כל מי שעקב אחר התנהלותו של בנימין נתניהו בשני העשורים האחרונים, יודע עד כמה הוא תלוי במימון חיצוני. לנתניהו רשת ענפה של תורמים, מממנים, מעריצים ונדבנים יהודים תוצרת חוץ, שמנוהלת כמו רשימת גיוס של יחידת מילואים. כשהם נקראים, במילות הקוד התואמות, הם באים. יותר נכון, הם תורמים. 
 
מכיוון שהחוק מטיל מגבלה דרקונית על סכום התרומה לאדם, מרבית הפעילות הזו מתבצעת מחוצה לו. מדובר בשוק אפור־שחור של כספים. במהלך השנים אפשר להעריך כי מדובר בעשרות מיליונים, שזורמים בחתימה נמוכה ומתחת לרדאר מבחוץ, פנימה. לקראת בחירות, או פריימריז, או התארגנות פוליטית כזו או אחרת, יש מי שמרים את הטלפונים ויש מי שמזרים את הכספים.
 
הרשת של נתניהו מתוחכמת, חשאית וממושמעת. במהלך השנים פורסמו לא מעט תחקירים ומאמרים על יעילותה ודרכי פעולתה, אבל אף אחד לא יכול היה להוכיח את זה, להצביע על הכסף, על מקורותיו, על מסלולו, על יעדיו. אם נתעלם מהמימון הפוליטי הגדול בהיסטוריה הפוליטית הישראלית המגולם ב"ישראל היום", כל השאר זרם במחשכים.
 

אבל אז הגיע ארנו מימרן. מיליארדר צרפתי, נוכל עם תעודות, שנראה (בתחקיר מצוין ב"הארץ") מצולם עם נתניהו בחופשות שונות, ונחשב לידידו הקרוב ולמקורבו המקורב של ראש הממשלה ומשפחתו. מימרן נשפט עכשיו בצרפת בחשד לעבירות נוכלות שונות ובעומדו על דוכן העדים בבית משפט צרפתי, סיפק סיפור מדהים: הוא העביר לנתניהו מיליון יורו (כחמישה מיליון שקלים) בשנת 2009.
 
בטרם תופעל סוללת הפרקליטים החלקלקים, היחצ"נים מעוררי הקבס והטוקבקיסטים המריירים, צריך להדגיש: על מימרן אי אפשר יהיה להגיד שהוא "סמולן" או חבר של ציפי לבני או עובד בשביל יאיר לפיד או יהודי עם שנאה עצמית וכל שאר הממבו־ג'מבו שמוטח דרך קבע בכל מי שמעז לספר את האמת על משפחת נתניהו. מימרן הוא בשר מבשרם. אין לו שום סיבה לספר את זה פתאום. אין לו שום תמריץ להמציא סיפור כזה. הוא סיפר את הדברים בעודו מעיד בשבועה.
 
לקח ליועץ המשפטי לממשלה קצת יותר מדי זמן להחליט לחקור את הפרשה הזו. מוטב מאוחר מאי פעם. מקודמו לא היינו מצפים גם לזה. במצב הדברים הנוכחי, ומהיכרותי את החומר, יש מצב שדווקא נוכל צרפתי אלמוני (לישראלים) יהיה זה שיסייע לבצע את הרמת המסך הנדרשת סביב מכונת הכסף והבחירות של בנימין נתניהו. זה יכול להסביר את "מתקפת השלום" הבהולה שעליה הכריז בשבוע שעבר, זה יוכל גם להסביר, לחלופין, חרחורי מלחמה. כל דבר שיסיט את תשומת הלב הציבורית מהפרשה הזו, יתקבל בברכה. או שבסוף, כרגיל, יאשימו את מני נפתלי.