תחת הכותרת 'ארץ החטאים', פרסם המגדף רון קופמן מבחר הגיגים נגד הציבור החרדי ורבניו, כשהוא מתעלם לחלוטין מהעובדות ומתמקד ביעד - להשמיץ, לטנף, לזרוק בוץ וללכלך.



קופמן מגלה בורות בסיסית וחוסר אתיקה מובהק, ולא הייתי נדרש לדברים - לולא היה בהם כדי להגדיל עוד יותר את מכסת השנאה המנופחת בלאו הכי כלפי המגזר החרדי.

"חשוב לדעת אם כל הרבנים וכותבי הפשקווילים שתמכו וחיזקו את שליסל אחרי שרצח את שירה בנקי ז"ל, משוכנעים שעכשיו הם זכים, אחרי הצום", מסית קופמן בלעג מושחז. אין לי מושג מי הרבנים של קופמן, ועדיין אני מוכן להישבע בנקיטת חפץ שאין אף רב שתמך במעשיו של שליסל.

אדרבה, אחד הרבנים שקופמן טורח להשמיץ בהמשך הטור, רבה הספרדי של ירושלים הרב שלמה עמאר, התבטא בראיון חג ל'בחדרי חרדים': "הלך ועשה מעשה שלא יעשה, הוא לא בית דין והוא לא יודע מה אסור ואין לו שום הצדקה, מעשה נורא של שפיכות דמים ושום דבר לא יכול להצדיק אותו". 
אחרי שחטא בהכללה והכתים מגזר שלם, פונה קופמן 'לטפל' ברבנים "אולי תצא הנחיה מהבתים של אוירבך ושטיינמן להפסיק להפלות ילדות ממוצא מזרחי באולפנות השונות", עפרא לפומיה. לו היה טורח מעט לפני רישום ההגיגים לברר, ולו כדי לעמוד בדרישות הבסיסיות ביותר של אתיקה, היה מגלה כי הרב אהרן לייב שטיינמן הוא מגדולי הנאבקים בתופעות האפליה השונות, אבל קופמן עסוק בטינופת. אל תבלבלו אותו עם העובדות.
ומהרבנים - לעסקנים, ושוב, זכות הדיבור לקופמן: "אחרי הקפה קראתי שהעסקן יהודה משי זהב טוען שמנהג הכפרות הוא סבבה לעופות, כי 'זה נעשה בעדינות רבה, מתוך התחשבות'. יופי, באמת אדם נאור וטוב לבריות ולחיות". לעג לרש. צחוק הגורל. הקוף המזלזל, שהרקורד הציבורי שלו מתמצה בזעקות וקללות בערוצי הספורט, מזלזל באיש שהקים את ארגון זק"א, מי שעשרות שנים חי ונושם את צרכי הבריות, במצבים הקשים ביותר.
על הדרך מספיק קופמן להפגין בורות מביכה בהלכה יהודית, כשהוא מזלזל בדברי הרב עמאר לגבי רכיבה באופניים ביום כיפור, ומכנה אותו "הרב'ה הפרימיטיב". גם במקרה הזה, לו היה קופמן זוכה ולו לידיד שומר הלכה ומסורת אחד, הוא היה מגלה בשיחת טלפון קצרצרה שאין הבדל בין הרב עמאר לעמיתיו הליברליים מהציונות הדתית, למשל, ושכשמדובר במצוות התורה - כולם בדעה אחת.
בין דם חרדי לדם אתיופי
כעת, משתיקנו לכל הפחות את טעויותיו הגסות של הקוף המטפס, נותר לנסות ולנחש האם טור כזה היה 'עובר' אם היעד לא היה המגזר החרדי, אלא זה האתיופי למשל.

אני מסתכן בהימור מושכל שטור כזה היה נדחה מכל וכל, ואף אם היה מופיע - היה סופג אש צולבת מימין ומשמאל, קופמן היה מקבל איומים על קיומו וגורמים נאורים היו טורחים להצדיק את המאיימים "כי חייבים להבין את בני העדה הפגועים".
אז למה על החרדים מותר? כי דמנו מותר. כי כבר מזמן אין גבולות לאיש תקשורת כשהוא מתעסק בחרדים. כמעט כל עיתונאי מביון שבניגוד לקהלי יעד אחרים, החרדים לא יפגעו בו באלימות אם יסית נגדם, ואין ממש מי שישיב לו מנה אחת אפיים. 
הגיע הזמן לשים לזה סוף.