כמי שעוקב אחר משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקביעות, מסקר אותו ונמצא רבות באולם בית המשפט, לא הופתעתי מהפרסום על דברי השופטים בדבר חולשת אישום השוחד. היו לכך כבר כמה איתותים בחודשים האחרונים. ראשית, הייתה החלטת השופטים שלא לתקן את כתב האישום בתיק 4000 בנושא הסיקור. בנוסף, כל השיחות סביב עסקת טיעון אפשרית כללו השמטה של סעיף השוחד, והמחלוקת הייתה סביב שאלת הקלון. בעת הזו נתניהו יכול בהחלט להיות מעודד בכל הנוגע לתיק הזה. עם זאת, עדיין עומדים בפניו מכשולים, שאותם יצטרך לצלוח בתיקים האחרים.

בעקבות הפרסום על דברי השופטים צריך להגיד כאן, ומעל במות נוספות, ששוב הוכח שיש שופטים מצוינים במערכת המשפט. או כמו שאמר ראש הממשלה המנוח מנחם בגין - "יש שופטים בירושלים". לא בגלל עצם ההודעה של סעיף השוחד, אלא בזכות החשיבה האמיצה והאמירות שיכולות לחסוך זמן שיפוטי רב.

נכון, המשפט הוא משפטו של נתניהו, אולם הגיבורים בעניין הזה היו השופטים. לעתים הם זוכים גם לביקורת, כולל מצד הטוענים כי נתניהו לא יזכה למשפט צדק. אלא ששוב הוכח - גם בהחלטות אחרות, שלא תמיד היו לטובת נתניהו - כי יש שופטים בתיקים אלה, ששיקוליהם מאוזנים וחכמים, ושמקבלים החלטות עם היגיון רב.