“בשביל הקסם הבא אזדקק למתנדב מהקהל”...

בעצם, אתם בטח בוגרים דייכם כדי לדעת שאין באמת קסמים בעולם. כל אותם קוסמים, אמני חושים ומנטליסטים, עם כל הכבוד לכישורי המשחק וההצגה, זריזות הידיים ואחיזת העיניים, אף אחד מהם לא ניחן באמת בכוחות על טבעיים, המסוגלים לכופף את חוקי הטבע. מקסימום כפיות. אז במקום לעסוק באשליית הקסם, בואו ננסה לחולל משהו מציאותי ושכיח יותר – נס. האומנם ישנם כאלו המסוגלים לחולל נסים? 
אם אתם שואלים אותי, בוודאי. היהדות מאמינה ש'צדיק גוזר והקב"ה מקיים'. צדיקים, בכוח קדושתם ודבקותם בה', ניחנו בכוחות על טבעיים, המסוגלים לחולל נסים ונפלאות למעלה מדרך הטבע. 

"צדיקים במיתתם קרויים חיים": יום השנה לפטירתו של הרבי מיליובוואיטש
לא לחינם המזכרת המזוהה ביותר עם הרבי היא שטר הדולר

אבל במקום לשאול אותי, אני ממליץ להאזין לתשובת הרבי מליובאוויטש, עת נשאל ישירות על ידי קבוצת סטודנטים, אם הוא, הרבי, מסוגל לחולל נסים: “נס פירושו התרחשות שאי אפשר לחזותה על פי תחזיות וציפיות, כיוון שהיא נגרמת לא על ידי פעולה בעולם הגשמי, אלא כתוצאה משינוי שנעשה בעולם הרוחני, ממנו מושפע העולם הגשמי.

על פי זה, הכוח לחולל נס אינו שמור ליהודי מסוים, אלא נמצא ברשות כל אחד ואחד מישראל. כאשר יהודי מקשר את הניצוץ האלוקי שבתוכו עם הקב"ה, על ידי תפילה ועל ידי הנהגה בדרך התורה והמצוות, יש בכוחו לחולל נס, ולשנות את המציאות בעולם הזה".

הרבי לא הסתפק בהסבר תיאורטי, וניצל את המפגש עם הסטודנטים הסקרנים כדי לבצע הדגמה חיה של נס בשידור חי:
“עתה ברצוני לנסות לחולל נס, כאן ועכשיו: אתם כולכם – ואני בתוככם – עדיין צעירים (הרבי היה באותה עת בן 58), ולפנינו עוד עשרות שנות חיים. על כל אחד ואחד מאיתנו לנצל את כוחותיו כדי לחזק את הצד הטוב בעולם, שיתגבר וישלוט על הצד הלא טוב. ובכך נזכה לחיים של שמחה ושל אושר לנו ולכל הנמצאים בסביבתנו.

זה יכול להתממש רק על ידי אורח חיים של תורה ומצוות, שכפי שהוכח היסטורית הדבקות בהן היא הערובה היחידה לקיומנו כעם. אם כל אחד מאיתנו יצעד צעד אחד קדימה, ויוסיף בחייו תורה ומצוות – יהיה זה אכן נס שחוללנו".

היום, ג' בתמוז, הוא 'יום ההילולה', יום פטירתו של הרבי מליובאוויטש. מאות אלפים משגרים ביום זה מכתבי בקשה שיקראו על קברו, באמונה שלמה שזכותו של הרבי וברכתו יעמדו להם להיוושע בדרך נס. ואכן, 'צדיקים במיתתם קרויים חיים", ואין כל ספק שהרבי מחולל ישועות עבור כל יהודי באשר הוא. אבל כדאי שנזכור ש"בשביל הנס הבא נזדקק למתנדבים מהקהל", שינצלו את יומו של הרבי כדי לשאוב השראה ויוסיפו ויתחזקו בקיום אורח חיים של תורה ומצוות, ובכך נחולל את הנס הגדול מכולם - נס הגאולה.