הממשלה טוענת שעלינו לסיים את העבודה ולהיכנס לרפיח. בני הערובה מחכים לנו ברפיח. יש להשמיד את יתר אלפי לוחמי חמאס ברפיח. יש להשתלט על ציר פילדלפי שאפשר זרימת נשק ומחבלים בקרב ברפיח.

תשנה פניה: על ישראל לחזור לקווים שייסדו לה טרם קום המדינה
גם חברי הממשלה היטיבו לשכוח: אנו מדינה אוכלת יושביה | דעה

אז למה אנחנו לא נכנסים לרפיח במהירות ובכוח? בזמן שאנו ממתינים, חיילינו נרדפים על ידי האויב שצץ ממנהרות שעדיין נמצאות בשלמותן בדרום. בזמן שאנו ממתינים, נותרו עשרות אלפי אזרחינו במצוקה, שפונו מבתיהם. בזמן שאנו ממתינים, בני הערובה סובלים את הבלתי ניתן לתאר.

אנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים להתקיים כל עוד רפיח עומדת. זה יהיה בגדר הפסד במלחמה והזמנת זוועות עתידיות ב-7 באוקטובר ברחבי ישראל. אז אין לנו ברירה. עלינו לסיים את המלחמה הזו בהשמדת האויב ברפיח, בציר פילדלפי וברחבי רצועת עזה. אז אנחנו חייבים לקחת את הסיכון אם אנחנו מקווים לשרוד.

אנחנו מחכים לאישור אמריקאי. הוא לעולם לא יגיע. אז מה הפחד אם נעשה מה שנכון ונלחם את הקרב שהצבא שלנו יכול לנצח, ללא רשות אמריקאית? לחיצת היד נמשכת כבר זמן מה. אוי ואבוי. אם לא נעשה מה שארה"ב רוצה, הם ימנעו מאיתנו את הגישה לכלי נשק. בואו נשים בצד את חוסר ההיגיון של התגובה הזו, בהתחשב בכך שממשל ביידן נשאר במסלול, אם כי בהתערבות לא מועילה. עם זאת, מה אם היינו מאבדים את ספק הנשק העיקרי שלנו בגלל שאנחנו מתעקשים על שימור עצמי?

היינו שם בעבר. שלושה ימים לפני פרוץ מלחמת ששת הימים בשנת 1967, הטיל שארל דה גול הצרפתי אמברגו על נשק לישראל. באותה תקופה צרפת הייתה ספקית הנשק הגדולה היחידה לישראל. היו הרבה לחיצות על היכולת של ישראל להגן על עצמה מפני תוקפנות ערבית. אבל האם אנחנו בכלל זוכרים את כל זה היום?

אנחנו מתקרבים לפורים, והיום פורים קטן, בסימן שנים מעוברות בי"ד באדר א'. על מנת לחזק את אמונתה של אסתר, הפציר בה מרדכי לפעול להצלת העם היהודי, גם תוך סיכון אישי גדול.

בהמרצתו של אסתר לפעול מול איום של רצח עם, אמר מרדכי: "מי יודע אם לא הוכנסת לארמון למטרה זו בדיוק? אם תשתקי עכשיו, תבוא עזרה ליהודים ממקום אחר - ואת תאבדי!" כאשר צרפת נטשה את ישראל ב-1967, האחד למעלה הבטיח תחליף: ארצות הברית. ואם ארה"ב תנטוש את ישראל ב-2024, עלינו להאמין שאלוהים יבוא לעזרתנו שוב.

מנהיגינו הוכנסו ל"ארמון" במטרה להציל את מדינת ישראל. על המנהיגים שלנו להתלבט מהאומץ והאמונה שמדגימים חיילינו. הם יודעים שהם נלחמים במלחמת קודש כדי להגן על בתיהם ומשפחותיהם. אין ברירה. ביבי, תהיה אסתר המלכה.