"עכשיו! עכשיו! תחזירו את כולם, עכשיו!״, נשמעת הקריאה בעצרות למען החטופים. אני מוצא את עצמי מזדהה איתה מאוד. לא רק בגלל הפורקן שבזעקה, או בגלל תחושת השותפות והכאב שהיא מבטאת. אלא בגלל שאני באמת מאמין שהיא אפקטיבית. שאם נצעק כולנו יחד מספיק חזק, זה באמת יביא לשחרור החטופים. בתנאי שנפנה את הזעקה לאוזני הנמען הנכון.

חמאס פרסם מסמך המסביר מדוע פתח במלחמה - אך זו רק עוד דרך לפעול לסיומה | פרשנות
מדינה שמפקירה את אזרחיה אינה יכולה להיקרא מדינה | בתו של חטוף

לרגל ט״ו בשבט, ראש השנה לאילנות, חזר בני הקטן מבית הספר ובידו עציץ פלסטיק חשוד, שראשו של ירק כלשהו מבצבץ ממנו. אם להאמין לדבריו של החקלאי הצעיר והנלהב, העציצון הזה עתיד לספק לנו את תצרוכת האבוקדו המשפחתית לשנה הקרובה לפחות. משכך, הוא הונח אחר כבוד על אדן החלון, הושקה וזובל כנדרש, וכעת לא נותר לנו אלא להמתין שהזמן יעשה את שלו, ונקטוף את פירות ההצלחה. אבל מוישהל׳ה לא מסוגל להתאפק, וכל חמש דקות ניגש במתח לבדוק מה קורה, לא מבין למה כלום עדיין לא צומח. ניסיתי כמובן להסביר לו שזה לא עובד ככה, ושמדובר בתהליך שלוקח זמן. אבל העקשן קצר הרוח לא מוכן לוותר, ״עכשיו, עכשיו, אני רוצה שזה יצמח עכשיו!״.

והוא צודק, כי בעולם שלם ומתוקן, כך זה אכן אמור לעבוד. כך זה היה מיד עם בריאת העולם, קודם קלקול חטא עץ הדעת. וכך זה עתיד להיות בימות המשיח, בעידן הגאולה, כפי שאומר המדרש: ״וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ״, לֹא כְּדֶרֶךְ שֶׁעוֹשָׂה עַכְשָׁו, אֶלָּא כְּדֶרֶךְ שֶׁעָשְׂתָה בִּימֵי אָדָם. מִנַּיִן אַתָּה אוֹמֵר שֶׁתְּהֵא הַשָּׂדֶה נִזְרָעָה וְעוֹשָׂה פֵּרוֹת בַּת יוֹמָה, תַּלְמוּד לוֹמַר: ״תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע״, בַּיּוֹם שֶׁנִּזְרְעָה בּוֹ עָשְׂתָה פֵּרוֹת. ״וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ״, לֹא כְּדֶרֶךְ שֶׁעָשְׂתָה עַכְשָׁו, אֶלָּא כְּדֶרֶךְ שֶׁעָשְׂתָה בִּימֵי אָדָם הָרִאשׁוֹן. מִנַּיִן אַתָּה אוֹמֵר כִּי יְהֵא אִילָן נוֹטֵעַ וְעוֹשֶׂה פֵּרוֹת בַּת יוֹמָה, תַּלְמוּד לוֹמַר: ״עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ״, בּוֹ בַּיּוֹם הָיָה עוֹשֶׂה פֵּרוֹת״.

אם רק נצליח להתאחד, להרבות במצוות ובמעשים טובים, ובכוח האמונה נחזיר את העולם למצבו המתוקן – הגאולה, הנס הזה יתרחש והכל ישוב להתבצע מיד עכשיו. החטופים ישוחררו כולם עכשיו, החיילים ישובו בריאים ושלמים עכשיו, הפצועים ישובו לאיתנם עכשיו, ואפילו האבוקדו יצמח ממש עכשיו. אבל בשביל זה צריך לזעוק. בדיוק כמו בגלות מצרים, שבה רק לאחר ש״וַיִּזְעָקוּ וַתַּעַל שַׁוְעָתָם אֶל הָאֱלֹוקים״, ורק אז, ״ויִּשְׁמַע אֱלֹהִים אֶת נַאֲקָתָם וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים אֶת בְּרִיתוֹ״. כך גם היום, אלוקים מחכה לזעקה שלנו לגאולה. אז אם כבר לזעוק, כדאי שזה יהיה לאוזניים הנכונות. חפשו ברשת את המיזם המרגש של חב״ד תל אביב ״פרקי תהילים לפי גיל החטופים״, קראו פרק תהילים לזכותו של אחד או אחת מהם. וזעקו לאלוקים חזק, ומכל הלב: ״עכשיו! עכשיו! אנו רוצים משיח עכשיו!״. 

הכותב הוא שליח חב״ד לשכונות הצפון החדש ורב בית הכנסת "סי אנד סאן" תל אביב