אני כותב את השורות האלה בתום מבצע "מגן וחץ" ומבקש לדבר על השילוב החשוב של המבצע וההחלטה המצערת של תנועת הנוער המיוחדת כל כך "כנפיים של קרמבו", שלא לקיים השנה את מחנה הקיץ שלה.

לא נראה לי שיש מישהו שלא שמע על "כנפיים של קרמבו", אבל בכל זאת חשוב לי לכתוב כמה מילים על הפעילות החשובה הזאת: "כנפיים של קרמבו" היא תנועת נוער יחידה וראשונה בעולם לילדים עם צרכים מיוחדים, המעניקה לאלפי ילדים ובני משפחותיהם מעטפת חברתית חשובה כדוגמת פעילויות אחר הצהריים, מחנות קיץ ועוד, כשהכל מונגש ומותאם לאנשים עם מוגבלויות.

לאחרונה הודיעה התנועה שלא תוכל לקיים השנה את מחנה הקיץ עקב מחסור בתקציב וירידה משמעותית בתמיכה התקציבית של משרדי הממשלה בפעילותה. כאשר שמעתי את ההחלטה הזאת, ויותר ממנה את הסיבות שהובילו אליה, פשוט הזדעזעתי. לא מעניין אותי איזו ממשלה בדיוק אחראית לצמצום התמיכה התקציבית בתנועה, זו פשוט תעודת עניות למדינת ישראל.

הממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו היא השולטת במדינה, ועליה מוטלת האחריות המלאה על הכל. כשאני צופה בעת האחרונה בדיונים בכנסת על תקציב המדינה, לא נוח לי בלשון המעטה. מיליארדי שקלים למפלגות החרדיות, למשרד לביטחון לאומי, לגחמות פוליטיות. לכל הדברים האלה יש כסף ולתמוך בתנועה כמו "כנפיים של קרמבו" - אין? אני לא מזלזל בצורך לחזק את המורשת ואת היהדות בישראל, אבל יחד עם זאת, אי אפשר לחשוב רק על זה. חלוקה נכונה והגיונית של התקציב הייתה מביאה לסיום המשבר הזה.

דווקא בימים אלה, המאתגרים את כולנו מכל הבחינות, אנשים עם מוגבלויות נמצאים יותר בחרדה מאחרים, בין היתר משום שבימים האחרונים היה עליהם לחפש ולדאוג למרחב מוגן באופן תמידי. דווקא במציאות הזאת, המסגרת החברתית שמעניקה "כנפיים של קרמבו" חשובה ומשמעותית. אסור להפוך הכל לפוליטי.

גם את המשבר הזה של "כנפיים של קרמבו" הפוליטיקאים שלנו הופכים לפוליטי: יאיר לפיד תוקף את נתניהו, הליכוד תוקף את לפיד. מתי תבינו שיש דברים שהם מעבר לפוליטיקה? מדובר כאן בביטחון חברתי של אלפי ילדים ובני משפחותיהם. הילדים הללו לא חווים בשום מקום אחר חוויות כמו ב"כנפיים של קרמבו", ואסור לנו לתת יד לעצירת הפעילות הזאת. אין דבר יותר חשוב מזה עבור ילדים עם מוגבלויות ועבורנו כחברה. בואו לא נקצץ את הכנפיים.