לאחרונה חלמתי חלום. בחלומי ראיתי כי שר האוצר של עולמניה הודיע שעצר את התקצוב למספר עיריות בארצו עקב מוצאם היהודי של ראשי העיריות ביישובים אלו והאחוז הגבוה של יהודים הגרים בערים אלה.

סמוטריץ' מסרב להעביר כספים לרשויות הערביות: "לא יהיה כסף לפתוח את הלימודים"
חה"כ מיש עתיד מאשים: "סמוטריץ' מקדם אג'נדה גזענית ובלתי מקצועית"
 
השר "קשקש" משהו על שאומנם ימשיך לדאוג למתן שירותים לאזרחים היהודים בעיר אך לא יעביר תקציבי מדינה לחינוך, לתשתיות ולבריאות לעיריות אלו כי הוא מפקפק בנאמנותם לעולמניה וביושרם האישי של ראשי הערים היהודים.

ראש ממשלת עולמניה שנבהל מההתייחסות הבינלאומית למהלך של שר האוצר בממשלתו - מהלך גזעני ברור - אמר כי ידאג להעברת התקציבים אחרי שצוות מיוחד יבדוק אם חלילה לא דבקה שחיתות בראשי ערים אלו. משנשאל מדוע לא נבדקות עיריות שבראשן עומדים גויים כשרים נתן תשובה מתחמקת שממנה ניתן להבין שהוא, ראש הממשלה, חושד בראשי הערים היהודים כמושחתים אפריורית. הוא גם התקשה להשיב על השאלה מדוע רגישותו לחשש משחיתות לא משפיעה על התנהלותו שלו.

החלטת האוצר יצרה סערה גדולה בעולם ובישראל. ועדת רבני אירופה זעקה: "קיפוח בשל אמונה דתית פסול מיסודו". ראשי הסוכנות היהודית כינסו מושב מיוחד של חבר הנאמנים. הקונגרס היהודי העולמי פרסם הודעת גינוי חריפה וממשלת ישראל התכנסה לישיבת חירום לדיון בהחלטה שכונתה על ידי דוברי הממשלה "החלטה גזענית נואלת". הפגנות ענק התקיימו מול שגרירות עולמניה בישראל וברחבי העולם וראשי הציונות הדתית ועוצמה יהודית קיימו תפילה מיוחדת בכותל כדי להעביר את רוע הגזירה.

שר האוצר של ישראל, העומד בראש שותפה קואליציונית חשובה בארץ, נזעק למחות על ההחלטה וכינה אותה "החלטה שריח כבד של גזענות נודף ממנה": "לא יעלה על הדעת ששר ישתמש בכוחו השלטוני ויתנה העברת תקציבים באמונתו הדתית של ראש העיר תוך הטלת ספק בנאמנותו למדינה בשל מוצאו".

השר הישראלי לביטחון פנים עלה מיד להר הבית מלווה בעדת צלמים וקרע קריעה וזעק זעקות שבר על המהלך הגזעני הנואל. עם תום מסע הגינויים הפומביים למהלך העולמני, התעוררתי משנתי ולפתע שמתי לב כי החלטה נואלת כזו התקבלה כאן בארצי. לא הצלחתי להירדם מחדש.