עונת הקיץ החלה, ילדים רבים יצאו לחופש ואין דרך טובה יותר לנצל את חופשת הקיץ מאשר חופשה משפחתית בחו"ל. בחופשה אנו נחשפים למבנים יפים, צלילים מרגיעים, עוברים על פני קונדיטוריות ומסעדות וקל לחרוג מהתזונה שרבים מתמסרים אליה בשגרה. כמובן שאכילה נכונה בזמן טיול אינה קלה, אך אפשרית. הנה כמה המלצות כיצד ניתן לשמור על התזונה וגם ליהנות מהחופשה.

אכילת מזון טרי ומקומי: אכילת ארוחה מבישול מקומי היא גם מהנה וגם בריאה. ברוב המקומות האוכל הבישול המקומי מורכב ממרכיבים טבעיים וטריים אשר לעתים קרובות נשלחים באותו הבוקר מהחקלאי או הקצב. כשהאוכל בריא תחשפו למרכיבים שמעולם לא אכלתם וככה תעשירו את החך שלכם.

מערכת יחסים בריאה עם אוכל: חשוב לא להילחץ לגבי אכילה בזמן טיול. לאכול טוב לא מצריך ספירת קלוריות תמידית, חשוב ליהנות מהחופשה מבלי להיות אובססיבי לדברים הקטנים. למשל, כאשר אוכלים סטייק, כדאי לשלב אותו עם סלט.

הימנעו ממשקאות אלכוהוליים וממותקים: תמיד נחמד לצד ארוחה טובה לשתות את הבירה או את השתייה המתוקה. כדאי לא להגזים, הרי אלכוהול הופך במהירות לסוכרים, במיוחד כאשר מערבבים אותו עם משקאות מוגזים ומתוקים. גם כשמציעים לכם שתייה מתוקה, סרבו בנימוס והעדיפו מים.

במידת האפשר, הכינו בעצמכם את האוכל: רבים מאלה שנופשים בחו"ל אינם הולכים למלונות אלא משכירים דירות. כמובן שבכל דירה יש גישה למטבח, בו תוכלו לבשל את הארוחות שלכם. גשו לשוק המקומי, קנו סחורה טרייה של פירות וירקות ותבשלו לכם. כך גם תוכלו להתנסות בבישול המקומי.

בנוסף, לאלו שלנים במלון ניתן להביא שיבולת שועל, חלב צמחי, אגוזים ושקדים, וכך קל להכין ארוחת בוקר טעימה ומזינה.

פעילות גופנית:  למרות שאתם בחופשה, אל תשתמשו ברכב בכל עת, נסו לתכנן לכם טיול שתוכלו להגיע ממקום למקום ברגל. בנוסף, בדקו האם יש אטרקציות בהן תוכלו לשמור על הכושר שלכם כמו קיאקים או טיפוס הרים.

במטוס עצמו: לאנשים הסובלים ממתח ומחרדה לפני טיסות ובמהלכן מומלץ לאכול לפני העלייה למטוס פחמימה מורכבת (למשל פרוסת לחם מרוחה בגבינה או בחומוס). היא תעלה את רמת הסרוטונין בדם ותתרום לתחושת רוגע ונינוחות. כמו כן מומלץ שימוש בצמחי מרפא בעלי השפעה מרגיעה, כמו פסיפלורה, לואיזה וקמומיל.

תזכרו תמיד כי רק אתם יודעים מה הכי טוב בשבילכם ואין כמו לדעת ממה האוכל שלכם מורכב. הנאה מחופשה אינה תלויה באכילה, אך מנגד, אל תהרסו אותה בגלל קלוריות עודפות שאכלתם. 

הכותבת היא דיאטנית קלינית, בית החולים הרצליה מדיקל סנטר