ב־27 בינואר 1945 שוחרר מחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ על ידי הצבא האדום. העדויות והראיות מאושוויץ, כמו גם משאר מחנות הריכוז וההשמדה, היו פזורות בכל מקום, לא עקב יכולות פורנזיות מדהימות של בעלות הברית (אם כי חלק מהיכולות היו מרשימות בהחלט!) אלא כי מערכת ההשמדה הנאצית דאגה לתעד הכל – הכל.

מפקד האוגדה המובחרת במסר לממשלה: "אתם חייבים להיות ראויים ללוחמים"
עקב המחדל: מפקד בכיר בצה"ל הודיע כי יסיים את תפקידו | דיווח

בכל זאת, במהלך השואה וכמובן שאחריה צמחו להם מכחישי שואה כמו פטריות אחרי הגשם. חלק הכחישו שהשואה בכלל התרחשה וטענו שהכל בדיה של בעלות הברית, שרצו להחליש את גרמניה, וכמובן של היהודים, שרצו לקבל שילומים וכמובן בסיס הומניטרי למדינה.

חיסול המחבל ברפיח (צילום :דובר צה"ל)

האומנם למדו אומות העולם וכמובן האנשים את לקחי השואה? נראה כי הטבח הנוראי ב־7 באוקטובר, טבח שמחת תורה, רומז על כך שלא למדו דבר. האומנם רמיזה? אולי לא למדו כלום במפורש.

למעשה, אנו עדים למגמה מדאיגה של הכחשת טרור. טבח שמחת תורה תועד על ידי מחבלי חמאס ותומכיהם בכל צורה אפשרית כאשר חלק צילמו וידיאו, חלק תמונות, חלק העלו קטעי וידיאו בצפייה ישירה ממכשירי הטלפון הגנובים של הנרצחים, גם רחפנים תיעדו את הטבח וכמובן מצלמות האבטחה של יישובי מישור החוף הדרומי והנגב המערבי, אנשי כוחות הביטחון וזק״א גם הם תיעדו.

הכל היה מתועד. ארגון הטרור חמאס אף העלה מאות, אם לא אלפי, קטעי וידיאו ותמונות לאפליקציית הטלגרם ולמקומות אחרים בניסיון לעורר השראה רצחנית אצל מוסלמים רדיקלים ברחבי העולם וכדי שאלה ייצאו לפגע ביהודים במקומות מגוריהם, מי בפריז ומי בלונדון, מי בטורונטו ומי בקליפורניה.

חמאס ותומכיו העלו והפיצו הכל לאפליקציות מסרים אנונימיות כמו טלגרם. יחד עם זאת, תומכי חמאס ואנשים אחרים החלו להכחיש טרור. הם החלו להכחיש את הטבח בדיוק כמו שמכחישי השואה הכחישו או עיוותו את השואה.

נזקי הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אבשלום ששוני)
נזקי הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אבשלום ששוני)

האומנם כך קרה הטבח? שאלו. מכחישי הטרור טוענים שהיהודים וישראל פברקו את הטבח ואת כמות הנפגעים ומעשי הזוועה האחרים שאין סיבה לכתוב אותם כעת כדי למצוא סיבה ולתקוף את ארגון הטרור חמאס ואת תושבי רצועת עזה. שוב האשימו את היהודים בבדיה ומלחמות.

מכחישי טרור טוענים ברשת וברחוב שהטבח הנוראי הוא המצאה ישראלית כדי להילחם בעזה אך רבים מהם מודעים היטב לטבח הנוראי ולמעשי הזוועה ומכחישים בכל זאת עקב אנטישמיות ועקב ההבנה שלאחר הטבח הנוראי ישראל קיבלה לגיטימציה להגן על עצמה, לגיטימציה אשר פוחתת עם כתיבת שורות אלו.

כדי למנוע לגיטימציה להגנה עצמית ולפגוע עוד יותר בישראל וביהודים ברחבי העולם, מכחישים את הטבח. כמו ניצולי השואה, גם ניצולי טבח שמחת תורה וכמובן משפחות וחברי הנרצחים והנפגעים והחטופים צריכים כעת להילחם על האמת – האומנם האומות ילמדו הפעם?
ואני שואל את אנשי הטרור והרשע ושאר מכחישי הטרור בעולם – הרצחת וגם ירשת?