אריאל וכפיר החמודים, אחרי שחלפה כמעט חצי שנה (אצל כפיר מדובר בכמחצית מימי חייו), ממשלת ישראל והעומד בראשה עדיין מתעלמים מאחריותם להשיבכם למולדתכם בהקדם האפשרי. נראה לי, לצערי, כי ראש הממשלה איבד כנראה מינימום של רגישות אנושית והוא משעבד אתכם למאמציו לשמור על הממשלה שבראשה הוא עומד.

"בתיאום ובהסכמת חמאס": ההערכות בנוגע למקום המצאה של משפחת ביבס

נדמה לי שראש הממשלה מבין כי ישנם גורמים בממשלתו שעלולים לפרק את הקואליציה שמעניקה לו את הזכות להוביל את מדינת ישראל להשגת היעדים, הנראים לו חיוניים לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל - אם ישובו החטופים והלחימה תסתיים.

סולם הערכים המנחה אותי בתפיסתי שונה מזה של נתניהו ושל חלק משריו. לעומתם, גישתי היא כי מי שמציל נפש מישראל, כאילו הציל עולם ומלואו, וכי אין ערך חשוב מהצלת חיי אדם. על פי תפיסתי, החלטת ראש הממשלה לדחות את השלמת הדיון לגבי עקרונות המשא ומתן על חיי החטופים בגלל כניסת השבת היא החלטה לא מוסרית המסכנת חיי אדם ואף עומדת בסתירה מוחלטת לעקרונות היהדות, שהם הבסיס לקיומנו כאן ולזכותנו על הארץ.

החלטה מקוממת זו של דחייה ועוד דחייה עם תירוצי סרק עלולה לעלות בחייהם של עשרות ישראלים ובהם שניכם, הג’ינג’ים החמודים שטרם טעמו את טעם החיים וכל פשעם הוא הימצאותם במקום הלא נכון בזמן הנורא מכל.

אין לאיש במדינת ישראל זכות מוסרית כלשהי – גם לא לראש הממשלה או לשרים סמוטריץ’ ובן גביר - לעכב את המאמצים להביא לשחרורכם ולשחרור יתר החטופים ולו בדקה אחת נוספת. לא שמירת השבת יכולה להביא לעיכוב כזה, וודאי שלא שיקולים מפלגתיים צרים או רצון בהישרדות פוליטית.

על הממשלה והעומד בראשה, האחראים יחד עם אחרים להפקרתכם בשמחת תורה, להתעשת ולשנות סדרי עדיפויות ולהניח בצד קריצות לבייס התמיכה הפוליטי. על חברי הממשלה להפוך כל אבן, לאמץ את המוח ולחשוב מחוץ לקופסה במטרה למצוא פתרון יצירתי ישים שיוציאכם מהמחילות המופצצות של עזה ויחזירכם לחייכם. כל ילד צריך לחיות באושר ובמשחק לאור השמש, ולא לחיות בחשכת המנהרות. ולסיום, ג’ינג’ים חמודים, כולי תקווה שלא ירחק היום ונראכם שוב על ה”בימבה” ליד הבית ובארגז החול בגינה. אולי יבין ראש הממשלה שגם רגש אבהי הוא תכונה שחייבת להיות אצל כל מנהיג ציבור.