיני. אחרי שהתבטא בראיונות והביע באופן חד משמעי את התנגדותו למדינה פלסטינית ואת חוסר העניין שהוא רואה בהידברות עם ראש הרשות הפלסטינית, מה כבר יוכל בנט לומר בנושא הזה בנאום באו"ם?

גם בנושא איראן והמשא ומתן על הסכם הגרעין עמה, בנט יהיה צריך להיות זהיר ומאופק כדי לא לעורר מורת רוח אצל האמריקאים. הופעה ונאום במושב הוויכוח הכללי של העצרת השנתית הם פיתוי נחשק לראש מדינה.

אבל האמת היא, שאין לנפתלי בנט מה לחפש בשבילי העצרת השנתית של הארגון העולמי ואין לו מה למצוא שם. אולי ישיג פגישה עם ראש מדינה, ואולי "יתפוס" שיחה עם מנהיג עולמי במסדרנות בניין האו"ם. ביג דיל.

עם זאת, אין לזלזל באו"ם. האימרה "האו"ם שמום" היא פסולה. גם התגובה שהאו"ם הוא אנטישמי איננה נכונה. אבל, קיימת בארגון עוינות בנויה כלפי ישראל.

מי שמזין את העוינות הוא גוש המדינות הבלתי מזדהות, שהוא הגוש הגדול והמורגש במטה הראשי של הארגון בניו יורק. אם למשל ישראל תגיש הצעת החלטה שתאשרר כי כדור הארץ הוא עגול, גוש הבלתי מזדהות יצביע בוודאי נגד.

גם שיגורו של שר החוץ יאיר לפיד למושב העצרת השנתית הוא מחווה מיותרת מצד ישראל. למדינה יש היום שגריר טוב ומעולה באו"ם. גלעד ארדן הוא איש רציני, ייצוגי, מהוקצ,ו מעורר רושם מכובד. נאום של ארדן במושב הוויכוח הכללי, הוא מספיק ומספק מבחינת ישראל.