"מבטחי - פורום מפקדים לאומי" קורא לראש ממשלת ישראל יאיר לפיד להגיע להישגים הבאים ביחסים עם ארה"ב בכלל, ובפרט עם הנשיא ג'ו ביידן, שמגיע לביקור:
1. להסביר לנשיא שאנחנו עומדים להעביר את הלחימה בטרור הפלסטיני מרחובות ערינו אל שטחי הרשות הפלסטינית. אנחנו נגביר את הסיכול באמצעות זרועות הביטחון לאזורים שמהם הטרור מגיע. לקבל את ברכתו לכך.

2. לסכל את ההסכם המסתמן עם איראן. להכליל בו את נושא אי־קידום פרויקט הטילים האיראני ולמנוע הימצאות בו של כל הקלה בהקשר של הטרור האיראני. להסביר לנשיא כי לאחר חתימה על הסכם גרוע לא ניתן יהיה לחזור ולדון בו כי אז איראן כבר תהיה "גרעינית".

3. להשיג תמיכה אמריקאית בברית אסטרטגית אזורית נגד איראן. להסביר לביידן כי איראן מבינה רק כוח וכי הסרת הסנקציות המוטלות עליה ואי־תמיכה אמריקנית בברית האזורית רק תחזק את איראן בעמדותיה.

4. להבהיר לנשיא כי ישראל רואה בהקמת תשתיות אסטרטגיות איראניות נגדה כמו הבסיס בסוריה, ובמיוחד הנשק המדויק לחיזבאללה, סיכון ביטחוני חמור, וכי היא תפעל מולו.

5. להבהיר לנשיא את החשיבות האסטרטגית שישראל מייחסת לשליטה ביטחונית ולרצף התיישבותי יהודי ביהודה ושומרון כולל בבקעת הירדן.

6. להציע לביידן להיכנס למשא ומתן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על פשרה באוקראינה משום שללא פשרה כזו עלולים להיגרם לעולם נזקים כלכליים שיידרש עשור כדי לשקמם.

אדוני ראש הממשלה, אנא ממך, אל תנהג כפוליטיקאי כי הביקור חשוב. אל תעסוק בביקור בנושאים שוליים כמו ביטול ויזות לארה"ב, ואל תהפוך את הביקור ל"פוטו אופורטיוניטי". העמד לעצמך את היעדים האסטרטגיים החשובים שציינו והתקדם בהם.

הכותב הוא תא"ל (במיל') וחבר ב"מבטחי - פורום מפקדים לאומי"