הההתקפה של חמאס על ישראל ביום שבת - בחג שמחת תורה, הובילה לרצח של למעלה מ־1,300 איש ואישה, הותירה יותר מ־3,000 פצועים, ולקחה בשבי עשרות או מאות גברים, נשים וטף לעזה. אכן, זו מפלה לישראל.

הבשורה הנוראה מכל: עיתונאית מעריב שי רגב נרצחה במתקפת הטרור
לאחר הפעילות האווירית והימית: צה"ל נערך "לפעולת יבשה משמעותית"

לבטח, חסן נסראללה מלבנון מלטף בגאווה את זקנו, מחייך במלוא פיו, ואומר לעצמו ולשומעיו: "הלא זה מה שאמרתי - ישראל היא כקורי עכביש". אם יעז להצטרף לקרבות, פיקוד הצפון מוכן כבר עם כוחותיו. יש מוכנות לכל תרחיש.

מדינת ישראל התייחסה תמיד לחמאס כאל צבא של פוחזים, והנה חמאס הפעם גילה תעוזה וחדר בשיטתיות על טנדרים עמוסי מחבלים חמושים, כשהוא פורץ את הגדר שחצצה בינינו ובין עזה. וכן גם הפעיל רחפנים שהמריאו מעל הגדר והצניחו מחבלים ליישובים.

"חרבות ברזל": תקיפת הגנה במרחב הגדר. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

ישראל השקיעה מאות מיליוני שקלים בבניית חומה על שפת הים, שאמורה למנוע פריצת חמאס דרך מנהרות למדינתנו. אך התברר שהם לא השתמשו בחומה זו, אלא פרצו את הגדר בטנדרים מלאי טרוריסטים, כשכל קבוצת רוצחים תודרכה לאן פניה מועדות ביישובי העוטף וכהרף עין רצחו ולקחו שבויים לעזה.

ישראל קיבלה תמיכה בלתי מסויגת מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, מנשיא צרפת עמנואל מקרון וממנהיגי אירופה. כולם מכירים בזכות ישראל המותקפת להכות באויביה.

השאלה היא מה חושבות על המצב מדינות "הסכמי אברהם"? ומה חושב מוחמד בן סלמאן שאמור לחתום על הסכם שלום בינינו לבין סעודיה, המדינה החשובה, העשירה והמשפיעה על כל מדינות ערב? עתה, ישראל מכה במעוזי עזה, מפילה מגדלים ורודפת את הטרוריסטים ומנהיגיהם.

התקיפה של ישראל כרגע היא אווירית: מטוסי קרב פוגעים בעזה לפי בנק מטרות שקבעו הקבינט הביטחוני והמטה הכללי. בו זמנית נסגרו כל המעברים לרצועת עזה. ישראל ניתקה את אספקת החשמל והמים לרצועה. עזה במצור עכשיו. העיר המגודרת מוקפת כרגע טנקים, כדי למנוע חדירה ליישובינו דרך פרצות בגדר, וכן מופעלים כנגדה כלי טיס בלתי מאוישים ומסוקי קרב.

העם שלנו מתגלה בשעותיו הקשות: רוח של אחווה ואחדות באה בכולנו. אלה השעות שבהן אנו יודעים בעומק הלב שאין לנו ארץ אחרת. גיוס מילואים מתקיים בכל הארץ, ומי שלא קיבל צו קריאה, מגיע בעצמו ליחידה להצטרף לכוחות הלוחמים. דובר צה"ל הודיע בהשתאות שגויסו 300 אלף אנשי מילואים בתוך יומיים.

על ועדת החקירה שתקום יהיה לתת תשובות לשאלות רבות, בעיקר כיצד עשרות טנדרים עמוסי מחבלים עברו בקלות רבה את גדר הרשת ונסעו אל יישובי עוטף עזה. שאלות קשות עולות גם באשר לכשל המודיעיני שאפשר הפתעה זו בעיצומו של החג. הלא שירותי הביטחון תמיד הלעיטונו והתפארו שהם יודעים מה אכל לארוחת צהריים מנהיג חמאס בעזה, סנוואר.

שאלות אלה ואחרות מופנות אל אנשי שלטון, חברים ומכרים. הם, כמונו, חשבו שצה"ל בלתי מנוצח. אך כעת נחושים כולנו לנצח במערכה. כולנו בתפילה ליושב מרומים: "שומר ישראל, שמור שארית ישראל, ואל יאבד ישראל".

עם ישראל מצפה לראות מאות טנקים שועטים ברחובות עזה וזורעים בהלה ואנדרלמוסיה בקרב התושבים, למען יברחו ויותירו את המחבלים כטרף לצה"ל. סנוואר וחבר מרעיו צריכים להיות מורתעים ולנוס על נפשם.

בן שטרית הוא נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו; חקק הוא סופר ומשורר