קרוב לעשור חלף מאז שחיינו השתנו ללא הכר בעקבות האירוע הפרטי־לאומי של חטיפת שלושת הנערים בקיץ 2014, בהם גיל־עד בננו, הי”ד. ביום שבו חיינו השתנו מקצה לקצה נפערה בנו תהום עמוקה של כאב, אך דווקא מתוך השבר הגדול נחשפנו לקהלים חדשים שלא הכרנו. באותם ימים הרגשנו חיבוק חם ועוטף של כל עם ישראל, בארץ ובחו”ל.

מפקד האוגדה המובחרת במסר לממשלה: "אתם חייבים להיות ראויים ללוחמים"
מול הרמטכ"ל, ללא ידיעתו: מפקד בצה"ל הודיע על סיום תפקידו | דיווח

מתנדבים שעזבו את בתיהם בארצות המוצא במשך שבועות כדי לחפש את הבנים שלנו, אף שלא הכירו אותם, אנשים מחו”ל שטסו 12 שעות רק בשביל לתת חיבוק ולומר שהם איתנו ועם שלם שלא הפסיק להתפלל. אותן תחושות עוצמתיות של שותפות גורל וסולידריות חיזקו אותנו אז וממשיכות לחזק אותנו גם כיום בפעילותנו הציבורית להגברת האחדות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית לצד חיזוק הקשר עם אחינו בתפוצות. עם ישראל במיטבו.

כך גם כמובן בכל הנוגע להירתמות המדהימה שאנו עדים לה מצד יהודי התפוצות, שעל אף המרחק הפיזי מישראל, הראו את עוצמת החיבור והסולידריות לאחיהם בישראל. תרומות על סך מאות מיליוני שקלים הועברו לרכישת ציוד מיגון ואמצעי לחימה עבור מילואימניקים, ביגוד, טלפונים, רכבים וסיוע כספי הועברו לטובת משפחות שפונו מעוטף עזה והצפון ועצרות תמיכה בחטופים ובישראל התקיימו בקהילות היהודיות ברחבי העולם.

כל זאת בעודם חווים גל אנטישמיות אלים וחסר תקדים בארצותיהם, תוך סיכון ביטחונם ושלומם: אלפי תקריות רחוב אלימות נגד יהודים, חרמות כלפי חוקרים ישראלים בעולם האקדמיה והפגנות ענק פרו־פלסטיניות נגד זכותו הבסיסית של עם ישראל לשכון בארצו.

לאחר שנחשפנו להירתמות המופלאה של היהודים בתפוצות למען מדינת ישראל והצלחת המלחמה – החלטנו שמיזם “קונקשן”, שמתקיים זו השנה השישית ברציפות, יוענק הפעם על ידי חיילים ואזרחים, כהוקרה על הסיוע הרב בתקופת המלחמה. במסגרת המיזם מחלקים מתנדבי עמותת “סאנשיין” ודיילי חברות התעופה "ארקיע" ו"ישראייר" אלפי משלוחי מנות לישראלים הטסים לחו”ל לפני חג פורים, שאותם הם מוסרים ליהודים ביעד שאליו מגיעים.

לפני עשור קיבלנו חיבוק חם ועוטף מאחינו בתפוצות ומאז הבנו כמה חשוב לשמור ולחזק את החיבור בין אזרחי ישראל לקהילות היהודיות בתפוצות. כעת, לאחר שנה של מחלוקות קשות בעם ומלחמה שנכפתה עלינו, זכינו להתאחד ולהיות חזקים מול אויבינו. באמצעות משלוחי המנות של מיזם "קונקשן" אנחנו מבקשים להזכיר את החיבור החזק שלנו – יהודים בכל קצוות תבל, לחבק ולהכיר תודה.

לקראת חג הפורים עלינו לזכור כי אחדות העם היא מקור עוצמתנו. בחג זה אנו נותנים משלוח מנות איש לרעהו ועוסקים בשמחה ובקירוב לבבות. גם השנה יש לנו הזדמנות להדגיש את החיבור המיוחד בין ישראל לתפוצות, להכיר להן תודה על התגייסותן למעננו ולהזכיר שגם אנחנו ניצבים לצדן ומחזקים אותן בהתמודדות מול האנטישמיות המתגברת. “ביחד ננצח” הוא ביטוי לא רק לאחדות החזקה ששוררת ביננו הישראלים, אלא גם לקשר המיוחד שלנו עם יהודי התפוצות. בכל מקום בעולם, בכל זמן – עם אחד אנחנו.