בישראל ילדים רוצים להיות טייסים, בארצות הברית ילדים רוצים להיות רופאים, בכפרים הפלסטיניים ילדים חולמים להיות שאהידים. נער בן 13 מסילוואן שבמזרח ירושלים יצא מביתו בשבת האחרונה לכיוון עיר דוד במטרה ברורה לרצוח יהודים. הוא עשה זאת לאחר שתכנן להיות שאהיד. במחנה הפליטים ג'נין מכנים אותם "ילדי ההתנגדות". הם נחשפים בכל יום לתעמולה ולשטיפת מוח, שבהן מעודדים אותם לבחור בדרך ההתנגדות ולמות כשאהידים. ילדים שמתראיינים בטלוויזיה של חמאס עושים זאת בגלוי.

לפני כשמונה שנים החרימו שלטונות המכס יותר מ־4,000 בובות שפניהן היו מכוסות בכאפייה פלסטינית. הסיפור זכה לתהודה גדולה באמצעי התקשורת, משום שבמכס טענו שהבובות הן חלק מכלי ההסתה נגד ישראל. דווח אז שהבובות נועדו לשמש מתנות לילדים פלסטינים שמיידים אבנים על כוחות הביטחון. אלא שמה שהיה אז קיים גם היום. תעשיית השנאה לא עוצרת לרגע, ולכן אין להתפלא שכל רצונו של ילד בן 13 הוא להיות שאהיד. ברשות הפלסטינית, ובעיקר בחמאס, משכנעים את הילדים ששאהידים זוכים ב־72 בתולות בגן עדן.

בכל הרשתות החברתיות הערביות ניתן למצוא סרטונים שבהם מנסים לשכנע ילדים וצעירים ללכת בדרך הטרור. צפיתי בסרטון שצולם בקייטנת ילדים במסגד אל־אקצא. בסרטון נראה איש דת עטור זקן לבן מסביר לילדים קטנים שחטאיו של שאהיד נמחלים ברגע שמתחיל לזרום דם. אז הוא מתחתן עם שתי בתולות שחורות עין שנשלחות אליו מגן עדן.

בסרטון, עוברי אורח שחולפים על פניו של איש הדת מתרעמים על דברי ההסתה שהוא משמיע וקוראים לעברו: "עזוב אותם בשקט, תתבייש, למה אתה ממלא את הראש של הילדים בדברים כאלה". בתגובה משיבים הילדים: "ברוח ובדם נפדה את אל־אקצא".

ההסתה איננה חדשה, אלא שהיא הולכת ומשתכללת בעזרתן של הרשתות החברתיות. בעבר פרסם מרכז המידע למודיעין וטרור על שם מאיר עמית חומרים מזעזעים על תעשיית השנאה וחשף כי ארגון הג'יהאד האסלאמי וחמאס ברצועת עזה מעודדים ילדים ובני נוער להתכנס סביב גוויות של שאהידים ולנשק אותם. הם עושים זאת כחלק מחינוך לשנאה ולאלימות כלפי ישראל מהגיל הרך במסגרת פולחן השאהידים.

דבר לא השתנה. מרכז המידע למודיעין חשף שקיימים גם משחקי ילדים המדמים פלסטינים שעצורים על ידי ישראלים, כשהם כבולים ועיניהם מכוסות. בתצוגה של מרכז המידע למודיעין וטרור ניתן לראות שפולחן השאהידים זוכה לתשומת לב מיוחדת, בעיקר בקרב הדור הצעיר של ארגוני הטרור הפלסטיניים, כחלק מהחינוך הבסיסי לשנאה ואלימות נגד ישראל.

מערך ההסברה של חמאס מוציא לאור בלונדון עיתון בשם "אל פאתח", שמיועד לילדים. העיתון נערך על ידי סאמי אלחלבי, שמו הבדוי של עבדאללה אלטאנטאוי, מי שהיה באמצע שנות ה־90 בכיר באחים המוסלמים בסוריה. עיתון הילדים יוצא לאור משום שילדים פלסטינים נתפסים על ידי ארגוני הטרור כקהל יעד חשוב.

כאשר נחשפים לתעשיית השנאה המסיבית של הרשות הפלסטינית ושל חמאס, אין להתפלא שילד בן 13 במזרח ירושלים לוקח אקדח ויוצא למסע של רצח ברחובות ירושלים. אין סיבה להיות מופתעים שאביו של המחבל שביצע את הפיגוע בשכונת נווה יעקב, שבו נרצחו שבעה בני אדם, אומר שגורלו של בנו נגזר להיות שאהיד. מאבק עם תנועות אסלאם קיצוניות אינו יכול להיפתר בהצהרות או בפעולה חד־פעמית. לכן לקבינט הביטחוני נותר רק לאטום ולהרוס את בתי המחבלים, לשלול את תעודות הזהות שלהם ושל בני משפחותיהם ולהמתין לפיגוע הבא.