אם הטבח הפראי של מאות אזרחים לא חמושים, כולל קשישים, נשים וילדים, אינו הוכחה מספקת לכך שחמאס היא תנועה אכזרית וחסרת רחמים ולכן צריך להקפיא את כל המימון שלה, אז מה כן?

"מראה מזעזע": אביתר דוד נחטף, הוריו גילו על כך בטלגרם של החמאס

רק לאחרונה פרסם האיחוד האירופי הצהרה אנושית ומוסרית שהתייחסה למתקפה המזעזעת שביצעו פעילי חמאס חמושים נגד אוכלוסייה אזרחית בדרום הארץ – ובתוך כך הכריז שבכוונתו להקפיא את הסיוע הכספי המשמעותי שהוא מעביר כבר שנים לפלסטינים, ולבחון מחדש את המטרות שלשמן משמשים הכספים. זמן קצר לאחר מכן חזר בו האיחוד מכוונתו להקפאת הכספים.

הפיגוע האכזרי, המתוכנן בקפידה ובקור רוח מקפיא, לא בוצע כנגד צבא – אלא בכוונה תחילה ובציניות בלתי אנושית נגד קשישים, משפחות שלמות, נשים וילדים, בחג יהודי ובשבת. המטרה הייתה מאוד ברורה: לטבוח, להטיל פחד נוראי וליצור בהלה בקרב אזרחים.

תוצאות האירוע הן לא פחות ממזעזעות, כשממדי הזוועה ממשיכים להתגלות על ציר הזמן. נשים נאנסו באכזריות, ראשים נערפו, נשים זקנות נרצחו ברחובות, ילדים נאלצו לצפות בהוריהם נרצחים לנגד עיניהם, ועוד ועוד. מיותר להוסיף שהאירועים עוררו וממשיכים לעורר זיכרונות אסוציאטיביים בקרב העם היהודי מתקופה שונה מאוד, במקום אחר, שבו נרצחו באכזריות שישה מיליון יהודים רק בשל היותם יהודים.

אולם זה לא הספיק. מבצעי הפשעים הנתעבים הללו הם אלה ששיתפו את התמונות והתיעוד של מעשיהם הנוראיים ברשתות החברתיות, ובכך סיפקו למעשה את ההוכחה לפשעיהם. יתר על כן, הם הציגו את המעשים הללו כניצחון, ועשו זאת בגאווה בלתי אנושית.

אך אפילו גם זה לא הספיק. עשרות, אם לא מאות, אזרחים חפים מפשע נחטפו לרצועת עזה, תוך הפרדה בין ילדים צעירים להוריהם, כולל קשישים, ניצולי שואה ומשפחות שלמות. כל זאת למצהלות מחיאות כפיים, חלוקת ממתקים וחגיגות תמוהות בקרב הציבור המקומי, בהפגנה של חוסר אנושיות מוחלט.

מדובר בתנועה שמנהיגיה אינם פועלים מתוך אכפתיות כלפי האוכלוסייה הפלסטינית. במקום לקחת את מיליארדי הדולרים שמועברים אליה זה שנים מהזירה הבינלאומית על מנת לבנות תשתיות, ליצור מקורות הכנסה בני קיימה, ליצור הזדמנויות תעסוקה ולהרחיב פלטפורמות חינוכיות לבני עמם, חמאס מחזיקה למעשה את 2.2 מיליון הפלסטינים, בני עמה, כבני ערובה. המטרה היחידה שעומדת לנגד עיניה היא החתירה הבלתי פוסקת לכוח ולהשמדת מדינת ישראל – וכל אמצעי מבחינתה מקדש את המטרה החשוכה הזו.

בניגוד לאיחוד האמירויות הערביות, בחריין, סעודיה ומצרים, המנהיגים הפלסטינים הן בעזה והן בגדה המערבית לא הסכימו זה שנים לשנות ולו מילה אחת בספרי הלימוד שלהם, שבאמצעותם הם מרעילים את מוחות הדור הצעיר נגד ישראל והמערב מדי יום. אין צורך להסתמך רק על מילותיי, שכן בחינה מהירה ממחישה את האמור.

אירופים יקרים, מדוע הפכתם על פיה את ההצהרה הברורה וההחלטה המוסרית שלכם להקפאת המימון לפלסטינים ולהערכה מחדש של מנגנוני הפיקוח, על מנת שישמשו את האוכלוסייה האזרחית ולא את מכונת ההרג של חמאס?

מדוע התחרטתם והחלטתם להמשיך ולממן הסתה, שנאה וטרור?

מדוע לשתף פעולה עם מעשים נפשעים שבוצעו על ידי מחבלי חמאס לא רק נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע, אלא נגד האנושות כולה, מעשים שתועדו כאילו היו מעשי גבורה ולא כלימה?

באירועים האחרונים נחצו קווים אדומים רבים, תוך שהזוועות ממחישות לעולם את מה שישראלים מכירים וחוו במשך עשרות שנים. חמאס אינה תנועה שניתן לקדם שלום רציונלי עם מנהיגיה, ולכן הזנתם וטיפוחם מכספי האיחוד האירופי לא תועיל בשום אופן לאוכלוסייה האזרחית הפלסטינית. ההפך הוא הנכון. היא רק תגביר את הריקבון, ההסתה הנוראה, השנאה ומעשי האכזריות הבלתי נתפסים שאליהם נחשף העולם כולו בימים האחרונים. אני פונה להנהגת האיחוד האירופי: עשו את הדבר הנכון והפסיקו את המימון לחמאס. גם לפלסטינים מגיע יותר.

הכותבת היא ח"כית ודיפלומטית לשעבר, מומחית לענייני מדיניות חוץ והזירה הערבית