כשאני עובד 26 יום בחודש ומשלם ארנונה על 30 יום והם עובדים 30 יום ו־30 לילות ומשלמים את אותה הארנונה, אז איפה הצדק? פתיחת המרכולים בשבת פוגעת בשוויון מול החוק שקובע שעות עבודה ומנוחה.



המרכולים הפתוחים בשבתות, בחגים ובלילות פוגעים בעקרון השוויון. התוצאה היא שאנשים שמתרגלים לקנות בלילה ובשבת ויודעים שתמיד פתוח, לא באים לקנות בחנויות הקטנות שאינן פתוחות בלילות ובשבתות.



בעלי החנויות הקטנות לא פותחים אותן כי זה מנוגד לחוק ואין לנו היכולת לשלם את הקנסות שהעירייה מטילה תוך עצימת עיניים על הפתיחה.


אבל במקרה שלי, כבעל מכולת, העירייה לא עצמה עיניים, והייתי מקבל קנס ובפעם השלישית מקבל צו סגירה מנהלתי.



לצערי, בית המשפט העליון הוא לא בית משפט עליון לצדק. צדק יש כנראה רק בכוכבים.



בהחלטה שלו להתיר פתיחת מרכולים בשבתות, ללא הטלת סנקציות על אלו שהיו במשך שנים עסקים עברייניים ופעלו בניגוד לחוק כאשר עבדו בשבתות – בית המשפט העליון עשה צחוק מהחוק וגרם לו להתבזות בפני האזרחים, שמרגישים שרק עבריינים יכולים להצליח במדינה שלנו.



המכירות במכולת שלי, שפתוחה יותר מ־40 שנה ברחוב שינקין, כבר ירדו ביותר מ־80%, כי מסביבי חמש חנויות שפתוחות 24 שעות ובשבתות וחגים. 60% מהעסקים הקטנים בתל אביב כבר נסגרו, כולל בתי מרקחת ופרפומריות וטמבוריות קטנות, כי הרשתות הגדולות שעבדו לא לפי רישיון העסק ופתחו בלילות ובשבתות – ריסקו אותם.



את המאבק לסגירת מרכולים בלילות ובשבתות התחלתי לפני 11 שנים, וכל הזמן קיוויתי והאמנתי שבית המשפט העליון יגן על האנשים המוחלשים ולא על רשתות הענק. אבל לצערי התבדיתי, והתקווה התנפצה אתמול. במדינה הזו הכוח הוא בפוליטיקה. 12,700 בעלי עסקים קטנים מכל הארץ כבר התאגדו. נתפקד למפלגה ונשפיע מבפנים לשינוי חקיקה.



אין לנו לאן ללכת וננסה להמשיך לשרוד בתנאים הבלתי אפשריים, בתקווה שנצליח להביא לשינוי חקיקה.



הכותב הוא בעל מכולת בתל אביב