לאחר שמחבלי חמאס רצחו באכזריות את אבי לפני שמונה שנים, נאמתי במועצת זכויות האדם של האו"ם על הסכנות של ההסתה הפלסטינית לטרור.

אחרי השערורייה שנחשפה: יש לנו הזדמנות להחליף את אונר"א | נחמן שי
מי שמתעלם מהאג עלול לגלות שטראמפ, שהוביל לסגירת אונר"א, יכפה הסדר אזורי

מה שחוויתי שם היה מזעזע ומחריד. שמעתי עשרות מדינות שתוקפות את ישראל בהאשמות בלתי מבוססות ובטרמינולוגיה של שנאה. האנטישמיות הגלויה הייתה מזעזעת, רוע טהור. הרגשתי כאילו אני בסיוט.

כשיצאתי מבניין האו"ם, הוזמנתי לדבר בהפגנת תמיכה בישראל. המילים הראשונות שיצאו מפי היו "אנחנו שרדנו את אושוויץ כעם, ושם, הם מניחים את פסי הרכבת האידיאולוגיות להחזיר אותנו לתנורים". המשפט הנוכחי של ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג הוא תזכורת כואבת נוספת לכך.

האו"ם הוקם בתום מלחמת העולם השנייה ב־1945 עם חזון אצילי: הבטחת שלום וביטחון בינלאומיים, קידום שיתוף פעולה ודיאלוג בין האומות והגנה על זכויות וכבוד האדם.

אלא שבמרוצת השנים איבד האו"ם את המצפן המוסרי שהניע את החזון להקמתו - הוא הפך לבמה עבור דיקטטורים ורודנים שרוצים לחזק את שלטונם ולפגוע בדמוקרטיות האמיתיות. האו"ם איבד את זכות העמידה המוסרית והאמינות שלו והפך למכשול בהשגת שלום, צדק וחירות. במילים אחרות: במבחן התוצאה – ומספיק לראות את כמות המלחמות, הפרת זכויות האדם ומעשי טבח עם מחרידים על פני הגלובוס – כדי להבין שהאו"ם נכשל כישלון חרוץ בהשגת מטרותיו.

מאז הקמתו, נכשל האו"ם במניעת 478 מלחמות על פני כדור הארץ, ביו היתר בקונגו, הסובייטים באפגניסטן, מלחמות האזרחים בבנגלדש, ניגריה, וייטנאם, קוריאה, סודן, דרפור, קוסובו, סוריה ועוד.

באופן שיטתי בוגד האו"ם בחובתו להגן על קורבנות רצח עם והפרת זכויות אדם. הוא מתעלם מפשעים מחרידים שנעשים בסין, בצפון קוריאה, באיראן, בוונצואלה, הוא אדיש לסבלם הנורא של מיליוני פליטים ברואנדה, בדרפור, בסוריה ובמיאנמר. האם העולם הוא מקום בטוח יותר בזכות האו"ם? התשובה ברורה: לא.

ישראל, כאומה גאה וריבונית, לא חייבת לשתף פעולה עם מופע הצביעות ההזוי של האו"ם. הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון לא אמורה להפנות את הלחי השנייה כאשר האו"ם סולל את הדרך לשואה נוספת בהתנהלותו המחפירה.

הגיע הזמן שמדינת ישראל תתנתק מהאו"ם ותוביל יוזמה בינלאומית ליצירת מוסד חדש עם דמוקרטיות אחרות שחולקות איתנו ערכים וחזון. זוהי הזדמנות יוצאת דופן להאיר לעולם את הדרך באופן שהולם הלכה למעשה את העקרונות הנעלים של דמוקרטיה וזכויות אדם.

יש שיטענו שהניתוק מהאו"ם יביא לבידודה של ישראל מהקהילה הבינלאומית ויחשוף אותה לסכנות גדולות יותר מול אויביה. בנוסף, יטענו, ישראל תלויה בהכרה של האו"ם ביחס לריבונות וללגיטימיות שלה.

אבל כאן טמון הפרדוקס – האם ייתכן שאנחנו נהיה תלויים בגושפנקה של מדינות דוגמת איראן וקוריאה הצפונית? הרי ללא הווטו של ארה"ב האו"ם היה פועל באופן אקטיבי להשמדת החלום הציוני.

אחרים יגידו שהובלת סדר עולמי חדש הינה שאיפה לא ריאלית עבור מדינה קטנה כמו ישראל, עם משאבים ויכולות מוגבלים. אבל הוריי לימדו אותי שאינך צריך להיות גדול או חזק כדי לעשות את הדבר הנכון, אתה רק צריך להיות נחוש בצדקת דרכך.

מדינת ישראל הוכיחה שוב ושוב שהיא יכולה להתגבר על כל אתגר ולהשיג כל מטרה, באומץ, חדשנות ואמונה. אחרי 7 באוקטובר ירדו כל המסיכות - ישראל יכולה וצריכה לסלול את הדרך לעולם טוב יותר.